Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

john Christiansen

john Christiansen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Spændende indsigt,

Nok spændende, men umådelig forurenende og tungt. Hvis man brugte pengene til et 320 km langt RUF dual monorail med 5000 køretøjer, var man meget bedre trafikalt dækket ind med komfortable hurtige førerløse vogne med sæde til alle.120 km/tim gennem KBH i 4 m højde. Der mangler kun udviking fra m...

1. okt 2016 4:19FOTOS: Under jorden med Metrocityringen

Formindsk forurening fra transport.

Når nu Danmark har patent på den mest effektive transportsystem,men ikke er begyndt at bruge det, er det tåbeligt at påstå at vi gør hvad vi kan. Det er jo direkte løgn. Det eneste der kræves for at investorer er, at der kan anlægges først en testbane, siden en kommerciel bane. Kunne det blive Ri...

1. okt 2016 3:58Minister: Vores klimamål er blandt de mest ambitiøse i verden

Monorail Kattegatforbindelse

Lad gods overtage jernbanen , og sløjf persontog.En kattegatforbindelse kan etableres med monorail -helt fra Kbh til Aarh for ca 12 mia. kr. Køretid ca 80 min. http://www.ruf.dk/kattegat . Andre forbindelser koster ca. 25 mio. kr/km. Tænk hvad vi kunne have fået for det Silkeborgmotorvejen har ko...

30. sep 2016 23:36Jernbaneforbund: Drop højhastighedstog for at redde Togfonden

Vi kan hvis vi vil.

Vi kan reducere udslip og samtidig få en bedre infrastruktur , uden alle de gener nuværende trafik giver os, og meget billigere . Indtil 2012 blev der forsket på et nyt transportsystem , ligesom i de foregående ca.25 år, hvor systemet blev opfundet. Det blev stoppet, da DTU fussionerede med Balle...

30. sep 2016 23:17Fortællingen om det grønne Danmark smuldrer

Fleksibel og hurtig offentlig transport.

Er det mon en folkesygdom, at næsten alle betragter transport som uforanderlig, og at infrastrukturen kun kan være som altid, og at vi må finde os i de gener der er . Det er på tide at gøre transport mere effektiv og flexibel, så man kan få em betjening i systemet, præcis når man ønsker det, og h...

4. sep 2016 3:04Københavns kiler har fået mæslinger

Re: Dual EL- Batteribiler

Hej Rune. Hvor har jeg skrevet at jeg vil have en MASSIV investering. Det modsatte er tilfældet, og der skal ikke graves veje op- eller graves i noget væsentligt i det hele taget. Alle over til elbiler?- Nej, man kunne starte med at erstatte letbaner, som jeg ikke har meget godt at sige om. Det h...

27. jun 2016 1:04Mercedes vil udfordre Tesla med 500-km-elbil

Dual EL- Batteribiler

Selvfølgelig skal vi have elbiler med tilhørende "elbilmotorvej", hvor der køres direkte på strøm med op til ca 200 km/tim , og der samtidig oplades et relativt lille batteri til alm. kørsel på alm. vej. Vi kunne for længst have haft et sådant system, men vi danskere køber kun dyre udenlandske p...

17. jun 2016 0:34Mercedes vil udfordre Tesla med 500-km-elbil

Dansk opfindelse.

Det er pudsigt, at de fleste Danskere kun kan se den innovation af køretøjer, der kommer fra udlandet.Vi siger jo altid, at vi som lille land skal leve af at være lidt dygtigere end andre, og gå først med det. Ligelesom vi tror at vi er så grønne i vores valg. Elbilen, der kan køre direkte på st...

2. jun 2016 0:25SERIE: Selvkørende biler kan få trængslen til at stige

Manglende ny transportforskning.

DTU har ingen forskning i nye former for transport. De forsker i at videreføre og udvide konventionel transport, udmyntet i bl.a. Landstrafikmodellen, som blev købt og betalt af forrige regering. Det skete samtidig med at DTU fussionerede med Ballerup Ingeniørhøjskole i 2012, og satte en stop for...

2. feb 2016 21:59Begrundelsen for at lukke DTU Transport holder ikke

Ufornuftige batteribiler / ressourceforbrug

Hvilken fabelagtig pressechef, der får drejet fokus på alt andet end batteribiler. Holder vi os til biler, vil Batteribiler med langtrækkende batteri bruge mere energi end nogen anden, målt på drivakslen. luft og rullemodstand er eneste parameter, der har afgørende betydning.Sidstnævnte stiger af...

22. sep 2015 0:30Spørg Scientariet: Hvorfor er elbiler fornuftige, når elvarme i huset ikke er?