Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Henrik Værø

Henrik Værø

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Det er stadig mest pral

Galileo's lobbyister fortsætter som forventet med at fremstille deres projekt som overlegent i forhold til det gamle GPS system, selv det endnu ikke engang er oppe på siden af GPS. Som Jan Heisterberg skriver, så er de to frekvenser - fra samme system - en af forudsætningerne for at opnå en ...

20. okt 2019 16:21Opgraderet satellitnavigation kan give din mobil 20 centimeters nøjagtighed

"Her advares der med store

"Her advares der med store bogstaver om, at elmotoren ikke er certificeret til luftfartsformål, og at den kan svigte når som helst, uden forvarsel." Det er en letforståelig formulering, der dels skal begrænse producentens ansvar i tilfælde af en erstatningssag, dels minde piloten om, at han til ...

26. sep 2019 13:48Elflyproducent advarer: Motoren kan stoppe når som helst – uden varsel

1 stk i Roskilde - ingen virus

For 3 uger siden fandt min hustru en død solsort i haven. Hun sendte den ind til veterinærinstituttet på DTU, og fik for få dage siden svar. Den var død af svækkelse pga lungesygdom, sandsynligvis svamp, samt parasitter i fordøjelsen og orm i luftrøret. Ingen usutu-virus, og ingen tegn på ydre vo...

22. sep 2019 10:17Solsorte dratter døde om ... men serum-institut finder ingen virus

Niels, jeg kan ikke rigtig

Niels, jeg kan ikke rigtig følge at du kalder det "grove fejl" fra videnskab.dk. Det er vel ikke deres fejl at hele kildematerialet ikke er frigivet til offentliggørelse (eller hvis det var, at de ikke bringer det). Det er vel heller ikke nødvendligvis en fejl hvis der forekommer forskellige opgø...

19. sep 2019 9:19 Forskere finder grove fejl i nyeste Penkowa-artikel

Den urørlige mobilitet

Ikke et eneste indlæg peger på hvordan man kan mindske vores transportaktivitet og på den måde gå til roden af problemet for ikke bare miljø og CO2, men også trængsel. Er mobiliteten virkelig blevet en hellig ko? Er udgangspunktet at vi skal fortsætte med at flyve til Thailand hvert år og fortsat...

8. sep 2019 12:44Ugens debat: Hvordan får vi styr på transportens CO2-udslip?

Re: Propel eller fan

At lede det meste af luften udenom turbinen og forbrændingskamrene (high by-pass) begyndte man på allerede i 1960'erne og det har været standard på passagerjetfly næsten lige siden. De to væsentlige fordele er nedsat støj (pga mindre hastighedsgradient i "udstødningen") og bedre økonomi (det...

28. aug 2019 9:59Her er gigantmotoren, som giver Boeing flere problemer

Symbolsk

Som det også nævnes i DR-artiklen, batter det forsvindende lidt med sølle to fly til at slukke brande i et område på størrelse med Indien. I det hele taget kan vand fra fly ikke i sig selv slukke skovbrande. De kan køle lidt ned i brandens udkant, så folkene på jorden får bedre muligheder for at...

26. aug 2019 8:39Militærfly kaster tusindvis af liter vand over brændende Amazonas

En brugererfaring

Efter i godt 15 år at have fløjet små fly med forskellige knapbetjente navigations- og radiosystemer er jeg fornylig begyndt at flyve med med et touch screen baseret system, dog stadig med nogle få tryk- og drejeknapper til bl.a. backup i tilfælde af skærmfejl. Alt andet lige så foretrækker jeg...

20. aug 2019 20:05Amerikansk flåde dropper berøringsfølsomme skærme efter dødsulykker

Virker fint :-)

https://images.app.goo.gl/s1xnuS4wpAJzuhtk8

19. aug 2019 18:49Højtbegavede mænd bortødslede deres evner på evighedsmaskiner

"som i værste fald kan

"som i værste fald kan medføre, at flyene taber vingerne" En nærmere analyse af kræfterne i flykonstruktionen kunne indikere, at man snarere skulle være bekymret for, om vingerne tabte resten af flyet.

16. aug 2019 13:42Forsvarets Hercules-fly skal undersøges for revner ved vingerne