Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Claus Nielsen

Claus Nielsen

Kommentarer

Re: "Været med til at lave et produkt"

I gamle dage skulle man kunne stave til en ting inklusiv Cinqueciento hvis man gerne ville vide hvad det betyder. Ellers kunne man hverken slå det op i leksikon, ordbog eller parløren. I dag klarer computeren det, med video, tale og bogstaver. Det er den slags forbedringer som gør den private ...

21. maj 2019 11:18Minister til valgmøde: Nedskæringer har ikke givet dårligere uddannelser

Re: "Et brændstof for fremtiden

Da transport står for 27 procent giver det totale ca 3.7 procent som er flys andel. Det får vi så (måske) reduceret med 9 procent. Så ender vi på ca 3.4 procent samlet udledning.. jeg er sikker på det nok skal løse alle vores problemer at vi reducerer CO2 med 0.3 procent. Som sagt i mi...

15. maj 2019 16:19Danmark er ét af kun fire EU-lande med nul flyafgifter

Re: "Et brændstof for fremtiden

Står fly for 1% af CO2, så er den steget til 1.263% ? Så er der måske andre steder vi skal sætte ind? International flyvning stod i følge EEA for 13,7% af drivhusgasudledningerne til transport (excl. shipping) i EU i 2016. Kilde her https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/in... Så det ...

15. maj 2019 12:21Danmark er ét af kun fire EU-lande med nul flyafgifter

Når livet giver dig citroner...

Den mexikansk/Amerikanske grænse er sikkert et glimrende sted at lave sol- og vindmølleparker, men det er langt fra hele grænsen der egner sig lige godt og det er heller ikke særlig praktisk i forhold til vedligeholdelse/ledningsførelse mm., hvis de skal strækkes ud langs en lang linie. Forslage...

15. maj 2019 9:58Forskere vil erstatte Trumps mur med en energikorridor

Re: Batterivogn

Alt i alt, skal bruges samme energi, når der kører batteridrevne tog, som når der kører almindelige el-tog. Og jeg tror at ladestationer bliver dyre. Nu nævnes det i artiklen at opladning kan udføres med eksisterende køreledninger, (hvor de findes), så i forhold til at sætte køreledninger...

9. maj 2019 10:11Ny teknologi og bedre batterier: Batteritoget er tilbage på skinnerne

Gad vide hvor mange der har givet samtykke

Så slægtsforsknings-databaser bliver brugt til at trawle efter mulige mistænkte i krimisager. Så dermed bliver samtlige medlemmer af en slægtslinie pludselig gjort til mistænkte i en sag ,med medfølgende forhør, mistænkeliggørelse mm. - uden at der er nogen reel garanti for at gerningsmanden er...

9. maj 2019 9:55Matematikere finder sexforbryderes gemte dna-spor

Batterivogne

Nu er rangering jo generelt noget man gerne vil begrænse, men ellers ville det da være interessant, hvis togene var indrettet så de kan trække strøm enten fra køreledningerne eller fra en separat batterivogn. På den måde kunne man nøjes med at køre med den ekstra last på de forbihndelser der har...

3. maj 2019 11:54Ministeriet og DSB: Kan vi køre batteritog til Kalundborg?

Re: Skal EU blande sig ?

Netop i et område som a-kraft er det nok en god ide at EU holder sig helt udenfor, og lader landene selv bestemme. Så vil det være op til Frankrig, Sverige m.v. til selv at stå for at udvikle standarder/R&D-programmer - uden andre fodslæbende lande. Selvfølgelig skal EU både blande sig i ...

24. apr 2019 9:24Danmark står ikke alene: EU gør klar til at reformere atom-aftale

ujævnt træk under åbning

Den video der viser test af de mange åbne og lukke cyklusser er ikke ret repræsentativ for, hvordan kræfterne på hængslet vil være i virkelighedens verden. Som det linkede "review" viser er man mere eller mindre tvunget til at holde på den nederste del af telefonen for at åbne (for at undgå at a...

23. apr 2019 12:01Hængsel-problemer bremser den første foldbare smartphone

Re: Er sygehuset virkeligt så

bruges der ½ minut til omladningen fra helikopter til ambulance Der er helt specifikt tale om hjertepatienter, som man må formode transporteres med helikopter fordi det er en ret akut situation - ellers var det vel nemmere og billigere at transportere dem med ambulance. I den situation e...

23. apr 2019 11:38Spørg Fagfolket: Hvorfor er Skejby Sygehus' helipad placeret oven på et kæmpe gitter?