close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser og accepterer, at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bertel Johansen

Kommentarer

Det var jo et konstnerisk projekt der vandt arkitektkonkurrencen

Skandalen med Niels Bohr Bygningen, som Bygningsstyrelsen er bygherre på, og som KU har tegnet sig som lejer af, startede da arkitektkonkurrencen udartede sig til en kunstnerisk lay-out-konkurrence. Det mest umulige forslag vandt - bedømmerne faldt for de underlige figurer i glas på facaden og d...

16. okt 2017 20:36 Ekspert: Rambøll har et ansvar for skandalen om Niels Bohr Bygningen

En usædvanligt enøjet artikel

En usædvanligt enøjet artikel der ganske udelader den transportafstand de cyklende hhv. de bilende skal tilbagelægge på deres aktuelle rejse. Sagen er jo, at de der sidder i bilerne som oftest skal endog meget længere end de der kører på cykel på samme strækning, eller de transporterer en last ue...

16. okt 2017 14:06 Cykelstien på H.C. Andersens Boulevard transporterer over dobbelt så mange som vejbanen

Et uheldigt sammenrend

Luften i København har ikke været renere end nu i flere hundrede år. De eneste der ikke har opdaget det er nogle fanatiske partikeljægere og overborgmester Frank Jensen, og så det bilhadende segment af unge ubefæstede sjæle på undervisningsinstitutionerne, der til gengæld opdager det når de får b...

13. okt 2017 17:49 Overborgmester: Dieselforbud skal ikke ramme socialt skævt

Sammenligningen med kommunalt ansatte

jeg mener ikke at offentligt ansatte beskattes hårdere end privatansatte. Mig bekendt er skattereglerne ens for alle, så sammenligningen er vist god nok. Derimod har fagbevægelsen desværre for nogle faggrupper indgået forskellige overenskomster for hhv. offentligt ansatte og privat ansatte, se...

12. okt 2017 22:02 Niels Bohr Bygningen: 2,5 km rør skal udskiftes - kan koste op mod én milliard ekstra

Vatenfall og SEAS-NVE snyder vel ikke ?

Jeg synes ikke at der er baggrund for at beskylde hverken SEAS-NVE eller Vatenfall for at offentliggøre forkerte varedeklarationer på det de indkøber og sælger videre. Og jeg kan forstå på Din redegørelse, at Du også finder at der trylles med Energinet.dk`s beregningsmetoder, og så er vi da komm...

12. okt 2017 21:53 Frank Jensen: Forbyd nye dieselbiler i København fra 2019

Sammenligningen med Kommunalt ansatte halter

Det er fint nok at efterspørge mere kritisk gennemgang af tilbuddene, men en sammenligning med hvad kommunale vejfolk koster holder ikke. Alle offentligt ansatte i sammenlignelige job er langt dyrere incl. overhead end privatansatte, al den stund at offentligt ansatte er ret overadministrerede o...

12. okt 2017 17:09 Niels Bohr Bygningen: 2,5 km rør skal udskiftes - kan koste op mod én milliard ekstra

Miljødeklarationens narreværk III

Energinet.dk teoriberegner for DK som helhed, hvilket ikke er retvisende, f.eks. ud fra dette: "En time med eksport fra Vestdanmark til Sverige på 100 MWh (f.eks. vind) og en samtidig import fra Sverige til Østdanmark på 300 MWh (f.eks. kernekraft) indgår således i korrektionsberegningerne som ...

12. okt 2017 10:32 Frank Jensen: Forbyd nye dieselbiler i København fra 2019

Blænd rørene af og brug bygningen til noget andet

Udsugningsrørene fra stinkskabe skal bl.a. holde til flussyre, og her hjælper hverken coatning eller andre genveje. Men da regeringen har lagt bud ind på EU´s lægemiddelagentur, kan man vel bare blænde alle disse rør af og glemme dem, og vips: Så står bygningen næsten fiks og færdig til en hurt...

12. okt 2017 10:15 Niels Bohr Bygningen: 2,5 km rør skal udskiftes - kan koste op mod én milliard ekstra

Miljødeklarationens narreværk II

For SEAS-NVE´s forsyningsområde andrager den individuelle deklarerede "miljøstrøm" ca. 7%, så jeg vil mene at det stadig (desværre) er så lidt at det ikke rigtigt rykker noget. Og: Nå DSB o.a. påstår at bruge denne "miljøstrøm" må andelen af fossile o.a. brændsler i alle andres strøm, de 97% af ...

11. okt 2017 18:28 Frank Jensen: Forbyd nye dieselbiler i København fra 2019

Miljødeklarationens narreværk

Nogle naive "grønsindede" giver mere for el end andre - og tror så at de får noget der er produceret anderledes. Det gør de ikke. Vi får den samme el, produceret på samme måde, og da mængden af denne såkaldte "miljøcertificerede el" er meget lille i forhold til elforbruget, er det reelt ganske ud...

11. okt 2017 10:54 Frank Jensen: Forbyd nye dieselbiler i København fra 2019