close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Henrik Hansen

Henrik Hansen

Kommentarer

Re: Som jeg læser det, så ligger ansvaret hos politikerne.

Henrik - hvad så når finanseringen af togfonden forsvinder, da Nordsøolien faldt i pris, og togfonden pludselig skal finansieres af finansloven af den nuværende regering? Karsten, det er præcis det jeg mener. Havde de nuværende regeringspartier været med i det oprindelige forlig omkring to...

18. jun 2018 13:18 Banedanmark skal betale for køreledninger, politikerne måske slet ikke vil have

Som jeg læser det, så ligger ansvaret hos politikerne.

Som jeg læser det, så ligger en stor del af ansvaret hos politikerne, de skifter mening som vinden blæser. Først togfond, så ikke togfond, så måske en halv togfond, Vejlebroen og banen til Billund, diskuteres stadigvæk uden nogen politisk beslutning. Nogen er på vippen til at løbe fra deres egen...

18. jun 2018 12:02 Banedanmark skal betale for køreledninger, politikerne måske slet ikke vil have

Re: Hvad gør andre ?

Skinnerne bliver mig bekendt ikke varme mere. Det problem har vi løst. Baliserne til ATC-sikkerhedssystemerne kan til gengæld have problemer med overophedning. Prøv at male dem hvide. Det alene vil sænke temperaturen noget.

14. jun 2018 14:23 Pollen og varme forsinker kystbanetog

Nu er der to væsentlige forskelle i forhold til situationen i DK

Nu er der to væsentlige forskelle i forhold til situationen i Danmark I Danmark har det været et problem at Banedanmark er ansvarlig for indbygningen i DSBs tog. I Norge er det ejeren af toget, der står med ansvaret for indbygningen i deres eget tog. Endvidere har DSB mange forskellige typer af...

13. jun 2018 14:55 Trods dansk signal-skandale: Norge hyrer samme leverandør

Man burde køre lukket løb fra Kystbanen til Malmø C

Man burde køre lukket løb fra Kystbanen til Malmø C, i høj frekvens med høj kapacitet. Regionaltog videre op i Sverige skal ikke være forbundet til dette løb, men man kan skifte til dem på Malmø C. Herved sikrer man sig at forsinkelser fra Sverige ikke spreder sig. Tilsvarende skal tog fra Sjæl...

12. jun 2018 23:39 Punktligheden på Kystbanen er i frit fald

Re: Jeg forstår ikke problemet i dobbeltdækkerne...

Det er, som om ERTMS vil to ting Carsten, det er pudsigt du nævner det. ERTMS er et meget fleksibelt sysem som kan installeres og designes på mange forskellige måder. De to konfigurationer du nævner er netop forskellen mellem ERTMS Level 2 og Level 3. I Level 2 er de sensorer (akseltælle...

18. maj 2018 14:04 Efter to år: Første IC3 med nyt signalsystem er trillet fra værkstedet

"med den nykårede

"med den nykårede verdensrekordholder for flest dage i rummet, Nasas astronaut Scott Kelly, og den russiske kosmonaut Mikhail Kornienko" Dette er vist ikke korret.

8. maj 2018 13:53 Hemmelighedsfuld odyssé sikrede købet af Andreas Mogensens rumkapsel

Men den tager også udsigten

Ikke bare er den utrolig grim, men den tager også udsigten til en stor del af de gamle flotte bygninger...

6. maj 2018 11:15 Blox vil være hovedstadens nye knudepunkt

Re: Check

Det jo fint nok med en miljøzone. men hvor tit chekker det underbemandede politi rent faktisk om de biler og last biler overholder reglerne? Man kunne installere nogle af politiets nummerpladescannere ved indfaldsvejene.

30. apr 2018 14:14 Ny rapport om massiv forurening i København: Skærp miljøzoner

Re: @Bent Johansen - tog, bil, bus

Det er jo meget udemærket at komme med en subjektiv argumentation, men kunne du ikke underbygge dette objektivt - altså et tog er mere energieffektive ? I følge EUs miljøkontor så er der i 2015 brugt 12,3 TJ på vej transport men kun 0,3 TJ på jernbane transport. Dette er altså 4100% mere e...

13. apr 2018 12:21 Tog til tiden