Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jens Haugaard

Jens Haugaard

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Fint forslag til ruter. Men,

@henrik Bastholm: har du et link til lidt materiale vedr forsøgene i Bologne?

18. sep 2019 17:05Trængsel – nu også for busserne

Re: Fint forslag til ruter. Men,

@christian - det er lidt uvedkommende ift den beslutning, der er taget - og artiklens pointe er mere at tage sig i akt for sælgere, der påstår man kan få det hele for det halve. Jeg synes imidlertid det må være bloggeren selv, som svarer. Vedr den københavnske +Way har jeg stadig til gode at bl...

18. sep 2019 17:03Trængsel – nu også for busserne

Re: Fint forslag til ruter. Men,

@Eskild: hvor har du dokumentation på kørekomfort, kapacitet og vigtigst: reelle driftserfaringer med dit link ovenfor? Bemærk at i Malmø regner man med 90 passagerer da komforten derover opleves som ringe. I Ottawa er man i færd med at fjerne et system som det du foreslår https://raisethehammer....

18. sep 2019 16:34Trængsel – nu også for busserne

Re: Farlige tal

Personkilometer er et farligt og værdiladet tal - fordi det på misvisende måde medtager tog med stor og lille belægningsprocent. Det vil md stor sandsynlighed diskriminere transportmidler, BRT, men mindre egenvægt. @Jan H: Prøv lige at læse dit udsagn én gang til. Skal forskellige trans...

13. sep 2019 9:59Midtjyder vil lægge skinner til Danmarks første batteritog

Re: Køreledninger vs batteritog

Nej, ved aflevering sætter man et kryds om opgaven må udlånes offentligt. Det kan være at Julia Veintimilla har forretningshemmeligheder i sin opgave og at den derfor ikke måtte offentliggøres. Sådan var det "allerede i min tid" :-) Der kan indgå oplysninger af fortrolig karakter.

13. sep 2019 9:56Midtjyder vil lægge skinner til Danmarks første batteritog

Re: Suk

Sjovt, Jakop, det har jeg også - men det er længe siden! Desværre er beregningerne ret godt 'opbevaret'! Dét sagt er der altså ikke lavet c/b analyser af trafikprioriteringen i den københavnske bus-trafik

11. sep 2019 16:08Aarhus letbane kan koste næsten halvdelen af bybusserne

Re: Suk

...og den lille detalje - trafikprioritering - er indarbejdet i den anvendte trafikmodel.

11. sep 2019 9:30Aarhus letbane kan koste næsten halvdelen af bybusserne

Re: Suk

@Jens Beregningsmodellen medtager kun gevinsten ved øget fremkommelighed for letbanen - ikke ulempen ved forrringet fremkommelighed for andre brugere af strækningen. Mærkeligt ikke ? Jeg formoder det er den samfundsøkonomiske kalkyle du hentyde til - lavet i TERESA. I så tilfælde er de...

11. sep 2019 9:21Aarhus letbane kan koste næsten halvdelen af bybusserne

Re: Suk

Modstandere af ring 3 banen fik daværende transportminister til at udfærdige dette svar. Banen er væsentlig hurtigere end bussen på strækningen gennem byen. Hvad ellers? Passagertallene er hæmmet af de lange nedlukninger af lokalbanerne samt ikke endnu opførte boligområder ved Lisbjerg mv. Samme ...

11. sep 2019 7:34Aarhus letbane kan koste næsten halvdelen af bybusserne