Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Peer Pedersen

Peer Pedersen

Kommentarer

siger Steen Schougaard

siger Steen Schougaard Christensen. Han uddyber, at de tog, man har opdaget revnerne på, har kørt mellem 100.000 og 200.000 kilometer. Så mangler vi lige at de mange kritiske holdninger til denne fejl på IC4 toget, kom efter at have læst hele artiklen og ikke kun det de selv ønsker at læse. Ef...

4. nov 2014 11:13IC4 slår nu også revner ved motoren

biler bliver dyrere uden afgift

Så er måske vær at huske på at de høje bilafgifter har holdt fabrikspriserne nede således at det kan betale sig for udlændinge at købe bilen i Danmark uden afgift og få den transporteret hjem for at få den indregistreret i dens nye hjemland. Fabrikspriserne og importørenes priser vil stige krafti...

31. okt 2014 10:22Leder: Danmark har brug for en ny skat på biler

:...og ret beset så var det

:...og ret beset så var det DSBs valg af en italiensk leverandør, der kostede "Scandia" livet som produktionssted. Randers folkene var skam med i opløbet om kontrakten på IC4 med en 4-vogns 200 km/t udgave af IC3 (med lavgulvs vogn) - og den kunne samkøres med IC3 og IR4, men blev fravalgt, da pr...

7. okt 2014 10:26Rapport: Atkins klædte DSB for dårligt på til at købe eltog

IC3-ER4

IC3 toget har idag over 25 års udvikling bag sig, toget er vedligeholdelses venligt, behageligt og hurtigt 180 km/t IC3 toget kan sammenkobles med ER4 der en elektrisk version af samme togtype, fra førerpladsen kan toget samtidig betjene begge typer Diesel og elektrisk, toget kan på få minutter s...

7. okt 2014 9:00Rapport: Atkins klædte DSB for dårligt på til at købe eltog

Signalforbikørsler opstår

Signalforbikørsler opstår ofte hvis det psykiske og fysiske arbejdsmiljø ikke er i orden. Grunduddannelsen skal afspejle det meget store sikkerheds ansvar en lokomotivfører har, efterfølgende skal selskabets ledelse sikre at motivationen er høj hos personalet, jævnlige besøg af en ledelses medarb...

22. sep 2014 9:09Togene på Sjællands regionalbaner kører over for rødt 20 gange om året

arabisk eller sydeuropæisk

Hvad det ligner er vel ikke vigtigt, det vigtige er at det passer ind i omgivelserne kan holde er praktisk og økonomisk realistisk. Københavns Hovedbanegård trænger ikke til fornyelse, den er meget flot og nyrenoveret, det vi trænger til er flere spor til togene, evt. på en etage under de nuvære...

17. jan 2010 9:46Derfor kommer Oslos nye banegård til at ligne en arabisk bazar

Vi har prøvet det før

Regeringen og Dansk Folkeparti har fundet ud af at de mange penge der blev fjernet fra nødvendig vedligeholdelse og nødvendige investeringer siden 2001 nu har medført at udviklingen og vedligeholdelsen af skoler og sygehuse er katastrofal. Inflationen har også her sin virkning så hvis ikke regeri...

27. okt 2007 11:18Økonomer: Skoler og sygehuse for 50 milliarder er bedrag

Regeringens Infrastrukturkommission har fået dette indlæg

Jeg håber ikke dette indlæg i debatten vil blive glemt.Sendt 2 Juni 2007 Jernbanen er et bedre alternativ end havnelukninger. Formanden for regeringens Infrastrukturkommission, direktør Birgit Aagaard-Svendsen, rejser et ønske om at lukke de tre store havne i København, Fredericia og Århus for...

25. okt 2007 13:01Valg stopper rapport om danske veje og jernbaner

Skal vi have flere person og vejskader

At Modulvogntogene, kæmpelastbilerne, i størstedelen af Tyskland er dømt ude er et udtryk for at disse godsmastodonter på landevejene og i byerne, kun er til glæde for de vognmandsforretninger der skal tjene penge på dem. Den tidligere trafikminister Flemming Hansen vidste godt at der var stor mo...

11. okt 2007 16:51Tyskland frygter, at broer bukker under for kæmpelastbiler