Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Marc Liljeqvist

Marc Liljeqvist

Kommentarer

Re: Prøv at sælge 5 IC 4 tog

Det går da ellers fint i Østrig, hvor Railjet togene skilles ad undervejs uden rangering. De kobler bare flere togstammer sammen ligesom man gør herhjemme. Og har toget automatkoblinger så vil der ikke ryge tid på til- og frakobling. Hvor der er en vilje er der en vej.

5. dec 2014 23:49Eksperternes dom: IC4 kan blive på skinnerne

Re: ME og EA synger videre

Man har skam allerede planlagt hvad der skal ske efter elektrificeringen til Esbjerg, og de sjællandske pendlere bliver ikke glade for det... Dobbeltdækkervognene på Nordvestbanen erstattes af IC4. IR4-togene der anvendes i Ringsted-løbene erstattes af Nordvestbanens vogne med EA foran. IR4-toge...

5. dec 2014 23:42DSB skal undersøge alternativer til IC4

Re: Et andet problem med Øresundstogene...

Næ, problemet er at vi i Danmark tænker mere på hvad der er billigst at lave her og nu, i stedet for at kigge på hvad der er brug for i fremtiden. Stationen under lufthavnen er et glimrende eksempel. Da den blev bygget var der ikke nogen Øresundsbro endnu, og strækningen skulle kun betjenes af hh...

30. nov 2014 20:03Tidligere DSB-ansat: Problemerne begyndte med ‘Plan 90’

Re: Et andet problem med Øresundstogene...

At lade Øresundstogene fra Helsingør have endestation på Østerport ville give kaos på S-Togs nettet, som i forvejen er hårdt presset i myldretiden. Det er de færreste pendlere på Kystbanen som skal af på Østerport. Størstedelen skal enten til Nørreport eller Hovedbanegården. Det med Regionaltog ...

30. nov 2014 19:53Tidligere DSB-ansat: Problemerne begyndte med ‘Plan 90’

Hvorfor Maglev i DK?

Hvad skulle et lille land som DK dog bruge magnettog til? Tag med et InterCitytog i myldretiden fra København til Århus. Størstedelen af passagererne står af i hhv Roskilde, Slagelse og Odense, hvorefter toget kører halvtomt til Fredericia, hvor de lokale pendlere til Vejle, Horsens mfl står på. ...

13. okt 2014 12:51Nu går Japan i gang: 500 km/t magnetjernbane bliver bygget

Kystbanen i 90'erne

Hvis man vil isolere Kystbanen ned til Østerport eller Kastrup, kan man måske nok løse en del af problemet, men så gælder det om ikke at blande ekstra tog fra Roskilde ind i myldretids­kørslen, som man nogle gange gør, hvilket altid medfører forsinkelser i den efterfølgende drift. For det har Kys...

12. sep 2014 12:18DSB vender det blinde øje til fejl på Øresundsbanen

Re: "Et Sundt DSB"

Sundt og sundt... Man har været nød til at lukke salgssteder, spisesteder, kiosker, salgsvogne, drikkeautomater, servering på 1. klasse, samt fyre hhv togpersonale og servicemedarbejdere, hvilket bla. har betydet at folk nu må sidde i kø i op til en time, hvis de skal ringe ind til DSB. Er det ...

1. sep 2014 15:10DSB-topchef smutter efter to år

Regionale Højhastighedslokaltog

»Der findes ikke velafprøvede og allerede idriftsatte tog, som umiddelbart kan anskaffes og indsættes uden nogen grad af tilpasning til særlige danske forhold vedrørende infrastruktur og andre nationale rammebetingelser,« Undskyld hvis jeg bander, men så drop dog for helvede ideen med, at alle L...

27. aug 2014 14:56DSB: Glem enhver tanke om standardtog - de findes ikke

IC4 på Nordvestbanen

I går var der allerede kamp om pladserne på de afgange, hvor man havde indsat IC4-tog, og det var endda udenfor myldretiden. Klart, det er over 400 pladser, der pludselig bliver skåret ned til 204. Og mig bekendt må IC4-togene stadig kun køre 140 km/t i løvfaldsperioderne. Dvs. ingen vil få nogen...

19. aug 2014 9:25Holbæk-pendlerne har endelig fået deres dobbeltspor

Re: Ingen kontrol med skinneejerne medføre dårlig vedligehold.

Du kan ikke sammenligne de danske skinner med de franske. Der er visse steder i Frankrig, hvor hastigheden er sat helt ned til 20 km/t. når du skal køre igennem et stationsområde. Der er steder på hovedstrækningerne hvor du stadig kan se tynde træsveller med sandballast, noget som man brugte herh...

7. jul 2014 18:05Et år efter fransk togulykke: Over 200 fejl er fundet på skinnerne