Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Mads Knudsen

Mads Knudsen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Tilbage til skrivebordet

harry lahrmann burde gå tilbage til sit skrivebord og regne videre. Når vejdirektoratet beregner nytteværdien af nye vejprojekter udregner de gevnsten pr sparet time for ALLE trafikanter på den nye/udbyggede vej - ikke blot noget med "hvilke nye trafikanter, som vejprojektet måtte tiltrække". Og ...

23. apr 2013 14:08Hver ekstra daglige togpassager koster 5,7 millioner kr. i støtte

Til Peer Pedersen

Din bemærkning om, at persontogene på 24 vogne i Indien kører 100 kilometer i timen er helt korrekt - men ikke relevant i denne sammenhæng. Togsættene i Danmark her jo motorer under stort set hver eneste vogn - så hvis et tre-vogns-sæt kan køre 180 km/t - så vil otte sammenkoblede tre-vogns-sæt v...

11. apr 2013 18:56Svenskere advarer om massive kapacitetsproblemer for togdriften i Øresundsregionen

Jeg fatter det stadig ikke...

I Indien har jeg med egne øjne set at langdistance-persontog normalt er på enten 21 eller 24 vogne - mens jeg i USA hovedsagelig ser godstog på 80 -100 fire-akslede godsvogne. På Øresundsforbindelsen ser de samme øjne persontog på normalt TRE eller SEKS vogne mens godstogene normalt er på ca 30-4...

10. apr 2013 17:35Svenskere advarer om massive kapacitetsproblemer for togdriften i Øresundsregionen

Alternativ transportforskning ?

Jeg vil i al beskedenhed påpege et relevant forskningsområde, som har været tiet ihjel gennem ihvertfald de seneste 10-15 år. Forskning længere tid tilbage viste nemlig at en forbløffende stor andel af bilture faktisk var helt overflødige - og kunne være undgået blot ved et minimum af planlægning...

10. jan 2013 15:29Forlod DTU i protest: Forskere klar med nyt center på Aalborg Universitet

Var det ikke netop meningen ?

Jamen, var det ikke netop meningen med dagpengereformen at det offentlige skulle spare penge for at genoprette den såkaldte balance Danmarks økonomi ? Og var der ikke en radikal politiker som i den forbindelse udtalte at : De ledige har en karakteristisk evne til at finde et nyt job liiiige før...

4. jan 2013 16:36Eksplosiv stigning i antallet af ingeniører, der mister retten til dagpenge

Muligt at genoptjene ny dagpengeperiode

Selv om man har et tidsbegrænset arbejde på mindre end et år så KAN MAN ALTSÅ GODT genoptjene en frisk dagpengeperiode. For kravet er et års arbejde INDEN FOR en periode på tre år - så man kan stykke det ene år sammen af flere korte ansættelser. Og det smarte er jo, at der er ikke så hård konkur...

4. jan 2013 16:29Unge ingeniører bliver brugt som daglejere af staten

Ødelæggelse af Nørrebrogade ?

Man kan jo ligesågodt sige "Se bare på den milliondyre ødelæggelse af Strøget i 1960-erne - dels som brugbar færdselsåre - dels som varieret handelsgade". Selvfølgelig er både Strøget og Nørrebrogade ødelagt - men gaderne er vel kun ødelagt for den befolkningsgruppe, som er vokset sammen med dere...

27. nov 2012 16:49Borgmester: Havnetunnel vil flytte trafikken ud til københavnske boliger

Provinsboerne har en stor del af skylden

Dengang man med success havde elektrificeret kystbanen og arbejdet sig videre dels mod Sverige og dels ned over Storebælt var det på tale at få hele resten af Sjælland elektrificeret fordi man her ville kunne opnå den største gevinst i form af mindre rejsetid - navnlig ved lokaltrafik med mange s...

27. nov 2012 16:33IC4-producent om skandalen: Vi er blevet misforstået!

2 punktummer

Der er da to punktummer. Og Søren har helt ret - det kan da kun være til gavn for os at etablere forholdsvis utraditionelle turistmål i stedet for de traditionelle halvkedelige museer, den diminutive havfrue og Morten Korch - idyllerne, henover hvilke der i dag ligger en kvalmende gyllestank en s...

12. nov 2012 17:06Nu kan alle se statsministerens hemmelige koldkrigsbunker

Grunden til at den væltes

Den bliver revet ned fordi den er dyr i vedligeholdelse. Hvis den først begyndte at ruste ville den blive alt for farlig til sportsklatring.

2. nov 2012 17:22Sådan skal Valbys vartegn væltes