Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Anders Ulf Clausen

Anders Ulf Clausen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Re Spar 73 Mia SEK

Yep, eldrevne tog er bedre end dieseldrevne - alligevel er skibe bedre- det viser fx. DB schenkers miljøberegner : http://www.ecotransit.org/calculation.en.html . Ovenikøbet er beregneren ikke opdateret med de seneste forbedringer indenfor søtransport- Svovlindhold= emissioner er reduceret t...

22. okt 2015 15:06Landskrona lobbyer for ny øresundstunnel

Re Spar 73 Mia SEK

Sejl hovedparten af Norges/Sveriges gods fra Containerhavnen i Göteborg (drevet af Maersk) til tyske havne med pendlende ro/ro skibe, spar pengene og få plads på Øresundsforbindelsen igen. Hovedparten af Sveriges og Norges godstrafik kommer i forvejen forbi Göteborg. Det meste gods kan sagtens ...

22. okt 2015 14:25Landskrona lobbyer for ny øresundstunnel

Re: Over på containerskibe fra Göteborg til Kiel/Hamburg

Hvorfor skal norsk og svensk banetrafik og Lastbiltrafik gennem Danmark? Banetrafikken går kun gennem danmark på grund af lave priser. Sæt priserne på banen og lastbiltransit rigtigt, - så søger trafikken over på containerskib. Det kan gøres med et pennestrøg. De fleste transporter fra Norge går...

18. mar 2015 12:52Politikere: Femern-aftale skal ikke genforhandles

Re: Over på containerskibe fra Göteborg til Kiel/Hamburg

Hvorfor skal norsk og svensk banetrafik og Lastbiltrafik gennem Danmark? Banetrafikken går kun gennem danmark på grund af lave priser. Sæt priserne på banen og lastbiltransit rigtigt, - så søger trafikken over på containerskib. Det kan gøres med et pennestrøg. De fleste transporter fra Norge går...

18. mar 2015 12:52Politikere: Femern-aftale skal ikke genforhandles

Re Skibstransport ned til 3,2 g CO2 pr tonkm. 1/10 af lastbil

Som nævnt ovenfor er der behov for at rode i kassen med løsninger. Skibstransport overhaler alle andre transportformer indenom mens vi snakker. Her senest:Citat: A vessel such as the CMA CGM Jules Verne now emits only 3.2 g CO2/km-ton of goods transported. http://www.cma-cgm.com/the-group/about...

25. sep 2014 11:58Kronik: Grøn transport er på afveje

Beregn den faktiske GWP før man beslutter?

EEA videnskabelige kommite så sig for 1½ år nødsaget til at udgive et opråb til beslutningstagere indenfor bioenergi, fordi man så alvorlige problemer i antagelsen, at biomasse over en bank var en fordel mht global opvarmning. Se den fulde tekst på linket eller det korte klip nedenfor. I virkel...

10. jan 2014 10:43Dansk træpille-bonanza med bind for øjnene: Det er alt andet end CO2-neutralt

Alger er nok en dårlig ide iflg.nettet i

Dozens of reasons why Algae will never replace Oil http://energyskeptic.com/2011/algae/ Algae The best use for algae is not biofuels but as a way to store the carbon dioxide from coal power plants, as described in Benemann’s 2003 “Biofixation of CO2 and Greenhouse gas abatement with microalgae – ...

3. jan 2014 12:25Ingeniører: Vi kan producere olie af våde alger på under en time

1958 kom den første variomatic...

http://www.dse.nl/~daf/Daf%20600%2050%20ye... /Anders

12. dec 2013 13:56Hvornår skrev vi om DAF med de trinløse gear?

Re: Svensk gods skal sejles til Tyskland

OK. Det var mange påstande, men der er masser af docu. Jeg prøver kort. Præmis. 1 Svensk godstog kværner 11.000 sveller i Sønderjylland. Antages bevist, da det stod i Ingeniøren.? 2 Svensk gods kan bedre og mere miljøvenligt transporteres på skib end nogen anden transportform til fx Tyskland. ...

5. dec 2012 13:45Det manglende ståls forbandelse...

Svensk gods skal sejles til Tyskland

Historien illustrerer endnu engang at danske baner skal koncentrere sig om præcis og hurtig persontransport, og at Svensk godstransport igennem Danmark er et misfoster. Vores Trafikminister skal blot lægge en lille afgift på Svensk transit godstransport, så det er dyrere end lastbil og skib, så e...

5. dec 2012 11:04Det manglende ståls forbandelse...