Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Peer Pedersen

Peer Pedersen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Forvirret over en Åben Toiletdør?

Når du sidder med din PC, skriver et vigtigt brev og du konstant bliver afbrudt af unødvendige informationer, såsom skrifttype, størrelse på bogstaver, rest indhold af farve i farvepatronerne med mere, kan du så koncentrere dig om at forme dit meget vigtige brev. Lokomotivføreren skal køre dig og...

13. mar 2014 9:04Hovedårsag til forsinkede IC4-tog: Fejlramte sensorer misser perronkanten

Som i Danmark

Sverige, Norge, Tyskland er ramt af de samme skader i samme omfang som i Danmark, det gælder på skinnerne, togene og vejene, hvis du følger med i pressen i de pågældene lande vil du kunne læse de tilsvarende raporter dom her.

3. nov 2013 11:00Se Banedanmarks billeder af stormskaderne

ICE TD

IC3 har et meget lavt støjnivau i forhold til den indlejede ICETD fra Tyskland, motor ophænget fra IC3 er noget de andre togfabrikanter kan lære af.

18. okt 2013 9:50Nye målinger: IC4 støjer dobbelt så meget som IC3

General elektrik

I min grønne ungdom kørte jeg med det nye prototype S.tog leveret af General Elektrik, Scania og Fricks, teknisk lidt af en katastrofe, næsten samme tog leveredes senere fra samme danske fabrikker med Asea elektronik, en kæmpe succes . I 1970 skrev jeg til DSB at el. drift og de nylevere S.tog t...

28. aug 2013 15:39IC4 bryder sammen 12 gange så ofte som IC3

Danmark ville være mere

Danmark ville være mere konkurrance dygtig hvis alle var i arbejde, det gavner ikke hverken den enkelte eller Danmark at rigtig mange i den arbejdsdygtige alder står uden for arbejdsmarkedet, fordi vi danskerne generalt ikke først og fremmest køber dansk og at en stor del af vores eksport produkt...

1. aug 2013 14:58Hvem er det vi narrer med DSB ?

Samfundsbedrag

DSB er en statsejet privat virksomhed, der har en meget begrænset mulighed for at manipolere med regnskaberne uden at de folkevalgte, jounalisterne og Danskerne generalt kan få indsigt i hvad de foretager sig. Den øvrige del af de private virksomheder har en meget større frihed til at manipulere...

1. aug 2013 10:36Hvem er det vi narrer med DSB ?

Vi savner det også

Tidligere havde Det danske stålvalseværk i Frederiksværk en varmevæksler hvor spildvarmen blev brugt til at varme fjernvarmevandet op, denne forbindelse blev desværre lukket og er ikke blevet genetableret efter at 3 mindre private stålværker har etableret sig på stedet. Var det den kommunale fjer...

16. maj 2013 10:111,8 millioner kinesere skal have dansk fjernvarme

Jeg har kørt med tog i det

Jeg har kørt med tog i det meste af Europa, de mest behagelige vogne er personvogne fra Ungarn, de kører næsten lydløst og der er ikke megen slinger i de internationale vogne, bygget i Ungarn. Den mest behagelige kørsel samt ind og udstigning er foregået i IC3 og ER4 i Danmark, hvis de holder en ...

7. maj 2013 6:00Hvad er der galt med tyske tog ?

manglende komfort

ICE TD var en katastrofe for DB, som de øvrige ICE tog har de for dårlige indstigningsforhold. ICE er kun en brøkdel af det matteriel der kører i Tyskland og ganske rigtigt har DB rigtig mange forsinkelser, DB,s omdømme i Tyskland er om muligt meget værre end det nogle skribenter giver DSB.

6. maj 2013 17:10Hvad er der galt med tyske tog ?

spørg jyderne om persontrafik

DB har allerede foden indenfor, DB Arriva og DB Chenker med flere private firmaer opererer allerede i Danmark.

6. maj 2013 13:30Hvad er der galt med tyske tog ?