Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jan Johansen

Jan Johansen

Kommentarer

Det er faktisk fedt og

Det er faktisk fedt og bekvemt, at køre elbil og det har ikke været dyrere for mig, end de brændstofbiler jeg gennem tiden har ejet. Jeg skifter bil tit og har siden 2013 ejet 6 forskellige elbiler. Jeg har ikke tabt flere penge på handlerne, end jeg har på de brændstofbiler jeg har haft tidliger...

26. dec 2018 18:31Virkelighedstjek: Hvordan får vi 1 million elbiler på vejene i 2030?

Fin pendlercykel

Jeg har 30km til arbejde. På min pecellec 45 tager det under 1 time. Jeg har prøvet at køre på vejen, som man skal ifølge loven, men det er helt tydeligt, at bilisterne ikke mener at jeg har noget at gøre der, selvom cyklen har nummerplade. Da der er ikke så meget cykeltrafik på min rute vælger j...

15. feb 2018 17:17Super-elcykel skal køre 45 km/t på danske cykelstier

Elbiler fungerer fint for mig

Som ejer af to mindre elbiler kan jeg kun sige at det fungerer fint for mig. Jeg kører tit til Jylland og til Sverige fra Københavns området og det fungerer fint. På langture, må jeg have enkelte ladestop og selvom moderne elbiler kan lade lyn hurtigt, så tager turen selvfølgelig lidt længere tid...

14. mar 2017 17:12Elbilerne udebliver: Om 13 år er 92 procent af transporten stadig kulsort

Re: Ledning skal være sat i

Det er netop problemet :-) I henhold til det artiklen omhandler har du ret, men det er ærgerligt for dem der har behov for strøm, og oven i købet er villige til at betale 5,25 kr. pr kwh + parkeringsbillet :-) at findes lade infrastruktur der ikke kan benyttes fordi pladserne optages biler der ik...

23. sep 2016 14:25Vejdirektoratet i u-vending: Hybridbiler skal stadig kunne bruge ladestandere

Re: P-pladser, ikke ladestandere

Ja det er ærgerligt at det kun drejer sig om parkeringspladser for elbiler og plug in hybrider. Parkering til specifikt til elbiler og plug in hybrider er "nice to have". Adgang til ladestander er derimod "need to have" for de mennesker der bor i f.eks. København og for dem der ankommer med flade...

23. sep 2016 14:15Vejdirektoratet i u-vending: Hybridbiler skal stadig kunne bruge ladestandere

Ledning skal være sat i

Super, at plug in hybriderne kan få lov at lade i byerne, så de også kan køre på strøm i byerne. Det er der stort behov for, med det store forurening i bl.a. København. Parkering uden ladning ved ladestandere mener jeg dog ikke er OK, da andre der har brug for strøm må køre forgæves. En ladestand...

23. sep 2016 13:57Vejdirektoratet i u-vending: Hybridbiler skal stadig kunne bruge ladestandere

Afgifter hjælper ikke elbilen i Danmark

El afgiften for at køre 1 km i min lille Peugeot iOn elbil er 3 gange afgiften for at køre 1 km i en tilsvarende dieselbil. Og den ny grøn ejerafgift er 630 kr årligt for elbilen, hvor en tilsvarende dieselbil koster 260 årligt. Hvorfor skal det koste 3 gange så meget i afgift at køre på el i for...

29. jan 2016 21:34Tesla kan ikke anbefales - men ejerne elsker den

Flere elbiler er en del af løsningen

Desværre kan man forvente at salget af elbiler bremser gevaldigt op efter nytår. Ikke alene pga. fremtidig afgift på elbiler, men også da det ikke længere vil være muligt at få afgiftsrefusion. 1kwh koster ca. 2,30 inkl afgifter. Hidtil har man kunne få 1 kr tilbage hvis ladestanderen blev leaset...

6. nov 2015 7:47Kronik: Forældede tarifsystemer spænder ben for grøn strøm