Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Steen Thomassen

Steen Thomassen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: @Bent Andersen - du må få bedre styr på fakta.....

Køre @Bent Andersen. Hvis du angreber på fakta, så skal du bedre styr på det. Udvidelsen af banen til to spor og evt. elektrificering er ikke engang i godkendelsesfasen. Banedelen har været i VVM, som er en del af processen for at få det besluttet og godkendt. Der er allerede sat årstal på...

10. sep 2019 23:46Video fra tysk miljøorganisation: Femern-tunnelen ødelægger unikt stenrev fyldt med liv

Re: Der er altid to sider til en sag

@Bent Andersen Dette er et rent dansk projekt, fra tysk side ligger det meget langt nede på prioritetslisten over trafikprojekter. Udbygningen af Puttgarten-Lübeck forbindelsen, både jernbane- og motorvej kan i kigge langt efter, den kommer ikke til at ske. Tyskerne langt med planerne om u...

9. sep 2019 20:32Video fra tysk miljøorganisation: Femern-tunnelen ødelægger unikt stenrev fyldt med liv

Re: Hvor ambitiøse skal vi være?

@Chris Bagge Rådet, på den korte bane vil være, glem timeplanen, koordiner køreplaner så der er lidt margin og sørg for togene kører til tiden hver gang. Formålet med timemodellen er netop at gøre det lettere at koordiner køreplanerne ved skift. En række tog mødes på nogle knudepunkter på ...

9. sep 2019 20:25Glem alt om Timemodellen

Re: Hvor ambitiøse skal vi være?

Det er vist en ekspert, som kommer lang fra virkeligheden: En timemodel mellem Aalborg og Aarhus kræver tog der kan køre 200 km/t. Tog med denne hastighed vil gøre det umuligt fx at køre med regionaltog mellem Hobro og Aalborg. For regionaltogene skal jo samle op fra de mindre stationer og kan t...

8. sep 2019 19:40Glem alt om Timemodellen

Re: Det har nok ikke så meget med timemodel at gøre.

Tja, det kræver så registrering af betalingskort, men ændrer ikke på, at skulle have papirbillet på tog og blippa (bank)kortet (trådløst) ved enhver busrejser, hvorefter kvitteringen kun findes på kontoudtog. Og hvordan er det så lige for børn og unge uden bankkonto? Nej. Man afregner på s...

5. sep 2019 13:27Regeringen i kovending: Timemodellen er nu til forhandling

Re: Der mangler en side!

Side 543 med afslutningen af artiklen om "Frederiksborggade Station" (der iøvrigt ikke er en station, men et trinbrædt) mangler! Der er et par definitioner af trinbræt, hvor det fysiske layout er den ene. Men Nørreport var betjeningsmæssigt en station. Der var fuld billetsalg, håndtering a...

25. aug 2019 12:40Frederiksborggade Station bliver en vigtig del af Boulevardbanen

Tankvogne igennem Kastrup

Flyt motorvejstilkørslen for biler fra under motorvejen ved siden af sporene til over motorvejen. Dermed kan der være 3-4 jernbanespor under motorvejen. Lav en udfletning ude af niveau på boldbanerne nord for jernbanen mod Tårnby. (Der er sikkert en god grund til det ikke er muligt) Der er...

28. jul 2019 10:48Tog med farligt gods afsporet i Norge

Re: De afbilleder tankvogne

De afbilleder tankvogne trasporterer med garanti ikke acetylen, acetylen transporteres i flasker, som det i øvrigt fremgår af artiklen. Billedet til denne artikel ikke hentet i Norge. Hvis man kigge på norske medier, så er det containere og tailere, som er den togstamme og ikke tankvogne.

26. jul 2019 22:57Tog med farligt gods afsporet i Norge

Re: Vejle er nummer et på jernbane efter Fredericia!

Højhastighedstoget der laver så få stop som muligt. * Odense og Fredericia bliver til dette tog sæt brugt, frakoblet til Sønderborg / Padborg og Esbjerg. * Vejle bliver brugt til frakobling af Herning / Strure toget. * Århus for dem der skal videre til Aalborg og Nørresundby + Frederiksha...

26. jul 2019 17:06Røde partier er villige til at skrotte togbane til Billund

Re: Det er så ret morsomt at.....

jeg vil mene at tyskland var et kejserrige dengang danskerne kom på fugleflugtsforbindelsen. Ifølge den tyske wiki blev planen om en fulgeflugtslinie første gang forelagt den danske konge i 1863, da Schleswig-Holsten endnu var dansk, men så kom en lille dum krig i vejen og ændrede landegrænsen...

22. jul 2019 19:17Tyske miljøorganisationer vil stoppe Femern-godkendelse med 600 siders klage