Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Kjeld Nørregaard

Kjeld Nørregaard

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Hvis Trump siger hvad der skal til for at blive valgt...

Hvis man tror, at Trump har sagt ekstreme ting for at blive valgt af folket, så må man vel også forvente, at han er ekstra moderat, indtil valgmændene har sikret ham præsidentposten endeligt. Hvis han optræder ekstremt nu, kunne nogle valgmænd måske finde på at skifte til en mindre farlig kandida...

24. nov 2016 22:51You're the one in trouble now

økonomi i diesel vs el

Dette er et fornuftigt forskningsområde. jeg finder prisforskellen mindre end forventet, da jeg forventer en noget bedre energieffektivitet ved eldrift. Færgefart over kort afstand indeholder meget manøvretid og en forholdsvis meget tid i havn kun med hjælpekraftlast. Det bør give gode betingelse...

18. dec 2010 13:04Norsk producent klar med elfærger der skal lynoplades

Re:Re: Elpris i Norge

De efterlyste informationer om norske energipriser fremgår af link til Teknisk Ukeblad i artiklen herover. "En ferje med et drivstofforbruk på om lag 80 liter per driftstime vil, ut fra en pris på 4,20 kroner per liter (MGO) ha årlige drivstoffutgifter på om lag 2,3 millioner NOK. Dersom vi tar u...

17. dec 2010 21:08Norsk producent klar med elfærger der skal lynoplades

Re: kom igang

Railion nu DB Schenker Rail Denmarik service A/S nedlagde godsforbindelserne til Esbjerg, Herning, Ålborg m.fl. fordi de ikke kunne køre med el tog på de strækninger. Grunden er at det er billigere for dem, at investere i el tog frem for diesel tog. Findes der dokumentation for at det er mang...

19. jun 2009 14:45Rådgiver: Ingen grund til at nøle med eltog

Re: Har været der i mange år

Normalt søger man at placere luftindtag på tog så højt som muligt for at undgå støv, der hvirvles op langs toget. På IC3 er luftindtag til passager kupé placeret på siden af vognen lige under skorstenen med udstødningen fra samme vogns 2 dieselmotorer samt et oliefyr. Dette er på ingen måde tilfæ...

10. apr 2009 15:07Nye bremsebelægninger på IC3-tog lugter ved hård opbremsning

DSB’s elektriske IR4 tog regenerer også bremseenergien.

Enhver rejsende i de elektrisk togsæt, hvor der er etableret gennemgang mellem flere togsæt, kan selv kontrollere de faktiske værdier. I installationsskab S3 ind mod passagerkupeen er der et vindue hvor man kan aflæse hvor mange kWh der brugt i toget og hvor mange der er sendt tilbage fra regener...

28. maj 2008 9:18Svenske hurtigtog bliver endnu grønnere

Re: Re: Re: Drop biobrændsel ?

Beklager over for vinge interesserede, men artiklen har givet anledning til to forskellige emner i samme tråd. Kære Bjarke Mønnike - jeg forstår ikke din vrede og relevansen af ulandsstøtte. Det er ikke biobrændstofferne eller brugen af disse, der er problemet, men derimod at nogle produktionsmet...

24. maj 2008 23:13Sådan vil Airbus halvere brændstofforbruget

Re: Drop biobrændsel ?

At journalister og politikere allerede har glemt forskellen på første og anden generations biobrændstof er meget uheldigt, men at debattører i Ingeniøren ikke forstår begreberne er skuffende. Andengenerations biobrændstof er baseret affald af biomasse oprindelse og biomassemateriale der ikke tje...

24. maj 2008 19:07Sådan vil Airbus halvere brændstofforbruget

Der er energi at spare

Køremodstanden sikrer at biler ikke kan køre uendeligt hurtigt. Luftmodstanden stiger med anden potens af hastigheden og udgør den dominerende del af køremodstanden ved højere hastigheder. Alt andet lige kan man derfor forvente et energibehov, der er ca. 50% mindre ved 120km/h end ved 160km/h. De...

8. apr 2008 20:58Første delstat stopper for at fyre den af på Autobahn

Re: Visualiseret vandstandsstigning

Her er en start med Danmark: http://www.ens.dk/sw11672.asp mvh kjeld

8. apr 2008 20:13Visualiseret vandstandsstigning