close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Carsten Kanstrup

Carsten Kanstrup

Kommentarer

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

Enig - men mon ikke man kunne bygge en enhed som ikke fyldt flere m3. Jo, sagtens. Jeg skriver jo netop, at enheden næppe vil fylde mere, end den kan bygges ind i betjeningspanelet plus en radioboks på taget. Med moderne feltbusteknologi, som flytter I/O væk fra CPU systemet, er der ikke ...

19. maj 2018 14:35 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

Nogle gange må teknikere acceptere, at man må starte op og gennemfører et projekt på et tidspunkt, selvom der er noget som er bedre på vej på et senere tidspunkt. Kun hvis det er en politisk beslutning, som jeg så til gengæld ikke forstår. At indføre forældet teknologi, som man allerede ...

19. maj 2018 14:29 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

Problemet ligger snarer i at jernbanefolk vil sikre sig med såvel seler, livrem som alt muligt andet for at undgå ulykker. Og det skal de selvfølgelig også. Derfor er normal PC teknologi, som du foreslår, ikke egnet. I princippet skal ETCS i toget ikke gøre ret meget andet end en mobilte...

19. maj 2018 12:52 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

Niveau 2 har været i drift siden 2005 en del steder....... Og specificeret endnu tidligere, så man vil altså indføre et ca. 20 år gammelt system som fremtidens standard. Jeg er absolut ikke modstander af et nyt signalsystem; men jeg er modstander af at ofre milliarder af skatteydernes kr....

19. maj 2018 10:29 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

Det er ikke min opgave at google eller søge aktindsigt for dig. Nå, så du ved altså heller ikke mere end mig eller ing.dk, som har fulgt sagen tæt! Først prøver man at bilde Hr. og Fru Danmark ind, at problemet var glatte skinner, og af denne årsag nedsatte man hastigheden i løvfaldstide...

19. maj 2018 10:17 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

Det er flere år siden at bremseproblemerne blev løst. Hvad var så fejlen helt præcist, og hvad har man gjort for at afhjælpe den? Den officielle forklaring med de glatte skinner holder jo ikke en meter, for i ingen af de to tilfælde var skinnerne glatte, og man kunne ikke reproducere fej...

19. maj 2018 8:45 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

Dette er lidt analog med signalsystemet, hvor der helst skulle være enighed om togets position mellem de to systemer. Skulle GPS signalet svigte, så ligger jernbanen ikke helt død, men kan nok humpe afsted med nedsat kapacitet. Hvis ikke Galileo virker i et (tænkt) moderne system baseret ...

18. maj 2018 18:51 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

Akseltællere bruges af sikringsanlæg som ikke er del af ERTMS. Og hvad er idéen med det, når de fysiske signaler fjernes, og samtlige tog derfor nødvendigvis må være forsynet med ERTMS for at måtte køre på sporene? Er sandheden ikke, at det mest fornuftige ville være at elektricificere s...

18. maj 2018 15:34 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

De to konfigurationer du nævner er netop forskellen mellem ERTMS Level 2 og Level 3. Nej, det er de ikke - kun hvad angår detektering af tabte vogne - ikke med hensyn til positions- og hastighedsregistrering af toget. Level 3, er kun planlagt, der findes i dag ingen rigtige Level 3 syste...

18. maj 2018 15:24 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

Togdetekteringen i Signalprogrammet foregår ved akseltællere - altså at man tæller hvor mange aksler der kører ind på en strækning, og først giver tilladelse til næste tog, når alle aksler er ude igen. Hvilket vel lige netop skaber en "kvantisering" i form af afstanden mellem akseltællern...

18. maj 2018 13:41 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet