Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
By signing up, you agree to our Terms & Conditions and agree that Teknologiens Mediehus and the IDA Group may occasionally contact you regarding events, analyzes, news, offers, etc. by telephone, SMS and email. Newsletters and emails from Teknologiens Mediehus may contain marketing from marketing partners.

Niels Abildgaard

Niels Abildgaard

Kommentarer

Re: Hastighed.

Det hurtigste vil være at bygge 7 km jernletbane mellem Roskilde lufthavn og et sted på den nye Ringstedskandale. Det er ca 7 km over marker.

13. jan 2019 10:03Kattegatbro uden tog: Hvad med en selvkørende superbus eller en monorail?

Pædagoisk

Det er ikke så tit jeg savner mit arbejdsliv men lige her gør det lidt ondt. Det kunne blive et fremragende førsteårsprojekt at beregne og skitsere en forbrændingsmotor-drevet drone med samme performance.

11. jan 2019 17:55Brint og brændselsceller giver drone 70 minutters flyvetid

Pladder

Uden EUs direktiv om opsplitning etc ville elsektoren i dag havde været lige så godt kørende som DSB med en bestyrelse bestående af Hækkerup-Auken blandinger og det der er værre

11. jan 2019 17:31Leder: Helt sort at købe et gasnet, men sælge en million danskeres elnet

Uinteressant hypotese

Det virkelig interessante regnestykke vil være hvor meget sikrere det bliver,samlet set,hvis jernbanearealerne asfalteres og befares af busser og lastbiler. Busser og lastbiler kører elektrisk på en eller anden vis om føje år og bruger mindre end tog for samme tjans,så miljøet vinder også.

10. jan 2019 9:23Forbud mod lastbiltrailere på godstog kan føre til flere ulykker på vejene

Re: De tror ikke vi er dumme

Jo mere post-faktuelt vores samfund bliver, jo sværere vilkår får demokratiet. Det er i virkeligheden essensen i denne diskussion. Hvordan kan vi løse det - på andre måder end ved at tage stemmeretten fra dem, der er uenige med os? Spørgsmålet er ikke retorisk ment. Det ordner sig selv. ...

9. jan 2019 13:37Hvor dumme tror vi de er ?

Lappeløsning

Forbyd godskørsel på jernbaner i Danmark. Miljøfordelen er Djøfsk og indtægtstabet på Storebælt betragteligt. For fremtidige jernbaneanlæg i Danmark gør det pokker til forskel at persontog trækker på hver aksel og godstog på 6 ud af 300.

7. jan 2019 16:57Trafikstyrelsen udsender advarsel mod lommevogne

Re: Fakta please

Men i myldretiden sidder der kun 1,18 personer i en bil i gennemsnit. Typisk tog-trolle-fis: Myldretid Gennemsnit 3 betydende cifre. Vorherre bevare Jer.

30. dec 2018 13:39Kattegatbro uden tog: Hvad med en selvkørende superbus eller en monorail?

Re: Hvis vejret er et problem.....

Hvis vejret er et problem..... ....så er et rør eller en tunnel jo en nærliggende løsning :) Med jernbane og kun jernbane indeni. Pølsesnak for grødhoveder

30. dec 2018 8:03Kattegatbro uden tog: Hvad med en selvkørende superbus eller en monorail?

Mer dissonans

Lad os sammenligne energiforbrug ved en rejse på 200 km mellem København og Århus med Letbane,tog,letbane og privatbil. Privatbilen gør det på omkring 90 minutter med 4 ombord og bruger 34 kWt ved hjulene. Et kvarter letbane,der ikke kører på energi men offentlige midler i begge ender og en time...

29. dec 2018 16:30Kattegatbro uden tog: Hvad med en selvkørende superbus eller en monorail?

Tog-glades cognitive dissonans

Et 100 tons IC3 tog kørte 28 m nedaf bakke over ca 5 km fynsk jernbane med 204kmt. Effekten heraf er 320kW og toget havde 1180 kW i motorerne,dvs 1500 kW for at køre 57m/sek. Rullemodstanden sluger ca120 kW og de øvrige 1380 går til at flytte og opvarme luft.

29. dec 2018 16:18Kattegatbro uden tog: Hvad med en selvkørende superbus eller en monorail?