Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Kurt Jensen

Kurt Jensen

Kommentarer

Justering af modvægt

Man justerer vandmængden. Det er normalt for de fleste skibselevatorer. Man bruger enten pumper eller en lille forskydning af elevatorkarret til at justere vandmængden. Motorerne bruges til at accelere og bremse, men arbejdet er ikke voldsomt da masserne er næsten i ligevægt.

1. aug 2016 21:35Sådan hæves tonstunge skibe 73 meter med skibselevator

Justering af modvægt

Hej Svend det er ikke modvægtene man justerer, det er vandet i karret man justerer. Man pumper en smule vand ud for at komme op og en smule ind for at komme ned. Kommentaren om at det er kritisk at sejle ind er tåbelig, de professionelle gør det hver dag.

1. aug 2016 11:51Sådan hæves tonstunge skibe 73 meter med skibselevator

Re: Interresant men

Hej Martin, Jeg ser ikke en eneste togfabrikat. Siemens, Bombardier, Alstom, Ansaldo-Breda? Kurt

12. jul 2016 14:33Ny analyse: Nordisk hyperloop er langt billigere end højhastighedstog

Interresant men

Min erfaring er at firmaer som KPMG ikke arbejder gratis, så hvem har egentlig betalt for raporten? I 1990 var det store nye fremtidstog TRANSRAPID https://da.wikipedia.org/wiki/Magnetsv%C3%.... Idag findes der en 30,5 km strækning i Shanghai i Kina, og enf orsøgsstrækning i Japan. Forsøsbanen i...

12. jul 2016 10:47Ny analyse: Nordisk hyperloop er langt billigere end højhastighedstog

Forkert koncept og forkert leverandør

De fleste europæiske jernbaneselskaber tror at de har helt specielle krav til deres materiel, de opstiller derfor specificationer og bringer design ønsker, der er svære at opfylde. Disse special-krav medfører at materiellet bliver bygget i meget små serier ( nulserie ) med deraf følgende probleme...

10. maj 2016 12:51Nye IC4-fejl får DSB til at ønske sig tilbage til sidste år ... hvor præstationerne også haltede

Der er ingen eller meget faa natur arealer i Danmark

Hele Danmark er et produkt af aarhundreders brug af landet, der er meget faa steder landskabet staar som efter den sidste istid. Hvis man ved vedligeholde en eller anden kunstig tilstand af natur, maa man foerst definere, hvordan den skal se ud. Er det hede eller skovloese bakker, man vil have? F...

20. jul 2015 20:42Danmarks mest værdifulde natur får lov at forfalde

Der er nogen der kan finde ud af at købe standard

Det er sørgeligt at se forskellen på de baneselskaber, der køber en billig løsning med en miserabel kontrakt hos Ansaldo-Breda, og de der køber et standard produkt med 24 års service.

9. jun 2015 22:31Wien køber sporvogne for 3 milliarder kroner

Levetid og transientbeskyttelse

Levetid og transientbeskyttelse har ikke noget med hinanden at gøre. Levetid er at mål for hvor længe komponeneten virker, når den anvendes indenfor specificationerne. Normalt designes husholdningselektronik til en levetid på 2000 timer. LED pœrer har en indbyggget switch-mode regulator, den skal...

27. feb 2015 13:30Lyn kan ødelægge tusinder af nye LED-gadelamper

Varistor

Epcaos har varistorer i programmet med 10 nSek responsetime og surge current 1 KA. Anordningen vist paa tegningen virker daarligt da overspaendigsbeskyttelsen er forbundet med lange ledninger ( selvinduktion ), hvad hjaelper det at spaendingen i transientbeskyttelsen begraenses naar transienten a...

27. feb 2015 11:33Sådan kan LED-lamper sikres mod lynnedslag

IC3 Bombardier

Det var ikke Bombardier der byggede IC3. IC3 blev specificeret af DSB og bestilt hos Scandia i Randers. Scandia var den forlerte leverandør, da de ikke havde know-how til at bygge aluminiumvognkaser og heller til at installere og idriftsætte mikrocomputer styrede tog. Scandia blev overtaget af AB...

19. dec 2014 10:06Her er DSB-planen, der skal sikre 74 IC4-sæt i 2019