Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Emil Fuglsang

Emil Fuglsang

Kommentarer

Re: Hyundai versus Kia

Jeg kan ikke præcis huske hvad de havde lavet af tilkøb på den, men fx vinterdæk osv osv. Det var til listepriser. Her kan du se ekstraudstyr til 10.000 til 35.000 kr/kryds. https://brochure.kia.com/KiaMotorsDanmark/...

18. feb 2019 20:03Hyundai blev snydt: Elbil burde være årets bil

Re: Hyundai versus Kia

Ja, det er rigtigt. Jeg blev præsenteret for en Kia med alt i udstyr til 410.000 kr til strakslevering. Det har jeg sagt nej tak og taget Konaen til 322.000. Jeg skulle bruge en ny bil nu.

17. feb 2019 20:03Hyundai blev snydt: Elbil burde være årets bil

Re: Hyundai versus Kia

Ja og med større bil kommer højere pris. For mig gik smertegrænsen ved 310000 kr på Hyundaien for en bil, der næsten udelukkende skal bruges til en-persons pendling. Jeg havde ikke 400.000 til en Kia.

13. feb 2019 6:58Hyundai blev snydt: Elbil burde være årets bil

Re: På tide med elbil som Årets Bil

Nå Michael. Det er der ellers mange kommuner der ser mildt på. I Hjørring Kommune har vi både Clever og Eon ladestandere på offentligt ejede ppladser, som er der på gæsteprincip.

12. feb 2019 22:30Hyundai blev snydt: Elbil burde være årets bil

Re: Mine erfaringer med Kona EV

Længe ture uden pauser er ikke en del af mit liv. Og da slet ikke 1000 km uden pauser. Dags dato har jeg holdt en time på vej fra København til Aalborg og et kvarter i Randers. Alt øvrig ladning er foregået mens jeg har sovet hjemme, arbejdet, handlet ind og siddet på restaurant.

12. feb 2019 20:46Hyundai blev snydt: Elbil burde være årets bil

Re: Personligt er mit issue

Ja, der skal lægges penge på bordet dag 1. Men kan jeg så friste med 6000 kr besparelser i vægtafgift, 1000 kr i forsikring og 10.000 kr i brændstof om året, så har du jo lidt at betale af med. Og så vedligeholdelse. Det første planlagte besøg på værkstedet er til et kølevæskeskifte efter 120.000...

12. feb 2019 20:25Hyundai blev snydt: Elbil burde være årets bil

Re: Mine erfaringer med Kona EV

Ja, det er jo det kildne spørgsmål. Og også det komplicerede svar. Jeg har målt alt mellem 15 og 25 kWh pr 100 km. Fart er den store dræber af batterikapacitet og de 25 var resultatet af en tur fra Aalborg til Århus med fuld fart og frost og blæst. Så rækkevidden ligger lige nu mellem 250 og 400 ...

12. feb 2019 20:20Hyundai blev snydt: Elbil burde være årets bil

Mine erfaringer med Kona EV

For små tre uger siden hentede jeg min nye Kona EV trend 64kWh ved forhanleren. Nu har den kørt 2400 km, og det har været en fornøjelse. Hvad vil I vide?

11. feb 2019 22:54Hyundai blev snydt: Elbil burde være årets bil

Re: Beløbsgrænsen på 400.000

Sz Sz. Fint nok at du tror på de 200 km, det er jo et frit land og du kan tro hvad du vil. Jeg kan så oplyse, at du heldigvis ikke har ret. Jeg kører netop 2x58 km til arbejde og jeg er direkte i målgruppen til en Kona med det behov. Og min Kona har ikke skuffet mig endnu på rækkevidde.

2. feb 2019 20:46Ugens debat: Afgiftsændringer batter ikke for salg af elbiler