Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Henrik Hansen

Henrik Hansen

Kommentarer

Miljøregnskab for alle nye lovforslag

I Danmark er det finansministeriet der bestemmer alt. Siden starten af 90erne, skal alle ministeriernes love og projekter godkendes i finansministeriet. Er projektet ikke finansieret, så kommer det ikke videre. – Dette er en fornuftig ting set med økonomiske øjne, der er ikke nogen der bare bruge...

13. jun 2019 12:0319 danske ngo’er i fælles front: Giv os en klimalov

Kørselsafgifter er effektive

Kørselsafgifter er effektive til at reducere trafik og miljøbelastning. Men de kan ikke stå alene, det bør følges op af en reform af billet priserne på offentlig transport, samt en reform af afgift og skatter på biler. I dag er det således: Dyrt altid at bruge offentlig transport Dyre at altid a...

8. jun 2019 17:44Derfor er det nødvendigt med kørselsafgifter.

Re: Varetransporten væk fra vejene!

Der bør på europæisk plan satses meget mere på, at fragte gods med tog, skibe, pramme, og dermed minimere lastbilerne. Det har man også prøvet på gennem mange år fra EUs side. Probelmet er af de nationale regeringer modarbejder det. Også i Danmark bliver det modarbejdet af regeringen. Nog...

5. jun 2019 12:08Den danske transport er sort som kul, og det er kun blevet værre

Hvis man studerer kortene fra

Hvis man studerer kortene fra metroselskabet, så bemærker man at de kun indtegner metroen. De eksisterende jernbane og S baner er ikke tegnet ind selv om de er fundamentale for byes trafik. Det indikerer, at man tænker i de sædvanlige siloer og kommunegrænser, og ikke med en mere holistiske syn s...

22. maj 2019 15:41Metro til Hvidovre og Bispebjerg Hospital vil koste 30 milliarder kroner

Re: Ny teknologi.

Selvkørende sove/hotel biler Hele familien transporteres om natten næste morgen står de ud og smiler morgenmad 1000 kilometer ikke slatten Gummihjul mod asfalt har en meget høj rulle modstand, derfor har vej transport (uanset om det er gods eller passagerer) et relativt højt energif...

16. maj 2019 10:28Store partier afviser dansk flyafgift: Teknologien skal standse flyenes klimasynder

Det vil være rimeligt at dem

Det vil være rimeligt at dem der bruger mere også skal betale for de ekstra omkostninger. Eksempelvis i Italien er både de faste omkostninger samt pris på strøm (per kWh) fhæning af hvilken installation du har. Det mest normale er et maksimum forbrug på 3kW. Hvis du har brug for større effekt, s...

9. maj 2019 15:30‘Prosumere’ sætter villavejens elnet under pres

Rostock til Gedster koster

Rostock til Gedster koster 1200 kr i højsæsonen, det er circa det samme som det koster i disel at køre fra Mellemitalien til Danmark. Det er fulstændige horible priser, så det er ikke underligt at kunderne bliver færre.

9. maj 2019 11:26Svigtende færgetrafik truer Femern-tunnelens indtægtsgrundlag

Amerikanere har en ekstrem

Amerikanere har en ekstrem tillid til certifikater, og de bruger dem meget. Hvis de har et certifikat til et eller andet, så stoler de blindt på at det er 100,00% OK. Italienere elsker også certifikater, ikke at det der står på dem er 100,00% korrekt, men mere for at kunne skubbe skylden over på...

2. maj 2019 0:06Certifikat-svindel årsag til milliarddyre fejl på forulykkede NASA-raketter

Re: Bedre biler er måske vejen frem

Enig! Selvom mindre end det her sikkert kan gøre det. https://edition.cnn.com/style/article/duba... Italienerne kan nu også være med, de har 3 lamborghinier som politibiler. Max hast over 300km/t. De bruger dem til transport af organer mellem hospitaler. https://youtu.be/tQ2WK_R3D4Q

19. feb 2019 10:44»Bremsesvigt har naturligvis skabt utryghed blandt betjentene«

Man kunne også centraliserer

Man kunne også centraliserer haverikommissionen for ulykker (1) på EU plan. Det er heldigvis meget sjældent der sker noget, så der er ingen grund til at 28 lande hver har en kommssion siddende klar. En centralisering vil også automatisk løse problemet med deling af viden, samt det vil sikre en h...

12. feb 2019 10:53Efter ulykke på Storebælt: Ole Birk vil have nyt indberetningssystem for togulykker i EU