close

Vores nyhedsbreve

close
Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du både vores brugerbetingelser og at Mediehuset Ingeniøren og IDA group ind i mellem kontakter dig angående events, analyser, nyheder, tilbud etc. via telefon, SMS og e-mail. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Sonnich Jensen

Kommentarer

Re: OleSenstius

Var der nogen der sagde vejskat og godstog?? Ja, helt enig, hvis man kunne få det tilbage til banen. Udover viljen til det er der et helt andet problem - der er nedlagt så mange baner at det faktisk ikke altid kan betale sig at køre det på tog - der er for langt til banen, og så skal las...

28. jul 2017 20:40 Lastbiler fra Østeuropa overfylder de danske rastepladser

Re: Ikke kun et Dansk problem

Men EU har ikke efterfølgende sikret at de tidl. EU medlemmers transportselskabers regler for behandling personale og sikkerhed på materielet er blevet en del af den konkurrence. Mig bekendt har det også en skive at køre efter, samt de lokale regler med hvilke dage og tidspunkter de må kø...

28. jul 2017 10:01 Lastbiler fra Østeuropa overfylder de danske rastepladser

Re: En af mine venner

Interessant at man får minusser for komme med den viden man har. Jeg tror problemet ligger i dårlig planlægning for alt for stor konkurrence. Lad mig uddybe - hvis de havde opgaver hele tiden ville de jo ikke "campere" på rastepladserne. Så ville de køre mere. Konkurrencen er nok hård, o...

28. jul 2017 9:42 Lastbiler fra Østeuropa overfylder de danske rastepladser

Re: Betaling -selvfølgelig.

velhavende østeuropæiske chaufføre, der er for nærige til at indlogere sig på de mange 3 stjernede motorvejshoteller her i Danmark. Min kammerat for et fast beløb pr dag i diet, og en rimelig en fordi han arbejder meget. Andre firmaer her omgår det og betaler mindre, og lader chaufførene ...

27. jul 2017 15:40 Lastbiler fra Østeuropa overfylder de danske rastepladser

En af mine venner

Jeg kender lidt til den verden indefra - og kan ikke forstå "problemet". Jeg bor i Estland, og en af mine venner kører også rundt i Skandinavien i 2-3 måneder ad gangen. Derefter er han hjemme i samme tid. Men - han tjener godt på det, fordi han arbejder for et firma der får ham til at køre hele...

27. jul 2017 15:35 Lastbiler fra Østeuropa overfylder de danske rastepladser

Brugt

Der må være noget brugt man kan få nogle steder til mellemtiden. Der skal sikkert laves lidt med det, så som signal og sikkerhedssystemer, men det kan vel klare. Stadigvæk en god ting for miljøet, og fås det billigt nok, så kan det vel betale sig. Siden kan det bruges som reserve.

20. jul 2017 8:29 El-lokomotiver forsinket: DSB-personale og passagerer må leve længere med diesel-oserne

Re: Jesper Jensens indlæg

Jesper Jensens indlæg ser ikke populært ud. Er der nogen der vil skære ud i pap hvor han tager fejl? Som jeg ser der er det en god bil - 300km (eller mere) er i min verden rigeligt til en uges kørsel til arbejde, og bykørsel. Hvis man har 100 km til arbejde, så er der stadig nok, så jeg...

13. jul 2017 9:08 GRAFIK: Tesla Model 3 - elbilen vi har ventet på?

Marked

Jeg undrer mig over at der stadig bruges så meget, når der er et marked så stort. Det burde give nogle andre muligheder og reklame for "medicinfri", "antibiotikafri" kød osv, i konkurrence med økokød. Men - markedet igen - hvis det er billigere, så kigger hr og fru jensen stadig på prisen i supe...

10. jul 2017 12:26 Smågrise får fem gange så meget medicin som mennesker: Nu skal vores børn undvære penicillin

Re: Nu forbydes biler jo med fossilet brændstof fra 2025

Det er vel ikke så mærkeligt, når: "Norge holder også fast i at forbyde salg af nye biler, der kører på fossile brændstoffer fra 2025." https://ing.dk/andre-skriver/norge-forbyde... Man vil jo aldrig kunne 'gensælge' sin (fossil)bil fra 2025, da man ikke kan vide, hvad politikere ...

6. jul 2017 10:12 Norge går elbil-amok: 6 ud af 7 mest solgte biler er nu elektriske

Re: Det finns moderna diesellok att hyra (leje)

I de gamle dampdage så vi ofte, at der var sat en godsvogn mellem maskine og p-vogne netop for at undgå røgpartikler og sod i kupéerne. Den ide med en bagagevogn tiltaler mig virkelig. Når man skal have stor bagage med, så afleveres det i bagagevognen, og er klar til afhentning samme sted...

3. jul 2017 10:19 Passagerer og togpersonale indånder stadig store mængder partikelforurening