Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jens Haugaard

Jens Haugaard

Kommentarer

Re: Fake news eller dårlig joke?

Regionalbusserne og særligt tunge køretøjer/lastbiler burde hoste op med flere skejsere :-) ... Til de små 20 mia ovenfor skal lægges afgift på kulbrinter mv som vel er i størrelsesorden 15-18 mia (se skat, har ikke slået tallene op længe). Dertil fratrækkes befordringsfradrag som er noget i retn...

25. jun 2019 0:01Omlagte bilafgifter efterlader ubetalt milliardregning

Re: Kapacitet

Sikkert, men du skal både have plads til bussen - den kommer næsten altid i kamp med de øvrige gummihjulskøretøjer om arealet (se fx forslag om taxaer i busbanerne) og så er der meget stor forskel på hvilken komfort brasilianeren accepterer ift det en blegfed gennemsnitsdansker er villig til. Fx ...

14. jun 2019 11:02Baggårdssporet

Re: Amterne

Kamp mellem amter og kommuner, hvor sidstnævnte løb af med sejren. Store besparelser på kommunale udgifter til special institutioner (kommuner har idag hjemtaget næsten alle deres borgere til mindre specialiserede tilbud) De facto privatisering af gymnasier og VUC Og så det liberale tusindårsrige...

10. jun 2019 11:12Kronik: Nedlæggelse af regioner truer dansk drikkevandsforsyning

Re: Jeg har mødt mange der var

@svend i dit debatindlæg fra d. 29. Dec 18 skriver du at 38 pct af CO2 udledningen stammer fra transportsektoren. Har du en kilde til det tal?

8. jun 2019 1:35Derfor er det nødvendigt med kørselsafgifter.

Afgiftssæt...

...kulbrinterne direkte og afgiftsæt tunge køretøjer - det er fx helt ude i hampen at flexibus ikke betaler vægtafgift for brug af infrastrukturen. Når man er igang så fjern kørselsfradraget. Hvis transportsektoren skal udlede mindre, er der ingen teknologiske fix her og nu som ikke kræver en øge...

5. jun 2019 11:07Den danske transport er sort som kul, og det er kun blevet værre

Hej Aviaja,

Hej Aviaja, Har med stor fornøjelse læst med hver gang du har skrevet - og må som Gert skriver ovenfor erkende, at jeg først og fremmest har opdaget hvor pinligt lidt jeg ved om Grønland - selv om jeg endda har besøgt landet i slut 90'erne. Heldigvis har din blog løsnet lidt op for det - god...

24. maj 2019 10:51Den grønlandske kost-revolution buldrer videre, men Grønlandsbloggen stopper her

En klar favorit til ugens ord

En klar favorit til ugens ord her på stedet :-)

19. maj 2019 17:37Aha!

Re: Helt Normalt

Det er vel helt normalt at kollektiv trafik har et samfundstab. Ikke nødvendigvis - men den metode, som Finansministeriet kræver, forsimpler en række forhold og udelader prissætning på en lang række virkninger. Bl.a. skatteforvridningstabet er diskuteret - det anvendes, hvor anvendelsen af...

9. maj 2019 14:29Uanset valgresultat: Omstridt billundbane bliver til virkelighed

Re: Helt Normalt

Det er meningen man skal holde sig indenfor budgettet uden brug af reserverne. Det er derfor de hedder reserver. At være stolt af man endnu ikke har taget hul på reserverne er som at åbne en nybygget dæmning og prale af den endnu ikke er styrtet sammen. Men skægt du mener sporvognen holder sig...

9. maj 2019 10:42Uanset valgresultat: Omstridt billundbane bliver til virkelighed

Re: Helt Normalt

Aarhus er en by med 250.000 mennesker og i Grenå bor der 14.400 mennesker. Der mangler halvdelen af passagerne, og det får man ikke ved at forbinde med lille Grenå. Gætværk? Her er de foreløbige passagertal: https://www.midttrafik.dk/nyheder/2019/2/f...

9. maj 2019 10:39Uanset valgresultat: Omstridt billundbane bliver til virkelighed