Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Steen Thomassen

Steen Thomassen

Kommentarer

Re: Re:Re: Non-Stop Høje Tåstrup-Odense

Hastigheder over 180kmt Høje Tåstrup - Odense er ikke meningsløse, men teknisk umulige uden en separat højhastighedsbane. Den kunne f.eks. bygges i forb. med en Kattegatbro. Tjaa. Ringsted-Odense skal opgraders til 200 km/t på de nuværende spor i løbet af de næste år - beslutning er taget....

21. jun 2019 10:52Fartgrænse på 120 km/t forsinker næsten alle afgange på den nyindviede Ringstedbane

Re: @ Bent Johansen.

Jernbanestrækningen mellem Hamburg og Berlin har en max hastighed på 230 Km/t, og er forsynet med konventionel signalteknik med, noget der for mig ligner, automatisk mellemblok. Det fungerer fint og er kun 20 Km/t langsommere, men meget hurtigere end de 180 Km/t du påstår er max uden ERTMS. ...

18. jun 2019 10:05Fartgrænse på 120 km/t forsinker næsten alle afgange på den nyindviede Ringstedbane

Re: Venner, ser på Danmarks kort .....

Ja det må da være milliarder værd. Det er det faktisk. Det bliver lettere at være bruger og derved kommer der flere af dem. Der spares tid, som også tæller i regnskabet, ved at koordinering ved skift bliver lettere. Derudover spare timemodellen materiel, da materiel bliver udnytte bedre og...

28. maj 2019 22:48Halv milliard kroner skal skære fem minutter af rejsetiden mellem Ringsted og Odense

Re: Venner, ser på Danmarks kort .....

Jeg kan uden særlig analyse se det rigtige i et jernbane-backbone med højere hastighed og dermed også færre stop. Og hvor skal der være stop ? Det er jo så et følgespørgsmål - for der skal vel være fødelinier til disse stop ? Det kan være regional / lokaltrafik flettet ind mellem backbone-t...

27. maj 2019 23:32Halv milliard kroner skal skære fem minutter af rejsetiden mellem Ringsted og Odense

Re: Havnesnittet

Det virker overmåde fornuftigt at medtage et stop ved Rigshospitalet i planlægningen. Problemet er vist nok at der allerede ligger så meget skrammel under overfladen, herunder piloteringer, at der simpelthen ikke er plads. Rigshospitalet er med i andre planer for udbygning af metroen. Bl....

22. maj 2019 15:56Metro til Hvidovre og Bispebjerg Hospital vil koste 30 milliarder kroner

Re: Focus på Plan A

Det virker som om, man søger at glemme plan A. Er der nogen, der ved hvordan det går med den? Vi ved, at ét IC3 togsæt er ombygget og godkendt. Serieombygning af IC3 starter efter planen i løbet af få uger. Man vil gerne se hvordan det går før man beslutter noget.

17. maj 2019 12:41Ny plan B for signal-skandalen: En halv - og helt uprøvet - digitalisering

Re: Lige noget med tal og kvalitet

Herunder kan det være interessant om BDK har spurgt andre leverandører om den løsning som man nu vil tildele Thales - og om det i virkeligheden ikke bare er en skjult måde at kompensere Thales for forsinkelserne i Signalprogrammet, nu hvor kun den ene kontrakt med Alstom er genforhandlet. ...

16. maj 2019 11:50Ny plan B for signal-skandalen: En halv - og helt uprøvet - digitalisering

Re: Immunisering

@Svend Ferdinandsen Elektrificering af jernbanen afventer immunisering af eksisterende signalanlæg, som i øvrigt skal erstattes af ERTMS, en trådløs teknologi, som ikke kræver immunisering. Der er flere lag i det nye signalsystem, hvor ERTMS/ETCS er en af dem, som kun håndtere kommunikatio...

15. maj 2019 0:04Ugens debat: Kan batteritog forbedre jernbanen?

Re: Jeg kan da godt forstå at

@Niels Abildgaard Kan du ikke finde dine tal selv. IC3 har 144 pladser på 60 m - dvs 2,4 pladser pr. meter. ICE3, som har tophastighed på 320 km/h har 460 plader på 200 m, dvs 2,3 pladser pr meter. Energiforbrug må du selv rode med. Men din antagelse er helt ude i skoven...

13. maj 2019 14:40Svigtende færgetrafik truer Femern-tunnelens indtægtsgrundlag

Re: Hvem er Hans Schjær-Jacobsen?

..og hvad er din dagsorden? Du har før lavet indlæg om data-baggrunden for Femern-broen, som alle, inklusiv denne, fokuserer på de dele, som understøtter, at Femern-broen er en dårlig investering. Hvorfor? Hvad er din baggrund, hvad er din agenda, hvem har du at støtte dig op ad? Der er en...

13. maj 2019 13:21Kronik: Der kan mangle over 1 mio. personbiler i Femern-tunnelen