Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Chris Bagge

Chris Bagge

Kommentarer

Fantastisk formulering

@Niels Danielsen Tak for reference. "Boeing quietly added a new system to compensate for some unique aircraft handling characteristics" Jeg ville næppe kunne finde en mere "diplomatisk" måde at sige det på ;-)

16. mar 2019 10:29Boeings "killer-app"

Re: Tvivler

hvem taler i den høresnegl? En der har arbejdet i omkring 10 år med at holde fly i luften og at analysere når der var "utilsigtede hændelser".

16. mar 2019 10:24Boeings "killer-app"

Energilagring

Det er helt rigtigt at vi kan skaffe os en masse (relativt) ren energi med sol og vind, nok til at dække en meget stor del af vores forbrug. Der er bare en missing link! Energien er der ikke når vi skal bruge den. I øjeblikket bruger vi Sverige/Norge som energilager men det er ikke en holdbar lø...

15. mar 2019 18:52Leder: Pluk nu de lavthængende klimafrugter først

Reaktion på advarsler

Når man læser den foreløbige havarirapport, link findes i phk's blog, så kan man ud fra data fra FDR se at der var "shaker" på på kaptajnens rat selv mens flyet stadigvæk var på jorden. En "shaker" er en funktion der introducerer ret kraftige rystelser i rattet / pinden for at fortælle at de...

15. mar 2019 18:37Anonyme kilder: FAA vendte på en tallerken, da de opdagede, at ulykkesflyet trimmede næsen nedad

Re: Løsningen bliver at få lavet

Løsningen bliver at få lavet den manglende comparator mellem de 2 aoa sensorer som der er på stort set alle andre fly. Nej, det er ikke nok. Airbus der har fløjet computerbaseret i mange år har rigtigt meget erfaring på det område. Hvis du "kun" har 2 sensorer har du et problem. Hvis de ikk...

15. mar 2019 18:16Anonyme kilder: FAA vendte på en tallerken, da de opdagede, at ulykkesflyet trimmede næsen nedad

Re: Second opinion

Kan man ikke i vælge gasse motorne op Nej! Det MCAS'en gør er at den drejer ikke roret men hele haleplanet for at få næsen ned. Mere gas vil bare få den at flyve hurtigere i jorden.

15. mar 2019 18:08Anonyme kilder: FAA vendte på en tallerken, da de opdagede, at ulykkesflyet trimmede næsen nedad

Re: Er der ikke noget galt

Blank rustfit stål på forkanten af indsugningen, Ja, og så er resten af nacellen, der tidligere var i aluminium nu i armeret plastmateriale for at spare vægt.

15. mar 2019 18:01Her er forskellene på det groundede Boeing 737 Max og 737'erne, der stadig flyver

Re: Eksotisk strøm

Det klarer hurtigt det problem. Ja, det kan løses, men det er aldeles ikke et hutigt klaret problem. Der er ikke tale om en forlængerledning, heller ikke i model byggeplads-stor. Der er tale om at der er brug for adskillige MW for det enkelte skib. De mængder strøm er der slet ikke adgang ...

15. mar 2019 17:56Frank Jensen: Krydstogtskibe skal bruge el, når de ligger i havn

Re: Rene gætterier

før du faktisk har nogen ide om hvad der er sket! Uanset hvad der er sket i Etiopien så er der en havarirapport fra Indonesien. Den kan man læse. Den fortæller en hel del om hvad der er sket og nogle problemer som flytypen har!

14. mar 2019 23:13Boeings "killer-app"

Re: Tvivler

Og alligevel har Airbus formået at gøre dette gennem årene med god success. Der er således ikke noget galt med ideen. Det er måske udførelsen. Jeg har fået at vide i min høresnegl at bl.a. det at man har flyttet motorene endnu længere frem giver flyet nogle grundlæggende "uhensigtsmæssige"...

14. mar 2019 23:02Boeings "killer-app"