Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bjarne Kristensen

Bjarne Kristensen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Jeg syntes tidligere, at

Jeg syntes tidligere, at bilen var interessant, men da man ikke kan få anhængertræk eller tagbøjler til den, så har den desværre ikke min interesse. Egentlig en ok bil, men med den passer ikke til mit behov.

10. sep 2019 14:16Sådan ser den folkelige elbil ud

Kan anbefale denne video fra

Kan anbefale denne video fra Bjørn Nyland, hvor han gennemgår en masse detaljer. Modellen med det mindste batteri vil få 7,2 kW AC ladning, mens de to modeller med større batteri tilbyder 11kW AC ladning. Der er også forskel på, hvor stor en effekt de kan lade med på DC. https://www.youtube.com/...

10. sep 2019 12:49Sådan ser den folkelige elbil ud

Re: Nu og om 5-10 år

Nu mangler vi vist bare en påstand om at bremsning ved regenerering IKKE slider på dækkende ?? Det tror jeg ikke, at der er nogen, der vil påstå. Men det interessante er, om sliddet er større eller mindre end ved at benytte mekaniske bremser. Når min e-Golf bremser kraftigst muligt med r...

23. aug 2019 8:27Dieselbil får topkarakter i test af luftkvalitet: Mercedes får samme karakter som en elbil

Re: Er rækkevidden på elbiler et problem eller en myte ?

Hvor er tilpasningen ?? Tilpasningen er der, hvor du ikke anser en takning for hver 5-600 km for en tilpasning. Men det er det jo. Du har tilpasset dig, at maksinen har dette behov. At du ikke kan se det viser, hvor meget du faktisk har tilpasset dig maskinen. Var flertallet af biler i st...

2. jul 2019 8:01Solbilen Lightyear One har motor i alle hjul

Re: Er rækkevidden på elbiler et problem eller en myte ?

Jeg vil meget gerne have en elbil men jeg er ikke villig til at tilpasse mig til en elbil... det er bagvendt tankegang at brugeren skal tilpasse sig maskinen. Et paradoks al den stund at du har tilpasset dig din nuværende maskine (bil) så meget, at du ikke opfatter det at tanke som en til...

30. jun 2019 8:02Solbilen Lightyear One har motor i alle hjul

Hvis man vil vide mere, så

Hvis man vil vide mere, så har "Fully Charged" besøgt dem og lavet en udsendelse om bilen: https://www.youtube.com/watch?v=bSbWwn_YCr8 Der er masser af information om rækkevidde, lademuligheder osv.

27. jun 2019 13:36Solcelledrevet elbil kan køre op til 725 km på en opladning

Re: Batteri til hus og bil

Det gør du kun, hvis strømmen er grøn. Er den produceret på et kraftværk, er der alene ved produktionen mindst 55 % spildvarme, som du skal tage med i regnestykket, og dertil kommer tab undervejs. Hvis du absolut skal tage produktionen af strøm ind i ligningen, så skal du også tage produk...

17. maj 2019 9:13Hjemmebatteri reducerer elregningen hos Ølstykke-familie: Flere danskere anskaffer batterier

Re: God pris - god forsyning

Kernekraft (og andre tilsvarende kraftværker) har som bekendt den store fordel, at de producerer konstant. Dét er og bliver vindmøllernes store svaghed. Er det ikke også samtidig en af kernekraftens store svagheder? At den skal producere konstant for at der er bare en nogenlunde god forret...

27. apr 2019 8:49Her kan vi lægge havvindmøller til 12.400 megawatt

Hvis det tilladte

Hvis det tilladte "minimumsolieniveau" kan få motorerne til at stoppe, så må niveauet jo være sat for lavt? Er løsningen ikke så simpelt som at hæve minimumsniveauet?

28. mar 2019 16:09Eksperter om Viking Sky-fejl: »Det skulle egentlig ikke være muligt«

Spændende hvor meget energi

Spændende hvor meget energi der kan hives ud af de 165 tons ammoniak gennem brændselscellen. Der er ifølge artiklen brugt 1200 MWh på at fremstille 165 tons ammoniak og med en virkningsgrad på 71%, men hvad mon virkningsgraden er fra ammoniak til strøm? Glæder mig til at høre mere.

21. mar 2019 22:47Ny elektrolysecelle skal gøre ammoniak til fremtidens brændstof