Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Per L. Grunth

Per L. Grunth

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

snebold

Hvis det nu viser sig at landingsstedet bestaar af en overflade af sten el. klippe (eller metallegeriing?), saa vil affyring af harpunbenene uden tvivl kunne medføre at den "hopper". Og selv om den lave tyngdekraft maaske betyder at den ikke beskadiges alvorligt, naar den kommer ned igen, saa h...

13. nov 2014 15:45Se de første billeder: Philae står stille på 67P-kometen

Temperaturdata?

Hvorfor har det mon ikke väret muligt at spore MH370s kurs v.h.af temperatur data? Der foregaar jo en konstant registrering af temperaturmaalinger fra et antal af meteorologiske sattelitter. Saavidt jeg forstaar, sendes raadata til jordstationer en gang pr. dögn. Og selv om disse data först ma...

18. okt 2014 2:15MH370 - Inmarsats fulde beregning

Nøjagtig temperaturmåling.

Interessant artikel. Som jo angiver at temperaturmåling fra satellit er så nøjagtig, at man kan erkende den enkelte type af missil. Men ifølge beskrivelserne på internet kan selv temperaturmålingerne fra de metrologiske satellitter afsløre ganske små enkelt-temperatur punkter. Men så er det mit...

22. jul 2014 3:14USA's infrarøde spionsatellitter sporede missilet, som skød MH17 ned

Ja men

saa maa det da blive tungere for lastbilerne at skabe den nödvendige turbulens for at komme frem? Og have disse lange räkker af kaffemöller staaende i nödsporet er ikke rart, hvis man er trät og uheldigvis faar et par hjul paa den gale side af sidelinien. Eller hvis möllerne skal staa längere u...

30. jun 2013 16:55Sådan skal italiensk vindmølle fange turbulens fra lastbiler

Snevejr

Hvis man har raad til det, er det da altid godt at lave forsög og pröve nye ideer af. Hvor cyklister paa en vaad vejbane er tät paa körende motorköretöjer, faar man tit forstövet vejbanevand paa sig selv og paa cyklen, alt efter hvordan vindretningen er. Her vil hegnet have en god virkning. Me...

20. jun 2013 17:28Grønne cykelstier skal opsuge skybrud

Trykforskel

Mit gät: Naar motoren arbejder er der mindst en pumpe som sender benzin rundt i et lukket system. Naar motoren stoppes er der oparbejdet et tryk og/eller et vacuum et eller flere steder i systemet, men som dog udlignes i löbet af de nävnte 5 min. Men i dette tidsrum kan trykforskellen naa at f...

14. feb 2013 19:54Spørg Læserne: Kan en bil bruge benzin, efter den er stoppet?

Brändvärdi kontra motorletlöb.

God artikel og diskussion. En overgang hörte man en del til letlöbsolie. Men det synes nu at väre stilnet noget af. Men nu söger en brändstofleverandör aabenbart at tilföre letlöb gennem en dyrere brändstoftype i stedet for via smöreolien. Er det teknisk rationelt?

13. dec 2012 9:36Shell Fuelsave - virker det?

Re: Dette vækker et minde fra 1944

Som dreng var jeg interesseret i fly, og under den tyske besättelse cyklede jeg adskillige gange rundt om baade Värlöse og Kastrup flyvepladser. Af enmotorede jagerfly var det kun ME 109 jeg saa baade paa og over Själland. Jeg opnaaede aldrig at se et FW 190 fly over Själland. Jeg var et par ga...

19. sep 2012 14:00Stall fik tysk jetfly til at styrte ned på Bornholm

Re: Pladsmangel.

I kalder det godtnok "dagens grin". Men ham Murphy kan man altsaa bare ikke ignorere. I tresserne og halvfjerdserne byggede amerikanerne ganske mange af den jagerbomber der hed Vought A-7 Corsair. Flyet var bl.a. konstrueret til den amerikanske flaade, og for ikke at fylde for meget paa et hang...

16. aug 2012 18:29Spørg Læserne: Hvorfor bøjer flyets vingespids opad?

Re: Sikkerheden

Jeg synes at det er pa tide, at alle vogntog over 20 m faar en meget tydelig längdeangivelse paa bagsmäkken. Og til forskel fra alle de andre forvirrende angivelser nederst paa bagenden (nummerplader, nationalitetsangivelser, diverse hastighedsangivelser, godkendelsestypebetegnelser, toldgodkend...

23. maj 2012 12:1632 meter lange modulvogntog har kurs mod Danmark