close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Kristian Glejbøl

Kristian Glejbøl

Kommentarer

Re: 35 km/t som kompromis..?

Du overser "kom først" syndromet - der er det kun hastigheden der tæller. Du overser at El cykler er lige så sexede som Kleenex med duft af fyrrenåle. Skal man flashe muskler er et ICE drevet køretøj bare så meget bedre. Kører både MC og El cykel så jeg taler af egen erfaring. I øvrigt - ...

23. maj 2018 23:44 Ingeniøren tester speed pedelec: Både muligheder og problemerne virker meget ægte

Re: Hvorfor bevare den traditionelle cykeludformning?

Alt andet lige er et lavt tyngdepunkt i kombination med 2 forhjul er godt udgangspunkt for sikre og stabile køreegenskaber under alle forhold, Enig jeg har en Azub trike. Det er klart en sikrere og mere afslappet fornemmelse end en almindelig cykel. Ud over det så ser man frem og ikke ned...

23. maj 2018 15:17 Ingeniøren tester speed pedelec: Både muligheder og problemerne virker meget ægte

Re: 30 km/t og 350W for alm. el-cykler, tak!

Dit argument med andres logik holder ikke her, da biler også kan kører på andre typer veje, hvor hastigheder over de 50 km/t Åhhh du er en af dem der mener at bilerne skal helt ud af byzonen eller at man kun må køre i byen i specielle biler der ikke kan køre mere end 50 km/h eller?????

23. maj 2018 14:17 Ingeniøren tester speed pedelec: Både muligheder og problemerne virker meget ægte

Re: 30 km/t og 350W for alm. el-cykler, tak!

Umiddelbart virker SpeedPedelecs som et kikset kompromis og lige så håbløse i trafikken som knallert 45 Tsk, tsk, tsk - hvad er det I ikke fatter? Fordi man kan køre 40 km/t behøver man jo ikke at gøre det. Med den samme logik skulle alle biler jo begrænses elektronisk til at holde sig ...

23. maj 2018 13:45 Ingeniøren tester speed pedelec: Både muligheder og problemerne virker meget ægte

Re: Fremtid

Det bliver spændende at se hvordan man mener solen virker i fremtiden. Lige på dette punkt er mine synspunkter fuldkommen på linie med Edward Tellers

23. maj 2018 11:40 Spørg Scientariet: Hvordan troede man Solen virkede i gamle dage?

Ros......

God ide med denne test, så vi kan få en smule fakta ind i debatten. Min egen erfaring fra en "normal" elcykel er, at man i løbet af de første 2-300 km aflærer sig nogle af de unoder man har tillagt sig som normal cyklist for at undgå unødig bremsning. Hvis du har mulighed for at låne cyklen en u...

23. maj 2018 10:42 Ingeniøren tester speed pedelec: Både muligheder og problemerne virker meget ægte

Mange tak.......

Super tips - tak...... Har en Azub Trike jeg regner med at ombygge i løbet af vinteren til kabine og motor.

22. maj 2018 12:38 Elcykler kan erstatte bilen på de længere ture

Re: Lidt spredte erfaringer fra en uges brug

Endnu et super-interessant projekt..... vil du ud med hvor og hvordan du har købt dit kit? Eventuelt så send til mig privat kg(at)wavepiston.dk

22. maj 2018 11:53 Elcykler kan erstatte bilen på de længere ture

Re: Lad det rykke!

Foreløbigt er det blevet til ca. 17 000 kilometer på 31 måneder for mit vedkommende Helt OT - og undskyld jeg drejer debatten ud af fokus. Men det kunne være ufatteligt interessant at høre hvilken erfaring og udgifter du har haft til vedligeholdelse af motor, batterier osv. Det er lidt s...

22. maj 2018 10:24 Elcykler kan erstatte bilen på de længere ture

Re: Problem ??

Hvad er det for en mentalitet at opdigte at cykle så få km er et problem? DOVENSKAB er et problem ! Nope - men sved og sure sokker er ikke fedt i et kontormiljø. Jeg bruger konsekvent elcykel om vinteren når man er nødt til at vælge tung påklædning , både af hensyn til mig selv og af hen...

22. maj 2018 8:47 Elcykler kan erstatte bilen på de længere ture