close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser og accepterer, at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Sonnich Jensen

Kommentarer

Re: Der er rigtigt mange ting man

Og os der ikke lige har +45 i vores telefonnummer hoerer til sidste 5% der ikke er nogen der gider goere noget for. Som at søge hjem til DK igen, så ses det som negativt at man har arbejdet i udlandet....

12. okt 2017 17:26 Telefonnumre spænder ben for grønlændere og færingers digitale adgange

Samme problem for udenlandsdanskere

Det samme problem har jeg kæmpet med i meget lang tid, bl.a. med E-boks. Det er ikke bare bare det offentlige tjenester, men også mange andre, som sidder med skyklapper på når de designer et eller andet, fx netbanker. Det er smart at få at vide når der er en besked, men - som rigtig mange andre ...

12. okt 2017 15:10 Telefonnumre spænder ben for grønlændere og færingers digitale adgange

BMW og kvinder

Man kan læse >>og at ‘bilmærker, der har et design, der ansporer til en aktiv kørestil’, som Skovly kalder det, tiltrækker bilister, som har en sådan kørestil.<< Det forklarer en hel del om BMW og andre stereotyper. Nogle forsikringsselskaber har også billigere forsikringer til kvinder fordi de...

10. okt 2017 10:26 Digital sladrehank bekræfter myter om unge bilister

Re: "Intelligent" styring?

Mon ikke det ville være godt for elnettet, hvis de ventede til kl. 22 med at lade, eller i det mindste til efter madlavningen er overstået Jow, men kan man programmere dem til det? Eller til et afgangstidspunkt, så den selv kan finde ud af at lade til det tidspunkt? Evt starte tidligt, o...

5. okt 2017 8:48 Elbiler overbelaster det norske elnet

Re: Super gode nyheder!

så er det godt at der nu er et &#039;forsøg&#039; i så stor skala at man for alvor kan se hvilke ændringer der nødvendige Det problem har altid været der - at infrastrukturen halter bagefter. Hvis infrastrukturen altid var i orden, så hvad der ikke trafikpropper, overfyldte tog osv. Mod...

5. okt 2017 8:45 Elbiler overbelaster det norske elnet

Strøm kan jo ikke lagres i ledningerne

Lagres kan det ikke, men modellen vist på billedet findes som trolleybus. De kan køre under et ledningsnetværk, og de nyeste kan sende bremseenergi tilbage til netværket. Så jo, ledninger kan være en løsning. Man kunne tænke sig en by, med trolleybusser, der lader batterier i centrum/byen, og ...

27. sep 2017 15:36 Herning Kommune vil have brintbusser: »Strøm kan jo ikke lagres i ledningerne«

Re: Håndvask

Letbanen vasker hænder. Det er tilsyneladende alle de andres skyld... http://www.letbanen.dk/nyheder/nyheder/201... Jeg tror at det er der man skal finde en del af problemet - for VI begår jo ikke fejl, det alle de andre Hvis man havde kigget indad så havde man nok kunne finde en løsni...

24. sep 2017 9:35 Styrelse aflyser åbning af Aarhus Letbane i ellevte time

Re: Hvad skal FM-båndet bruges til nu?

Kan man bare sådan starte en privat radiostation? Der er kunder nok. Jeg var i Norge på sommerferie (læs ferie, sommeren var der ikke) Men hvad radio angår, så var det ikke meget at lytte til, men en hel del lokalstationer sender stadig på FM, og så længe de kan de så lytter folk vel t...

21. sep 2017 9:58 Oslo slukker for FM-radio i dag – nordmænd er utilfredse

Offentlig transport, og mere gods til jernbanen

Man taler om det, men ingen gør noget ved det. Få mere gods over på jernbanen, og der er mere plads på vejene, samt det er godt for miljøet. Gør den offentlige transport attraktiv, så folk vælger den frem for bilen. Bedre ordninger i børnehaver og andre instituoner

13. sep 2017 9:52 160.000 ton – Så meget CO2 kan Hærvejsmotorvejen udlede

Brugernes valg

De vil bare ikke se, høre eller erkende det. Verden er et valg, men konkurrence mellem forskellige muligheder, hvor forbrugerne kan vælge hvad de synes de har brug og hvad der passer dem bedst. De vælger bilen. Mellem offentlig og privat trafik vælger den den private trafik. Fordi den offentlig...

11. sep 2017 13:06 Trafikforsker: Betalingsring og roadpricing løser ikke Københavns CO2-problemer