Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Tommy Jensen

Tommy Jensen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

60 år gammel koncept fra Tyskland...

Bestemt spændende at få genopfrisket det ca. 60 år gammel koncept fra Tyskland, hvor man sidst forsøgte sig i større stil med motorvogne BR 515, se http://www.akkutriebwagen.de/ Med ny batteriteknologi kunne de to tilbageværende køretøjer vel nok pimpes op igen? Og med al respekt for Trafikstyre...

16. jan 2015 15:07Nu skal eltoget uden ledninger stå sin prøve

Re: - og så er der det, Trafikstyrelsen ikke nævner

Selvom Billundbanen ikke er samfundsmæssig rentabel, forhindre det jo ikke at få det bedste ud af den. Pkt. 1 - Hvis der kommer en egentlig jernbane til Billund - måske ligefrem elektrificeret sammen med strækningen Vejle-Struer - hvorfor skulle det så ikke kunne lade sig gøre at lade en privat ...

14. jan 2014 15:17Derfor bliver letbanen til Billund så dyr

Veteranbaner på finansloven ?

Veteranbanerne i Danmark (herunder Dansk Jernbane-Klub, Nordsjællands Veterantog, Limfjordsbanen, Bryrup-Vrads mfl.) drives idag som helt private foreninger, der klarer sig alene for de billetindtægter der skraber sammen ved kørsler og medlemskontingenter, og ikke mindst fondsansøgninger. Ja fakt...

9. apr 2013 11:05Veterantog får seks millioner kroner fra kamp mod spøgelsesbilister

Lektion i italiensk selvforståelse

Man skulle tro Italien (eller Trenitalia) var beliggende på en anden planet, eller hvertfald en anden verdensdel, med sådanne udtalelser fra FS's egen "Super Mario"! De har tydeligvis ikke nogen problem i Ansaldobradas produkter..., kun udfordringer i et produkt der lever op selvskabets krav...

4. okt 2012 17:53Ansaldobreda skal bygge Europas hurtigste tog

Re: Elektrificering i dagens Danmark

Gid det var så enkelt - selv på modelbanen :-) Det skal nok passe at tyskerne sat strøm Neumunster-Flensburg-Pattburg Grense på 2 år - men jeg vil tro at de også har brugt et par år inden på projektering, planlægning, ombygning af broer og andre konstruktioner osv. og slet ikke at forglemme mynd...

20. apr 2012 9:10Esbjerg-elektrificering lagt i hænderne på erfarne bane-rådgivere

Re: Sælg også DSB i Danmark

Hvordan var det nu lige det gik med salget af Teledanmark, Kastrup Lufthavn og senest Postdanmark til udenlandske ejer? Er det gået meget bedre siden? Min Yousee-regning fra TDC er bestemt ikke blevet mindre og mindre gennemskuelig. Sælges DSB, så forventer den nye ejer vel at staten forpligter ...

20. apr 2012 8:52Transportminister: DSB skal ud af Sverige

Re: Snik-snak

Enig EA-erne kører troligt nattoget 482/483 alle ugens 7 dage mellem Kbh-Padborg mig bekendt uden de store problemer og nedbrud. De kører på skift, så de alle får lidt motion, og trækker fint de 400 tons tog (10 vogne a ca. 40tons) nattoget består af. Alle 6 kan mig bekendt køre og lejes indimel...

13. apr 2012 13:55Gamle, ustabile el-lokomotiver skal løse el-togskabale

Omstilling af lyskryds?

Jeg husker fra min studietid i Aalborg i 80'erne, at når værtshuset i Jomfru Ane Gade var ved at være overfyldt, så blev der nægtet adgang indtil nogle gæster var gået igen. Tilsvarende kan Københavns Kommune vel "bare" indstille doseringen på lyskrydsene ved indfaldsvejene, således trængsle...

22. feb 2012 23:26Det kan vi få for 500 millioner kroner

Re: Politisk klogskab

Næ, eksperter og smagsdommere har jo ikke stået i høj kurs i dette årtusinde... Men helt afmarcheret er Niras-rapporten nu ikke, for som den påpeger, så er det først efter 2018-2020 man får mere kapacitet på strækningen til Roskilde-egnens pendlere, dvs. når pendler syd og især vest for Ringsted...

30. jan 2012 14:39Transportudvalgets formand: Niras-rapport er rigid og urealistisk

Esbjerg ligger for langt væk

Ja det lyder som en paradoks i vores lille land, men faktum er, at bor man i Århus, Herning eller Odense - så skal man bruge over 1½ time i transporttid hver vej. Og fra København, hvor en stor del af de efterspurgte ingeniører der uddannes, er transporttiden 3 timer. Transport i bil er i praks...

9. jan 2012 9:44Esbjerg kæmper med ingeniørmangel: 100 ledige job