Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Richard Foersom

Richard Foersom

Kommentarer

Re: Jo - mange af dagens El biler

@Henrik Madsen Så du indrømmer altså at elbilerne kun kan klare sig fordi man hæver prisen på en fossil bil og sænker den for elbiler. Indrømmer? Det har da hele tiden været klart at elbiler koster mere end tilsvarende størrelse benzinbil og dieselbil. Det har alle kunne på prisskiltet. El...

6. maj 2019 7:50Denne elbil koster under 80.000 kroner – men kan vise sig at være for simpel til det nordiske marked

Re: Jo - mange af dagens El biler

@Henrik Madsen Men den koster jo stadig 182.000 mod en alm up som starter ved 92.000 Engang til? ALLE elbiler koster mere deres tilsvarende benzinbiler. Resten kan du læse i min kommentar overfor: https://ing.dk/artikel/denne-elbil-koster-...

4. maj 2019 20:35Denne elbil koster under 80.000 kroner – men kan vise sig at være for simpel til det nordiske marked

Re: Jo - mange af dagens El biler

@Michael Mortensen e-Up skal sammenlignes med fossilversionen High-up og har en pris der er 50.000 højere end billigste fossilversion uden synderligt udstyr. Ja og...? Elbiler koster mere end tilsvarende størrelse benzinbil. Renault K ZE i Kina er dobbelt så dyr som Renault Kwid i Indien,...

4. maj 2019 16:36Denne elbil koster under 80.000 kroner – men kan vise sig at være for simpel til det nordiske marked

Re: Jo - mange af dagens El biler

@Ole Rasmussen Jo - mange af dagens El biler kunne saelges billigere, hvis de havde mindre udstyr - gaetter på en golf elbil kunne blive 100.000 kr billigere. En billigere elbil har VW allerede lavet: E-Up. Den kommer snart en ny version med større batteri.

4. maj 2019 14:18Denne elbil koster under 80.000 kroner – men kan vise sig at være for simpel til det nordiske marked

Re: Se så bliver det jo

@Henrik Madsen Eneste ting her er at så vidt jeg læser så har den ikke ESP og der er da mig bekendt lovpligtig i EU Jeg formoder du mener elektronisk stabilitetskontrol (ESC). ESC har været krav på alle nye biler i EU siden 2014.

4. maj 2019 10:12Denne elbil koster under 80.000 kroner – men kan vise sig at være for simpel til det nordiske marked

Re: Et bud på en elektrisk 2CV ?

@Leif Neland Kunne man forestille sig at slække lidt på sikkerhedsstandarder på en bil, der ikke er beregnet til motorvejstrafik? Biler med begrænsede sikkerhedskrav, så er du ovre i en kategori der hedder quadricycle (4 hjulet køretøj). Det er i biler stil med Renault Twizy eller knallert...

4. maj 2019 8:04Denne elbil koster under 80.000 kroner – men kan vise sig at være for simpel til det nordiske marked

Re: Et bud på en elektrisk 2CV ?

@Poul-Henning Kamp Jeg har i nogen tid gået og undret mig over at ingen fabrikanter ville prøve at lave "en elektrisk 2CV" tricket, den her ligner noget i den stil. Ja. Problemet er at leve op til nutidens crashtest og til forventninger om komfort. 2CV vejede kun 600 kg fordi bygget af tyn...

3. maj 2019 7:47Denne elbil koster under 80.000 kroner – men kan vise sig at være for simpel til det nordiske marked

Re: Nytteværdi

@Henrik Pedersen Derimod er det betydeligt mere problematisk at etablere et landstrømanlæg til krydstogtsskibe pga. de forskellige strømstandarder. Universalanlægget i Hamburg kostede 75 mil. kroner med EU-støtte og betjener i praksis et forsvindende antal krydstogtsskibe. Anlægget i Hamb...

28. apr 2019 17:42Store mængder NOx fra krydstogtskibe plager etagebyggerier ved havnen

Re: Lever længere?

@Lars Jørgensen ... kontainer havn. ... tractor træk ... Container med K men traktor med C, hvilken dansk dialekt er det? ;-)

27. apr 2019 8:36Store mængder NOx fra krydstogtskibe plager etagebyggerier ved havnen

Re: Stærekasser

@Thorbjørn Anker Hansen Men hvordan måler en drone noget præcist i luften, som samtidig bliver blandet godt og grundigt at dens egen propeller Ja. Der er kraftig turbulens under den rotor. Hvis målingen skal være under dronen i rimelig uforstyrret luft, skal man kunne sænke snifferen langt...

19. apr 2019 12:04Drone skal sniffe efter svovl fra skibe i Storebælt