Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Frederik Teglhus Blegvad

Frederik Teglhus Blegvad

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Elektrificering er udtryk for politisk korrekthed

Selv når man regner merudgifterne til diesel tog ud i forhold til elektriske (køb af brændstog, samt vedligeholdelse or reperationer) så tror jeg personligt at der vil gå mindst 100 år før elektrificeringen til sammenlagt ca 15 mia kr er tjent hjem. Men det kan vel relativt nemt regnes ud ;-) Iø...

12. maj 2016 14:48VIDEO: Ny danmarksrekord i toghastighed

Infrastrukturen er den største fordel

Jeg vil personligt mene at det er selve infrastrukturen som RUF vinder på. Den kan bygges på en brøkdel at tiden som det tager at anlægge en motorvej eller jernbane, og helt uden barriereeffekt. Dette er helt perfekt for overbefolkede og fattige lande som Indien, Bangladesh, Pakistan og Phillipin...

22. mar 2016 12:44Bring RUF ind i det 21 århundrede

Motorvej over Kattegat og en Hærvejsmotorvej

Dette er to motorveje jeg meget godt kunne tænke mig, i stedet for den tåbelige Fehmarn forbindelse...

21. mar 2016 15:19Motorveje giver ingen vækst til udkanten

Hellere en Kattegat forbindelse

Jeg så personligt 100 gange hellere at vi brugte pengene på en fast motorvejsforbindelse over Kattegat, minus jernbane. Dette ville binde vores land sammen på en helt ny måde og primært til gavn for os selv. Jeg gad i øvrigt vide hvor lidt en RUF forbindelse med 3 skinner i et enkelt tunnelrør u...

5. mar 2016 3:55Historisk beslutning på plads: Politikere siger god for Femern-tunnel

Hellere Sky Tran end Maglev

Efter at have studeret opfindelsen Sky Tran nærmere, så vil jeg nok mene at det med sine anlægsomkostninger på kun ca 36 mio kr per km er et bedre alternativ end Maglev. Det kunne være meget interresant at se beregninger på hvad en Kbh - Aarhus forbindelse over Kattegat ville koste. Jeg gætter p...

4. aug 2015 15:58Læserne har stemt: Skal Danmark investere i magnettog?

Sky Train billigste alternativ?

Havde aldrig hørt om Sky Train før du linkede til det Ole. Med en alægspris på kun 36 mio kr per km er det vel det mest økonomisk forsvarlige vi kan satse på i forhold til Kattegatforbindelse, og som alternativ til konventionelle tog? Er 240 km/ den endegyldige tophastighed, eller er der basis ...

3. maj 2015 19:18Magnettog i Norden

Er det for sent at stoppe projektet?

Jeg så personligt meget hellere at vi brugte pengene på en kattegatforbindelse, for dette lader til at være en dødsejler.

16. mar 2015 13:39Tysk rigsrevision vil genforhandle Femern-tunnel

Komfort frem for alt

Bedre sæder burde have en højere prioritet end udskiftning af tog. Jeg tror de fleste inkl. mig selv er ret ligeglade med om toget er nyt eller gammelt, så længe siddekomforten er god ;-) MRD togene kan vel iøvrigt opgraderes til 160 km/t og med mere komfortable sæder?

12. mar 2015 16:04Togaftale: Forsinkelser kan koste DSB kontrakten med staten

Brugte Shinkansen tog med batterier

Japan skrotter velkørende og velholdte Shinkansen tog på stribe, og disse bruger mig bekendt samme strømsystem som os. Hvis de ellers passer på vores skinner i højden og bredden, samt kan udstyres med batterier når de skal nord for Fredericia, så kan jeg ikke se det skulle være et utænkeligt scen...

10. mar 2015 19:40DSB's plan B: Vi har ikke noget alternativ til IC4