Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jens Hansen

Jens Hansen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Tæller forstæderne med?

Hvor har du den oplysning fra? Ifølge både dsb.dk og bane.dk er kriteriet for rettidige tog at S-toget højst må være 2:29 minutter forsinket. (og målet er at mindst 93% af alle afgange skal være rettidige) http://www.dsb.dk/om-dsb/virksomheden/toge. Trafikkontrakten med staten definerer et ...

6. jun 2014 11:47Rapport: Københavns offentlige transport er verdens mest effektive

Re: Tæller forstæderne med?

Nu er det godt nok flueknepperi, men det rigtige tal for s-tog er 2:30. For andre (DSB) tog er det 6 minutter. Faktisk er det nede på 1.59! Bybussen ankommer cirka 2 minutter inden toget kører, men pga trafik og forvirringen omkring hvilket spor toget kører fra, så hedder det som regel 10 el...

5. jun 2014 23:13Rapport: Københavns offentlige transport er verdens mest effektive

Re: Hvor meget sparer man egentlig?

Man skal jo alligevel bygge alle S-togsperroner om, for at sikre niveaufri adgang for handicappede, nu der jo ikke skal være nogle lokomotivførere til at hjælpe kørestole ombord.

13. jan 2014 12:45Førerløse S-tog får avancerede detektionssystemer i stedet for perrondøre

Re: Der er rigtigt gode grunde

Førerløse tog i metroen giver god mening, grundet de korte afstande mellem stationerne. Førerløse S-tog er en hjerneblødning der vil få kunderne til at vælge toget fra og bruge bil istedet. Hvem gider trille helt fra Frederikssund til København i et tog der jvf. EU-lovgivning kun må køre 80 km/t...

12. jan 2014 8:18Nu skal S-togene køre ‘metrostyle’ uden fører

Re: DSB

DSB har allerede to af sådanne anlæg.

18. nov 2013 9:42Vand og glykol skal holde højhastighedstog isfri

Re: Tag på

Det er jo interessant at lære af de andre, f.eks. læskur/tag over sporskifter. Det er samtidigt lidt columbus-agtigt, at ingen i Banedanmark har tænkt på denne lavteknologiske ide før nu. Det kunne jo være at den også var billig !? Sneen der stopper sporskifterne er ikke den der falder fra ...

17. nov 2013 18:32Jernbanerne ruster sig til en hård vinter

Re: Dumt

Hvis det du siger er rigtigt, kan du så forklare mig hvorfor lokalbanen for almindelige signaler ved Hillerød station? Disse signaler vil kun være gældende for lokalbanen og ikke S-tog. Så vidt jeg har forstået, vil Lokalbanen fra 2018 ikke længere få tilladelse til at krydse S-togssporene,...

29. sep 2013 17:15DSB sender S-tog på briksen for at få nyt nervesystem

Re: Jeg er forvirret

I så fald er der nogen der har bygget dem om i nattens løb, og lige glemt de 4 jeg har gjort tjenste på i dag. Et S-tog ville jo aldrig nogen sinde komme nogle steder hvis lokomotivføreren skulle vente på at alle døre lukker af sig selv. Tænk dig nu lidt om!

18. jul 2013 20:45DSB indstiller kørsel med enmandsbetjente tog efter kritik

Re: Jeg er forvirret

De nuværende S-tog, IC4, IC2 (de ny ikke Lollandsbanens), MQ, og Lint (Arriva og Lokalbanen) er bygget med El styret døre, der har automatisk lukning, via fotoceller og en klemme sikring der er ret følsom. Disse tog lukke selv dørrende når der er frit i den enkelte dør, så kan det ses på førr...

18. jul 2013 20:23DSB indstiller kørsel med enmandsbetjente tog efter kritik