close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Baldur Norddahl

Baldur Norddahl

Kommentarer

Kassetænkning

Det kan være ligemeget om vi betaler for måleren til det ene eller det andet selskab. Der er kun forbrugerne til at betale for måleren i sidste ende.

15. jan 2018 21:12 Strid om en tikrone: Forbrugere skal selv tjekke fjernaflæst vandmåler

Re: Regnefejl ?

Det som jeg anker over er en rapport, bestilt af Transportministeriet, og forfattet af forventelig vidende folk fra DTU, som er mangelfuld, hvis ikke direkte med fejl. Er det ikke lige groft nok at kalde den for mangelful eller direkte med fejl, selv hvis de har regnet 20% ved siden af? ...

13. jan 2018 19:39 DTU-notat: Batteritog kan erstatte elledninger langs en del af de danske skinner

Re: Regnefejl ?

På den anden side er batteriet dobbelt så stort som det egentlige behov, for hvorfor skulle man ikke lade på det i Kalundborg? Bare 10 minutter lynladning vil reducere kapacitetsbehovet væsentligt.

13. jan 2018 14:36 DTU-notat: Batteritog kan erstatte elledninger langs en del af de danske skinner

Re: Regnefejl ?

Det er indregnet i reservekapaciteten. Der er et overskud på 40% når batterierne er nye og mindre når de er ældre.

12. jan 2018 19:48 DTU-notat: Batteritog kan erstatte elledninger langs en del af de danske skinner

Re: Endeligt

Det er vel tanken at el lokomotiver til godstransport også skal være eldrevne. forestiller du dig også de skal være batteridrevne? Jeg forestiller mig at godstransporten selv må finansiere elektrificeringen af sidebaner, hvis de skal bruge det. I virkelighedens verden kører der få eller ...

11. jan 2018 13:20 Batteritog: Den mest oplagte besparelse er broerne – og så alligevel ikke

Re: Endeligt

Så skal man have specielle Frederikshavn tog, ellers skal alle tog slæbe rundt på batterier. Jeg har kørt en hel del til Lindholm. Det foregår ved at toget holder et kvarter i Aalborg før det kører videre imod Frederikshavn. Der ville ikke være noget tabt ved at skifte tog, når det er på ...

11. jan 2018 13:17 Batteritog: Den mest oplagte besparelse er broerne – og så alligevel ikke

Re: Endeligt

Undlader man den yderste strækning skubber man udkantsdanmark endnu længere væk. Det gør man jo ikke, de kan køre på batterier på de strækninger. Det kan godt ske at batterier er om ikke first mover, så early mover lige nu. Men om 10 til 20 år vil det være helt standard. Har man regnet p...

11. jan 2018 11:17 Batteritog: Den mest oplagte besparelse er broerne – og så alligevel ikke

Re: Interessant delprojekt!

Vores alternativ til rustfri stål er jo aluminium Hvorfor ikke kulfiber eller andet komposit? Det kan man også lave hjemme i garagen (altså objektet ikke fibermåtterne).

11. jan 2018 3:37 50% succes i CS' "Afdeling for Destruktiv Adfærd" (med link til video)

Re: Endeligt

går det rigtigt galt har man en dieselgenerator i reserve Det er mig bekendt ikke korrekt på flere af færgeprojekterne. Går det rigtigt galt så smider man ankeret og behandler det som motorstop. Men det sker ikke. Man har af hensyn til batteriets levetid altid en stor reservekapacitet. A...

11. jan 2018 1:44 Batteritog: Den mest oplagte besparelse er broerne – og så alligevel ikke

Re: Endeligt

Hvis man fuldstændigt skal undlade at hænge køreledninger op, skal man have IC-tog der kan køre 4-500 km uden opladning. Hvilken dansk strækning tænker du på her? Der er køreledninger på hovedstrækninger. Det ville være dumt ikke at bruge dem.

11. jan 2018 1:36 Batteritog: Den mest oplagte besparelse er broerne – og så alligevel ikke