Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Steen Groðe

Steen Groðe

Kommentarer

Hmm, noget kalder vel på at gen og gennemtænke en hel masse.

Forleden var der forsinkelser pga en personpåkørsel. En af de regler som trænger til en gentænkning er at alle de som ikke kan nå at tjekke ud som følge af en opstået forsinkelse, faktisk helt forhindres i at tjekke ud. Så er der en del som nævner gates. Det er en bevidst beslutning (og en klog)...

1. dec 2014 21:19V: 816.000 rejsekortbøder er for mange

Det er som da de første biler kom...

Den gang da de første biler kom skulle der også gå en mand foran med et flag og en fløjte...

18. sep 2014 17:37Audi får den første tilladelse til at køre førerløst i Californien

At huske en køreplan...

Det er ikke en timedrift som gør en forskel for brugeren, men derimod et tog når man har brug for det. Om det så tager 5-10 minutter længere eller kortere spiller ikke den store rolle. Det er allerede påvist ved S-tognettet. Derfor vil der være langt mere brugervenligt med en lind strøm af tog, ...

1. sep 2014 21:36Trafikforsker: DSB skal finde bedre argumenter mod hurtige tog

Slowfood matematik

Og jeg tager så en replik yderligere 1½ år senere eller sådan. Du skriver "er der fejl i dine udregninger" og min reaktion er at det er der ikke når du har ladet en computer regne for dig. Og der er vi ved kernen. Jeg synes man skal lægge vægt på at "tænke sig til" eller "tænke sig om" frem for...

17. jun 2014 12:02Leder: Bestå eksamen 2011 - mens vi venter på strategien for 2020

Re: Sådan er reglerne for test

Og er der noget at sige til at folk foretrækker at træne uden for klubregi?

14. feb 2014 16:12Kæmpebrøler på Teknologisk Institut stemplede fitnessudøvere som dopingsyndere

Hvorfor pokker laver man ikke et rør eller to mere?

Hvor er røret for cyklister (og fodgængere, hvis det laves bredt nok)?

5. okt 2013 14:47Se, hvordan Femern-tunnelen bliver verdens sikreste

@Johannes Aagaard (og andre

@Johannes Aagaard (og andre med samme mindset): Desværre er det fuldstændig umuligt (både i Københanv og på Frederiksberg) at ramme grønne bølger. Der er på visse tidspunkter af døgnet hvor man kan vide (hvis man kommer der regelmæssigt) nogenlunde hvor der virkelig skal køres hurtigt, og hvor ma...

5. okt 2013 14:36ITS skal hjælpe cyklister hurtigere gennem København

Det kunne være rigtig godt...

hvis man kunne taste dagens rute ind, så systemet vidste hvor man skulle hen. Det kunne give yderligere en dimension i smidighed.

4. okt 2013 20:16ITS skal hjælpe cyklister hurtigere gennem København

Selve meget enkle ting kan nemt holdes hemmelige

Tænk bare på hvor nemt dine nøgler bliver væk ... uden nogen sinde at være væk. Du kan bare ikke finde dem. Brug lignende teknik til at skjule det du vil have skal være hemmeligt, og ingen vil nogen sinde finde det. På den anden side så kan det være at det reelt ikke har nogen værdi.

14. sep 2013 21:08Hvordan holder man noget hemmeligt ?

Nej, det er på tide at man holder op med at kontrollere

Den er rivende gal i forhold til selve det at kontrollere. Meget andet er der vel ikke at sige. Hvis man lavede tilsvarende kontrolsystemer alle andre steder hvor mennesker skal flytte sig så ville det stå klart for enhver at tanken i sig selv er bindegal.

13. sep 2013 21:27Røntgendiffraktion skal lette vejen til flyet