Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Rune Eilertsen

Rune Eilertsen

Kommentarer

Re: Umiddelbart ikke noget at se

Hvis det jeg ser på billederne er rust, så ok, men hvis det er som jeg tror, et revet lager leje ( det er jo ikke metal som kan ruste i selve leje belægningen ?....), så kan det jo være at stress på lejets U skål skyldes støddæmpers kraftpåvirkning på selve skålen, som så gør at det sættes præs i...

3. apr 2014 12:41Her er IC4's fejlramte akselkasser

Re: Umiddelbart ikke noget at se

Eller man kan vælge at køre uden støddæmper på akslen indtil videre.....(Eller en som har mindre dæmpning/modstand.. Hvis det viser sig at være medvirkende til problemet.) Det gjorde jeg i over et år på en Ford lastebil med en forkert designet luftfjedring på bagakslen, og det gav aldrig noget pr...

3. apr 2014 11:48Her er IC4's fejlramte akselkasser

Re: Vi er vist kommet meget MEGET længere end denne ... :-)

Hej. Jo, det kan jeg godt se. :-). Jeg troede blot det fremkom såpads tydelig da mit profilnavn og web navn er det samme. Budskabet er ikke skult, det var ment som en modvægt...

26. mar 2014 19:49Container med solceller og blybatterier skal erstatte dieselgeneratoren i øde områder

Re: Vi er vist kommet meget MEGET længere end denne ... :-)

Det står vist i min bruger ? Jeg er jo den jeg siger jeg er i min bruger profil, og jeg reklamerer således for eget produkt.... ingen hemmelighed i den sammenhæng..:-) Må man ikke sige godt for noget man selv står for ? Specielt når det som det reklameres for virker som noget med 25 år gammel te...

26. mar 2014 15:54Container med solceller og blybatterier skal erstatte dieselgeneratoren i øde områder

Vi er vist kommet meget MEGET længere end denne ... :-)

Hybrid generator med tilkoblingsmulighed for solcelle og mini vindmølle. Hybridgenerator.dk L,b,h: 120 x 117 x 250 cm Vægt: 2250 kg Peak power 120 kW 110/230/400/690V AC Lithium yttrium batteri bank; 7000 opladninger. Generator backup power,samt power assist for peak loads. Kombiner med solarsta...

26. mar 2014 13:04Container med solceller og blybatterier skal erstatte dieselgeneratoren i øde områder

Re: Simpelt of effektivt - men primært pladsbesparende!

Hej Rasmus, tak for sidst. Ja, vi har virkelige kommet rigtig langt fremad siden den gang. I en nu nærmest kvadratisk "palle" har vi i dag en kompakt maskine, Powerstation Plus modellen, som klarer 90 kVA peak power og 30 kVA kontinuerlige last. Jeg vil gerne sende dig information Rasmus. Så kan...

3. okt 2013 20:23Produktpris: Modulært opbygget generator sparer 75 pct. diesel til havvindmøller

Re: Korrosionsegenskaber?

Hej, Note; Vores produkt for offshore bliver udført i dobbel vægget A4 rustfri stål, så enheden kan forblive korrotions bestandig også efter transport og håndtering igennem lang tids brug. (Modsat pulverlak som beskadiges af truck og transport udstyr.) Det benyttes både vand og salt filtrering på...

25. aug 2012 14:02'Grøn' offshore-generator indstillet til Produktprisen

Re: Virkningsgrad

Fungerer det begge veje ? Sådan at man ved at tilføre køling/varme forskel, kan generere strøm? For der kan jeg nu se endda flere anvendelses stede... (Altså noget der ligner en TEG) Og ved hvilke temperaturer vil det i så være optimalt for den ?

7. mar 2012 7:54DTU sætter ny rekord for magnetisk køling

infrastruktur taberne

Nu er jeg selv nordmand, og er det en ting jeg har vær glad for i Danmark, så har det vært den mere afslappede holdning til kørsel, som her i landet er ret effektive i dag. Dertil at man har en god bil infrastruktur her. Norge er totalt elendig at køre i.. Sverige er lidt bedre. Så følg I bare ...

25. feb 2012 20:16Politiet ønsker sig gamle stærekasser

Re: Nix

Nu tror jeg snarere man i praksis får ca.500 watt ud af bilens tag og panser flader... på en god dag. Tagfladerne er også langt fra 2 meter brede, knapt nok 4 meter langt. måske snarere 1,4 meter....eller mindre. Ideen er god nok på en elektrisk bil, hvis den er parkeret så den kan nyde godt af s...

23. feb 2012 15:17Spørg Læserne: Kan man sætte solceller på en bil?