Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
By signing up, you agree to our Terms & Conditions and agree that Teknologiens Mediehus and the IDA Group may occasionally contact you regarding events, analyzes, news, offers, etc. by telephone, SMS and email. Newsletters and emails from Teknologiens Mediehus may contain marketing from marketing partners.

Jens Haugaard

Jens Haugaard

Kommentarer

Re: Nordjylland

nordjyske jernbaner er korrekt fælleskommunalt: de ejes af nordjyllands trafikselskab, der igen ejes af kommunerne i regionen samt af region nordjylland; en ikke helt uvæsentlig aktør ift de øvrige.

17. jan 2019 20:11Regeringsplan: Kommuner overtager ansvaret for regional trafik

Re: Prisfølsomhed

"Erfaringer viser dog, at det at gøre den kollektive trafik billigere ikke har den store effekt. Så der er så kørselsafgifterne tilbage. Og kørselsafgifterne er det mest effektive middel til at flytte på trafikken i spidstimerne, så vi kan reducere trængslen på vore veje." Hvilke erfaringer ?...

14. jan 2019 14:03Mindre trængsel kræver kørselsafgifter.

Nemt. Start med at nedlægge

Nemt. Start med at nedlægge fageksperti... undskyld - smagsdommerne og flyt derefter beslutningskompetencen tilpas langt væk fra borgerne. Så er grundelementerne til det liberale tusindårsrige jo sat!

9. jan 2019 8:15Hvor dumme tror vi de er ?

Re: Uanset hvad man mener om godstog på strækningen...

Det hører ikke nogen steder hjemme, hvis tilfældige personer, i det skjulte, kan ignorere en demokratisk beslutning ved f.eks. at smugle egne kæpheste ind i et projekt. Hvilket leder tanken derhen, om det blot er inkompetence - eller om der alligevel ligger en skjult dagsorden fra BDK (o....

2. jan 2019 13:20Mysteriet om godstogene på Billundbanen

Re: Hvad med leverandørkontrakter -

ved ikke hvad der er lavet af aftaler efterfølgende men ja, det løber da op. Men skal ses i sammenhæng med nyt udbud, kontraktskrivning etc.

21. dec 2018 21:24Derfor trækker det igen ud med den tyske godkendelse af Femern-tunnelen

Re: Christian. langt hovedparten

Derfor er der ingen fornuft i den dyre, forsinkende og trafikforstyrrende løsning med en sækkestation og dobbelt krydsning af ringvejen. Jeg er for så vidt enig. Men så længe vi har en trafikminister, der tilsyneladende hellere vil sabrotere letbanen, end lade staten udføre de trafikprojek...

20. dec 2018 11:59Den travleste station på Københavns letbane bliver snøret ned i en sæk

Re: Denne debat om en dyr og

Lyngby er et andet problematisk sted, hvor projektet respektløst gør det sidste smalle stykke af Buddingevej ved Lyngby station til et trafikalt støjhelvede for beboerne i rækkehusene på begge sider af vejen. Jeg ved ikke om det er ejer- eller lejerboliger, men hvem vil bo der, når projektet er...

20. dec 2018 11:56Den travleste station på Københavns letbane bliver snøret ned i en sæk

Re: Køskabende foranstaltninger

Det hele handler altså blot om at flytte rundt på værdier i forstadskommunernes favør, hvilket for hele samfundet samlet set blot giver et samfundsøkonomisk tab på anlægsprisen plus den chikane letbanen udgør for gående, cyklister og bilister = -8,4 milliarder kroner. Isoleret set giver invest...

18. dec 2018 20:19Den travleste station på Københavns letbane bliver snøret ned i en sæk

samfundsøkonomien

Jeg skrev og spurgte for en måneds tid siden om den nye bane i Tyskland var en del af den samfundsøkonomiske beregning: https://ing.dk/artikel/femern-skrevet-ud-t... Og gættede på at det var den ikke. Nu viser det sig at være korrekt. Når professor Mogens Fosgerau påstår, at det ikke forandrer ...

12. dec 2018 11:40Tysk regning for Femern eksploderer: Nu koster hele forbindelsen 92 milliarder