Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Steen Thomassen

Steen Thomassen

Kommentarer

Re: Som tidligere forklaret, er

Det er i øvrigt også årsagen til at godstog slet ikke kan køre på spor lagt til højhastigheds tog, sporet i kurvene hælder så meget at et godstog ville vælte indad. Der er enkelte undtagelser. Tyskerne har anlagt de fleste strækninger, således at de både kan bruges til højhastighedstog og ...

18. mar 2019 10:12Havarirapport: Stærk vind på Storebælt kunne vælte fejlramt lastvognstrailer

Re: Prioritering

Når det kommer til Femernforbindelsen er det gået lige modsat: Den samlede anlægspris er øget med - var det 22 mia på den tyske side? Landanlæg på den tyske side er meget anderledes end det var påtænkt i starten. Man kan man ikke belaste Femernforbindelsen, at tyskerne har valgt nyanlæg på...

9. mar 2019 1:25Kronik: Sådan blev Rigsrevisionens Femern-undersøgelse lagt død

Re: Med Lov 162 i maj 2015

Det kan være årsagen til at ulykken i Tyskland i 2014 kun blev undersøgt af virksomheden Hectorrail. Hvis du læser svar fra ministeren, så indberettede Hectorrail uheldet til den tyske Havarikomissionen, som ikke ville gå ind i sagen. Men omvendt så har Hectorrail faktisk gjort et godt arb...

12. feb 2019 14:35Tyske myndigheder vidste intet om Hamborg-ulykke før dødsulykken på Storebælt

Kilden til berlingske historie

Historien kommer fra dette svar på et udvalgsspørgsmål: https://www.ft.dk/samling/20181/almdel/tru...

12. feb 2019 11:49Efter ulykke på Storebælt: Ole Birk vil have nyt indberetningssystem for togulykker i EU

Tjaa.... nyheder!!!

... den første pronose torsdag fra Banedanark var fredag omkring kl. 12 - det holdt faktisk. At DR vil gentage det og dette medie hoppe med at bringe denne ekstra "nyhed" i dagens middagsnyhedsbrev om mandagen 72 timer efter den ikke mere var aktuel.

11. feb 2019 14:03Stadig ingen togdrift mellem Fredericia og Aarhus

Re: Hvad er logikken?

Den enkle løsning er vel at vende togene i Hedensted, som ligger imellem Horsens og Vejle. Men der er måske heller ikke personale/fjernstyring? Hedensted er fjernstyret. Så det var en mulighed.

8. feb 2019 13:47Overgravet fjernvarmerør aflyser alle tog mellem Fredericia og Aarhus

Re: Hvad er logikken?

Kan det være forbi Horsens station ikke egner sig til at være endestation ? Horsens har en type sikringsanlæg, som ikke kan fjernstyres, som kun er indrettet til at fører tog igennem automatisk, når der ikke er personale tilstede. Det er et gamle elektromekanisk anlæg, så det skal være per...

8. feb 2019 10:25Overgravet fjernvarmerør aflyser alle tog mellem Fredericia og Aarhus

Re: Svansk materiel i Danmark

Bevares, det er ikke alle X2000, som er ombygget med dansk ATC og det er næppe dem alle som får det. SJ har faktisk planer om at ombygger alle X2000, så de kan kører i Danmark. https://www.sydsvenskan.se/2019-02-01/sj-s... https://www.newsoresund.se/oresund-central...

4. feb 2019 10:06Statens Järnvägar vil køre tog i Danmark

Re: Første punkt burde være...

Og den er delt op i undertyper, ressourcemæssigt noget rod. https://en.wikipedia.org/wiki/TRAXX 'Part of an order of 400, the second batch of 200 were produced as TRAXX F140 AC2 (DBAG Class 185.2)[53] Parts of the class are fitted for operations into Switzerland/Austria/France[54]&#039...

29. jan 2019 21:53Minister tillader forundersøgelse af S-tog på Kystbanen

Re: Første punkt burde være...

RER og Crossrail er og vil være to-systems, ulig de respektive hjemlandes fleste øvrige tog, som er enkelt-systems. Kære Torsten - du demoseret din uvidenhed. Crossrail er en ren 25 kV system. Frankrig har masser af fjerntog strækninger, hvor der skiftes imellem strømsystemer, da nye stræk...

27. jan 2019 23:14Minister tillader forundersøgelse af S-tog på Kystbanen