Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Niels Abildgaard

Niels Abildgaard

Kommentarer

Re: Du er da noget dato fikseret

Jeg vil tillade mig at sige, at det ikke er fysiske muligheder, der mangler for at få mere gas inkl. via LNG ind i det polske fuelmix. Det er politisk vilje til at tage et opgør med stenkuls- og brunkulslobbyen. Ligesom en vis premierminister med en håndtaske gjorde for mere end 30 år siden. De...

4. aug 2019 20:40Polen vil væk fra kul - men det kræver en omvej: »Vores vej fra sort til grøn går via gas«

Re: 1200 MW CO2 fri energi.

Det er meget mere. Hvis man havde sløjfe el delen ville man kunne have lavet omkrig 4 GW varmt vand til HOFOR.

3. aug 2019 19:55Om to uger er det slut: Svenskerne strømmer til Barsebäck for at se det indefra

Ønskeforestillingen

for jernbanetosserne er at forholdendskal blive ligesom i 40-45 hvor banerne var enerådende. Når den lykkelige situation kommer ,er der ikke brug forel- tog til lufthavne ,men damptog til brunkulslejer og tørvemoser. Social demokrati og radikale er fortidslevninger.

27. jul 2019 6:19Røde partier er villige til at skrotte togbane til Billund

Både og

Det er ikke acceptabelt at lave dioxin. Når det kommer fra brændeovne skyldes det en totalfejlet energipolitik og fra forbrændingsanlæg manglende rettidig omhu. I et KK drevet land ville man kunne tørre, findele og i nogen grad sortere affaldet om natten. Der vil heller ikke være skygge af grund ...

24. jul 2019 12:42Nordsjællands affaldsforbrænding lukket igen efter få dage: Stadig for meget dioxin i røgen

Alternativ affaldsbehandling?

Vi er i den lykkelige situation at privilgerede velfærdere yder en masse affald som brændes af profitmaksimerende teknokrater, der sælger billig fjernvarme til de først nævnte snotforkælede møgdyr. Derved undgås det at tage KK alvorligt og det er så væmmeligt. Hvis der er KK strøm/varme nok er ...

15. jul 2019 9:52Nordsjællands affaldsforbrænding står bag årelang forurening med et af verdens mest giftige stoffer

CO2 fri fjernvarme

Kom nu ikke alt for godt igang. Brændeovne,bio- og affaldsforbrænding giver ca 40PJ CO2 fri og billig varme årligt At det så er 100 gange så skadeligt som hvis den samme varme kom fra KK inklusiv Tjernobyl er en biting.

11. jul 2019 11:56Nordsjællands affaldsforbrænding står bag årelang forurening med et af verdens mest giftige stoffer

Re: Smukt.

Koldkrigerne er bestemt ikke væk. Unge som var aktive i 80'ernes fredsbevægelse var koldkrigere, som reelt kæmpede for at give kommunismen adgang til Vesteuropa. En historiker havde fundet noget i åbnede arkiver, der tydede på en dansk minister,somr virkelig havde begået landsforræde...

1. jul 2019 7:41Historiske ministre

SkinneFryd

Et fly bruger ca 16 gram fuel per passager per km på 150 km mellem København og Århus,dvs 2,4 kg per næse. Et tog med 144 ombord bruger ca 2250 kWh på 300 km Århus og København ved 200km/t,dvs ca 16kWh mellem hjul og skinne per næse. Tog -Strøm i hverdags-dag-timer kommer i mange år fremover fra ...

21. jun 2019 18:48Fartgrænse på 120 km/t forsinker næsten alle afgange på den nyindviede Ringstedbane

Re: Ringstedbanens hemmelige køreplan

Naturligvis 76.000 passagerer, med 1900 per togsæt. 1900 stående passagere per 90 sek per spor kan med busser gennemføres med 5 sek per bus med 106 siddende passagerer per vejbane Busserne går så ofte i yderområderne at man kan sortere efter ønsket afstigningssted. Dvs at busserne kan nø...

19. jun 2019 21:59Fartgrænse på 120 km/t forsinker næsten alle afgange på den nyindviede Ringstedbane

Re: Ringstedbanens hemmelige køreplan

To togspor i Tokyo kan sagtens håndtere tog hver 90 sekunder med op til 19000 passagerer(uden at folk står tæt), så 760.000 passagerer i timen. Det kræver bare nogle andre tog, og længere perroner. Kan du stadigvæk ikke se, hvorfor et lukket system, såsom en jernbane, er bedre på travlt befær...

19. jun 2019 19:12Fartgrænse på 120 km/t forsinker næsten alle afgange på den nyindviede Ringstedbane