Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bo Johansen

Bo Johansen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: INGENIØREN´s skattepolitik

Artiklen er en ren "Thunberg." Jeg bliver da lidt bekymret over udviklingen, når et barn med alvorlig psykiatriske diagnoser, pludselig får status af orakel.

29. maj 2019 11:32Leder: Stop klima-frihjulet til flyene i danske lufthavne

Re: Prof gennemgang af rapporten

og hvad jeg ville gøre, hvis jeg var automationsmand hos en flyfabrik. Det er jeg sandelig glad for at du IKKE er.

10. apr 2019 12:30Skulle trække med 70 kg: Havarirapport afslører piloters kamp mod ulykkesfly

Re: Runaway Stabilizer!! How to stop MCAS

ved at tage sikringerne Det er ikke så let endda. sikringerne (circuit breakers)er placeret bag piloterne. forestil dig at finde den rigtige sikring mens man kæmper med at kontrollere flyet. Man kan finde billeder af circuit breaker panels ved almindelig Google søgning. Find selv den rigti...

8. apr 2019 18:05Skulle trække med 70 kg: Havarirapport afslører piloters kamp mod ulykkesfly

Re: Vi lænstolspiloter kan

At vi andre så kan sidde herhjemme med en kop kaffe og konstatere, hvad piloterne burde have gjort er dybt uinteressant. Denne ulykkelige situation opstår fordi Boeing laver et fly, der har så dårlige flyveegenskaber at det aldrig burde få lov til at flyve. Et velkonstrueret fly er et fly ...

8. apr 2019 14:19Skulle trække med 70 kg: Havarirapport afslører piloters kamp mod ulykkesfly

Re: Endnu et spørgsmål...!

ved at lægge nogle blyklodser i dets bund? ja, men man bruger vand i stedet for blyklodser. Jeg er heller ikke interesseret i diskussion om formler, men jeg har faktisk min viden fra min uddannelse gennem militæret. Jeg er sikkert ikke klog nok til at blive ingeniør, selv om jeg forsøgte i...

30. mar 2019 19:30Helte-pilot Stefan Rasmussen: » Piloterne får altid skylden først«

Re: Endnu et spørgsmål...!

Det kan du vel ikke mene, Bo? Jo det mener jeg Vh Bo http://www.dept.aoe.vt.edu/~lutze/AOE3104/...

30. mar 2019 15:59Helte-pilot Stefan Rasmussen: » Piloterne får altid skylden først«

Re: Endnu et spørgsmål...!

Bo, taler du her om fly der svæveflyver? Nej, ikke specielt, - jeg taler om fly der skal lande grundet teknikske problemer, - men: Hvis alle motorer stopper, så har du kun svæveflyvning tilbage. Alle fly kan svæve, det er i virkeligheden at bruge din energi fra højden, og bytte den til has...

30. mar 2019 13:06Helte-pilot Stefan Rasmussen: » Piloterne får altid skylden først«

Re: Endnu et spørgsmål...!

"Titta rakt frem" Det er ikke styrmanden der råber dette, det er den kaptajn der stod i døren. Stefan og styrmand havde osse travlt med at finde løsninger, så øjnene skulle mange steder hen.

30. mar 2019 12:46Helte-pilot Stefan Rasmussen: » Piloterne får altid skylden først«

Re: Endnu et spørgsmål...!

dumpet fuel? Nej, MD80 havde ikke udstyr til fueldumping. Flyet kunne sagtens lande med max Takeoff weight. Så skulle flyet underkastes en mindre inspektion, for stress på især understellet, - det var alt. Store fly, som DC10 og B747 vil normalt kunne dumpe fuel, men slle fly kan lande med...

30. mar 2019 10:32Helte-pilot Stefan Rasmussen: » Piloterne får altid skylden først«

Re: Jeg gætter...!

hans bedrifter mon ikke er ret irrelevante for artiklens emne. Jo og i øvrigt kendte ingen af os til ATR på dette tidspunkt. Per's indsats var at hjælpe med at finde et sted at sætte flyet, plus en del nervøst råberi.

29. mar 2019 19:05Helte-pilot Stefan Rasmussen: » Piloterne får altid skylden først«