Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Tidligere Bruger

Tidligere Bruger

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Behov for nye trafikanlæg

På alle andre områder hylder man konkurrence (især privat). Hvordan kan det være, at nogen kan være i mod, at private opfører nye forbindelser (Kattegat, H-H og havnetunnel i KBH)? Det ville give bedre fremkommelighed - også for dem der ikke vil betale, da eksisterende veje aflastes. Betydelig r...

28. aug 2017 12:47Lavere pris over Storebælt kan sende 30-40 procent af banegodset ud på vejene

Fundamental økonomi

Gratis eller for billigt er ensbetydende med et overforbrug. Overforbrug af veje medfører trængsel. Trængsel medfører tab for virksomheder, private og for samfund. Det kan de fleste forstå i andre sammenhænge - men når det gælder transport, så bliver det "religiøst".

28. aug 2017 12:34Lavere pris over Storebælt kan sende 30-40 procent af banegodset ud på vejene

Ja - men det er værre endnu

I følge IDA vil en nedsættelse give 1,5 mio. flere brugere. E20 og E45 har allerede så store kapacitets problemer, at de så skal udvides - nu samtidig med den ekstra trafik. Det skal nok give køer... I forvejen koster dårlig trafikafvikling samfundet mange milliarder. Private har tilbudt at bygg...

25. aug 2017 9:22Lavere takst over Storebælt vil koste Femerntunnel 70 millioner om året

Ja - men det er værre endnu

I følge IDA vil en nedsættelse give 1,5 mio. flere bilister ekstra. E20 og E45 har allerede så store kapacitets problemer, at de så skal udvides - nu samtidig med den ekstra trafik. Det skal nok give køer... I forvejen koster dårlig trafikafvikling samfundet mange milliarder. Private har tilbudt...

25. aug 2017 9:06Lavere takst over Storebælt vil koste Femerntunnel 70 millioner om året

Samfundet taber hvert år

Samfundet taber hvert år milliarder på ringe trafikafvikling. Jo mere direkte brugerbetaling, der er på ting, jo mere optimal anvendelse og jo flere midler er der til rådighed til nødvendige anlæg. Private har tilbudt at bygge og drive en Kattegatforbindelse. En forbindelse som alle eksperter en...

24. aug 2017 14:38Regeringen vil sænke prisen for at krydse Storebælt med 25 procent

Halvdelen af de civilingeniørstuderende på DTU er udlændinge.

Hvis det tager pladser fra danskere og udlændingene ikke bliver og arbejder i Danmark, så er det en dårlig forretning, at vi betaler deres uddannelse og SU.

1. aug 2017 9:46Modsat andre uddannelser stiger antallet af nye studerende på ingeniørstudier

Trist

Hvad med at lade Bikubenfonden (eller en anden) sponsorere differensen, mod et logo/delvis brugsret.

29. jun 2017 12:40IDA dropper spektakulær udvidelse

Endelig

En ring 5½ og en bane Roskilde-Helsingør med H-H forbindelse vil løse mange trafikproblemer - også for København. Det ville også give: Nye alternative ruter (via de tilslutningsmuligheder der opstår), der er kortere og hurtigere. Regional vækst og udflytning af arbejdspladser langs en ring 5 (der...

26. jun 2017 15:43Tunnel fra Helsingør til Helsingborg? Dansk/svensk undersøgelse på vej

Hovedløst, at al skandinavisk trafik skal gennem Hovedstaden...

En ring 5 og en bane Roskilde-Helsingør med H-H forbindelse vil løse mange trafikproblemer - også for København. Det ville også give: Nye alternative ruter (via de tilslutningsmuligheder der opstår), der er kortere og hurtigere. Regional vækst og udflytning af arbejdspladser langs en ring 5 (der ...

22. jun 2017 16:30Minister puster nyt liv i Københavns Ring 5-motorvej

Re: Monopol + I de 'gode gamle dage' var

Det eneste der er værre end et statsligt monopol er et privatmonopol (jf. både teoribøger og empiri). Private aktører skal være velkomne, når og hvis; der kan etableres alternative veje (f.eks. Helsingborg-Helsingør-Roskilde-Århus, gerne på hel privat basis) eller politikerne kan formulere kloge...

21. jun 2017 16:04Det med småt: Frit togmarked rammer passagererne