close

Vores nyhedsbreve

close
Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du både vores brugerbetingelser og at Mediehuset Ingeniøren og IDA group ind i mellem kontakter dig angående events, analyser, nyheder, tilbud etc. via telefon, SMS og e-mail. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

arne lund

arne lunds billede

Kommentarer

Godstogene er et problem på Øresundsbroen

"Efter finanskrisen 2008 har godstransporterna via Öresundsbron ökat kraftigt. Öresundsbron hanterar idag mer än 80 % av godsmängderna på järnväg. Huvudorsaken till detta är troligen omflyttningar från järnvägsfärjorna Trelleborg–Rostock (tidigare Sassnitz)" Antallet af godstog stiger, og vil sti...

26. jun 2017 19:13 Tunnel fra Helsingør til Helsingborg? Dansk/svensk undersøgelse på vej

Re: Modtrafik

For nogle år siden lavede Teknologrådet en rapport om gratis kollektiv trafik. http://www.tekno.dk/pdf/projekter/gratis_o... transport/p06_gratis_offentlig_transport_rapport.pdf Rapporten er spændende læsning, og vil nok rokke ved manges forestillinger om, at blot kollektiv transport bliver grat...

22. jun 2017 13:57 LA om tog-rapport: »Du får mig ikke til at sige, at vi vil have dyrere togbilletter«

Re: Arrivas sædvanlige pralerier

Deres andel af transporten daler år for år. Har du ikke spurgt om hvorfor? Svaret er bl.a. det kraftige fald i bilpriserne, at benzinprisen holdes kunstigt nede, og slet ikke følger den alm. løn- og prisudvikling, og at regeringen har sat den kollektive trafik på smalkost med idelige neds...

22. jun 2017 8:55 Regeringen vil sende S-togsdrift i udbud

Liberal galimatias

Katastrofalt, at vi her til lands har en trafikminister, der er så uvidende om det område, han ved skæbnens ugunst er sat til at forvalte. Det seneste eksempel på, hvor galt det står til, er Deadline d. 21.6., hvor Ole Birk skulle argumentere for at sende flere togstrækninger i udbud. Det slap ha...

22. jun 2017 8:48 LA om tog-rapport: »Du får mig ikke til at sige, at vi vil have dyrere togbilletter«

Arrivas sædvanlige pralerier

For nogle år siden påstod Arriva, at de kunne køre tog KH-Århus for 150 kr. pr. billet. Da de blev bedt om at fortælle hvor mange dgl. afgange de kunne præstere, blev Arriva meget tavse. Nu påstår selskabet så, at fordi de kan køre på enkeltsporede jyske baner, hvor der er 1-2 tog i timen i hver ...

21. jun 2017 9:04 Regeringen vil sende S-togsdrift i udbud

Re: Ser intet, hører intet forstår intet

Også trafikken på motorveje indskrænkes nu og da, ved vejarbejde mv., eller når en bro skvatter ned over den, som det skete for et par år siden. Togbusserne fra Helsingør til Rungsted kører ad motorvejen, mens togbusserne fra de øvrige sydlige stationer kører ad Strandvejen, da den rute er korter...

21. jun 2017 7:46 Minister puster nyt liv i Københavns Ring 5-motorvej

Ser intet, hører intet forstår intet

I ministerens parti, Team Saxo Banks, akademikere Labil Alliance anerkender man ikke at vejtrafikken er en markant bidragyder til klimaforandringerne. For det lille parti gælder kun et: vækst, masser af vækst. Og nå ja så profit Ole Birk aner ikke hvad han taler om når han siger, at Nordsjælland...

20. jun 2017 11:10 Minister puster nyt liv i Københavns Ring 5-motorvej

Loyal minister

Lilleholt skuffer ikke de der lønner ham: landbruget.

20. jun 2017 10:46 Klimaminister: Glad for at kunne skåne landbrug mod CO2-krav

Problemet er DF

DF blev inviteret med i forhandlingerne ud fra en formodning om, at så var Togfonden sikret i tilfælde af et regerings skifte. De partier der tog DF med var godt naive fordi de regnede med at de kunne stole på DF. Det kan man som bekendt ikke. Allerede under forhandlingerne viste det sig tydeligt...

19. jun 2017 11:48 Transportforsker før nye forhandlinger: Togfonden eksisterer reelt ikke mere

Business as usual

"Jeg tror på, at der kommer løbende teknologier, som gør, at vi fortsat kan spise bøffer og tage på flyrejser ud i verden,« sagde den optimistiske minister" Underforstået, at med Lilleholt som minister, så ændres der ikke en tøddel i forhold til det Venstres sponsorer i landbruget går med til.

18. jun 2017 7:54 Politikerne er uenige: Kan man have et klimavenligt landbrug uden markante omstruktureringer?