Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Thorleif Bundgård

Thorleif Bundgård

Kommentarer

Rwanda's transport af transfusionsblod

Droner er det hotte legetøj lige nu, men prøv at kigge på et alternativ. fx. Rwanda's transport af transfusionsblod. https://www.youtube.com/watch?v=jEbRVNxL44c "How Rwanda Built A Drone Delivery Service" Ikke at nedkastning er perfekt for blodprøver mm, men selve flyet kunne nok tåle et nær...

31. jan 2019 20:01Droner skal transportere blodprøver – og personale – mellem fynske sygehuse

Droner er ikke optimalt

I disse dage læser vi en del om droner. De kan klare alting siges det. Og til små opgaver og luftfotos er de da fine, men til hurtige medicinske opgaver er der nok andre metoder der er bedre. Ok jeg ved godt at vi danske helst selv vil opfinde alting på ny. Men prøv for en gangs skyld at se på no...

31. jan 2019 19:49Transportdrone med blodprøver styrter i sø

Flyt ind midt på Sjælland.

Som Ebbe Holleris Petersen skriver. Hvorfor dog rode rundt ude på vandet med alle de problemer det giver. Find i stedet et fint sted inde midt på Sjælland, nær en eksisterende jernbane, eller hvor nye skinner kan lægges uden besvær. Og ikke for langt fra motorvejen. Så er infra strukturen nem. By...

9. jan 2019 17:00Cowi: Der er jord nok i København til de nye Holme

Re: Sådan bør ingeniørens artikler være

Godt eksempel Lasse. Ja så var det måske en ide (hvis Ingeniøren altså vil ha det) at man i en fin forside reklame skrev at man var interesseret i Ingeniør skrevne artikler.

7. jan 2019 21:22Fugleflugtslinjen vil aflaste Storebæltsoverfarten

Sådan bør ingeniørens artikler være

Når man læser denne artikel fra 1963, så vidner det om hvor overfladisk og mange gange intetsigende vores nuværende fagblad er. Prøv engang selv at sammenligne. I de nyeste numre af Ingeniøren er der meget tekst, men det meste er korte sentenser og personers udtalelser - kun få artikler er større...

6. jan 2019 13:36Fugleflugtslinjen vil aflaste Storebæltsoverfarten

Det ligner en vandret lifter

Når jeg ser flyet og dets teknik kommer jeg til at tænke på en teknik jeg så for ca 10 år siden. De virker ved en høj statisk spænding. Check "Lifters" på disse Youtube's https://www.youtube.com/watch?v=bicra-36fBo Lidt dårlig video men teknikken virker (fra 2006) https://www.youtube.c...

22. nov 2018 23:17Her er det støjfri ion-fly uden bevægelige dele

Giv os en liste

Kunne vi ikke snart få en lang liste med "alle biltyperne" (ren el, plugin hybrid, hybrid(ikke plug), brint, lavforbrugs benzin) Listen skal vise forbrug i km/l - km/kW, reelt "virkeligt" forbrug i kr/km landevej/by, og tilladt anhænger vægt. [ja jeg er jyde] Samt den rigtige pris for bilen ståen...

19. okt 2018 17:35Adskillige plugin-hybridbiler overskrider CO2-grænsen for lavemission

Afgifter på alt

Der er da ingen ende på det der kan belægges med afgifter. For få år siden var der afgifter på blanke CD fordi alle jo ulovligt kunne brænde musik på dem (ikke at man gjorde, men man kunne). Der er afgift på at købe vand, men der er også afgift på at hælde det væk igen. Vi betaler dyrt for benzin...

3. sep 2018 18:52Belgien har knækket roadpricing-koden

Se på Danmarks HTX gymnasier

Det er spændende at læse om den "nye Satsning" - Men måske skulle man prøve at se på den undervisning i faget "Teknologi" der har fundet sted på alle landets HTX gymnasier i mere end 30 år. Her trænes eleverne i det gruppearbejde der ligger i teknologiske udviklinger med problemløsende projekter....

25. apr 2018 0:36Ministre skyder teknologipagt i gang: Skal skabe flere teknologi-studerende

Hvornår lærer vi det

Gad vide hvornår vi lærer det. I alle private forhold kan vi ikke købe noget hvis vi ikke har råd. I mange af de projekter jeg selv har været med i (som leverandør) var der dagbøder. Dvs Vi skulle levere produkter og installation "til tiden" - hvis vi blev forsinkede så skulle VI betale dagbøder ...

24. jan 2018 15:13Rente-manøvre redder økonomien for Københavns første letbane