Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Chris Bagge

Chris Bagge

Kommentarer

Re: Sikkert smart (engang)

en uendelig stor rotor? Der er lige et problem her, styrken af rotoren. Arealet stiger med kvadratet af størrelsen, vægten med kubikken af størrelsen. Det er bla. det der sætter grænsen for størrelsen på vindmøllerotorer. Derfor ryger man meget hurtigt mod loftet.

21. maj 2019 20:05Første flyvende eltaxa har fået luft under vingerne

Re: Sikkert smart (engang)

Lillium bidrager motorerne der kun til fremdrift. Nej, den har en så kalt "blown profile", hvor det at motorerne blæser luften hen over vingeprofilet giver lyftet. Hvs motorerne standser så ...

21. maj 2019 19:57Første flyvende eltaxa har fået luft under vingerne

Det er interessant at man nu

Det er interessant at man nu "levetidsforlænger" X2000. Der har været en del tale om for og imod. Der er en del menneskerder bliver "køresyge" af kurvestyring. Til gengæld vil det gå voldsomt ud over hastigheden hvis man ikke har kurvestyring. Har en gang prøvet at køre fra København til Stockhol...

20. maj 2019 23:39Svenske lyntog får en overhaling: Skal sikre timedrift til København

Re: Konstruktion af fly ?

Hvorfor er servoer indstillet så at man skal helt op på 70 kg Grundlæggende må svaret være, spørg Boeing (deres konstruktion) .. men, Servoforstærkerne er formodentligt sådan indstillet (i forstærkning) at at de giver en fornuftig føling med hvad man gør, under normal flyvning. Hvis der er...

20. apr 2019 21:55Skulle trække med 70 kg: Havarirapport afslører piloters kamp mod ulykkesfly

Re: Vi lænstolspiloter kan

MCAS softwaren var umoden, dårligt testet Lad nu være med at blande æbler og pærer. Det er meget muligt at den software der ligger i MCAS enheden ikke er i orden, men det er ikke det der det primære problem. Det primære problem er at at det systemdesign og den tilhørende fejlanalyse der er ...

11. apr 2019 22:49Skulle trække med 70 kg: Havarirapport afslører piloters kamp mod ulykkesfly

Re: Konstruktion af fly ?

@Heisterberg, Jeg vil nøjes med at se den lille del der groft set får maskines næse til at gå op/ned. Grundlæggende er en Boeing 737 mekanisk styret, præcis som de fleste biler. I dette lifælde med liner / stålwire. På grund af kræfterne er der indsat servoforstærkere på forbindelserne, præcis so...

11. apr 2019 21:08Skulle trække med 70 kg: Havarirapport afslører piloters kamp mod ulykkesfly

Re: Prof gennemgang af rapporten

vil den slags ændringer sandsynligvis gøre at 737 MAX ikke ville kunne certificeres som en 737 variant. Jeg tror at det oven nævnte har spillet en ubehageligt stor rolle i valg af løsninger. Det er helt klart at et af de vigtigste design kriterier har været at man kunne sige at det stadigv...

10. apr 2019 17:35Skulle trække med 70 kg: Havarirapport afslører piloters kamp mod ulykkesfly

Re: Ramt forbi

Energiforbruget afhænger meget af protokollerne. Efter min forståelse nej. En protokol er reglerne for udveksling af data. De siger intet om hvor hyppigt data skal udveksles. Hyppigheder af dataudvekslig er en følge af det systemdesign man har valgt. Man kan vælge en arkitektur med "dumme" ...

9. apr 2019 22:25Selvforsynende elektronik snegler sig frem

Re: Prof gennemgang af rapporten

fløj for hurtigt Flyet havde under start en meget stor ydelse. Som det omtales i videoen er det normalt. Det er der to grunde til. Et rutefly skal under start, af sikkerhedsmæssige grunde, have så meget motorkraft at det kan fortsætte starten selv om en motor falder ud (fejler). Det betyde...

9. apr 2019 21:47Skulle trække med 70 kg: Havarirapport afslører piloters kamp mod ulykkesfly

Re: Ramt forbi

så det gælder om at lave sensorerne så intelligente, at kommunikationen opadtil kan begrænses så meget som overhovedet muligt. Det er vist det der kaldes "Edge computing". Det kræver så nogen der kan designe og udvikle følere (et almindeligt dansk ord for "sensorer") der er intelligente, hu...

7. apr 2019 22:57Selvforsynende elektronik snegler sig frem