Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Morten Bulskov

Morten Bulskov

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Link til launch

https://www.youtube.com/watch?v=4d0aA13lY9... Der kan man nederst højre følge FLIR kamera og se den lave en RUD

29. jul 2018 23:25Hollandsk stearin-raket eksploderede med et brag

Re: Optankning og kvittering

Det med optankning og busser er fordi busserne ikke er online. Pga af de massive forsinkelser i udrulningen er busserne kun "online" ved stationer etc via WiFi. Systemet i busserne understøtter det (eller kan opgraderes), men det var ikke med i det oprindelige tilbud. Tiden løb bare fra Rejsekort...

25. maj 2018 2:56Rejsekortet: Fra stærkt kritiseret til nærmest en succes, men stadig med plads til forbedringer

Re: Blogsult

Absolut. Blog formen er unik, og selv om vi har et værktøj der "samler " alle de sociale kanaler så er det svært at få svaret tilbage alle steder. Vi bruger Sendible til både at skrive ud, men specielt til at holde øje med svar og spørgsmål i kommentarer. Det lykkes som regel, men ja det er svært...

13. apr 2018 2:21Mission Control ship - Online (næsten)

Re: Kunne man ikke...

Vi har haft muligheden oppe som en mulighed. Primært drejer det sig om at teste til havs er rigtig skidt. Der er alle de samme udfordringer som en reel affyring og det at teste på en flydende platform er målemæssigt noget skidt. Alene den mængde vand der ville blive sprøjtet op ved en test på Spu...

20. sep 2017 1:54Derfor fløj NEXØ-II ikke i 2017

Re: Tak for god blog!

Som sidebemærkning til Thomas, så var det også med vilje. Jeg ville gerne se hvor "slemt" det stod til med forberedelserne logistikmæssigt, og det er svært hvis jeg tager over for alle og micromanager :) Det er et år siden vi gjorde det sidst, og kombinationen af at være rustne og have en lidt l...

6. sep 2017 14:51GO / NOGO for launch?

Vostok undervejs - Følg på Marinetraffic

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/... Hun forvententes at ankomme til Svanemøllehavnen kl ca. 22.45

3. apr 2017 19:48Vostok & Sputnik på land i Nexø

Re: Sputnik motor køling

De udvendige kølerør fungerer rimeligt når de holdes rene. Problemet er at de sidder lidt tæt på skroget, så der opbygges en del "biologi" omkring dem. De kan med fordel redesignes så de bliver mindre sårbare. Generelt kan siges at Sputnik skal på land inden vi skal bruge hende igen. Der skal sk...

19. dec 2016 0:39Julebesøg i Nexø Havn

Re: Hvad er problemet? /Isolering

Isoleringen var en af de ting vi fjernede for at simplificere. Under de cold flow tests der blev lavet, havde polystyrenen en tendens til ikke at slippe. Det var oprindeligt vores praktikant Stefan der lavede et ret lækkert setup (måske en anelse over engineered) hvor skallerne var lavet tykke, o...

21. sep 2016 21:37Lidt af hvert fra raketværkstedet

Re: 24 stk ESSM

Mjaae de mangler mulighed for at beskytte sig mod bla de fly der vil affyre missiler mod dem fra afstande uden for RIM-162 rækkevidde. RIM-162 er ment som llokal beskyttelse, ganske vist med større rækkevidde end decideret point defense missil systemer som RAM missiler. Hvis du vil beskytte dig s...

17. sep 2016 18:03Danske fregatter mangler våben til at forsvare sig

Re: øv...

Men til gengæld sker udviklingen hos SpaceX ikke i glacialt tempo. En del skyldes måske også at det stadig er en temmelig ny raket. En af grundene til at der ikke er omkomne er feks at Elon Musk har insisteret på at alle disse PAD operationer skal kunne klares remote. Men det der er det interess...

4. sep 2016 14:46Her er de mulige årsager til SpaceX-eksplosion