close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Kristian Glejbøl

Kristian Glejbøl

Kommentarer

Re: Mødes

Jeg er frisk - altid rart et være nörd med nörder. Rent praktisk - jeg er københavner med en sær affinitet for Taphouse....

18. okt 2018 19:23Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur

Re: sorry

næste gang "beep" beslutter sig for at "ophæve en naturlov", vil vi få samme mønster. Har du et forslag til at løse det dilemma? Hvad med at at præsentere sine argumenter på en god og rationel måde og så stoppe der? Meget af denne debat handler om at få det sidste ord - ikke om hvad der e...

18. okt 2018 9:12Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur

Re: sorry

Gav min "Ej blot til lyst" satire, hvor G roser K for at tænke ud af boxen, overhovedet mening for dig? Jeg går ud fra, at jeg er "G"..... For mig gav det god mening. Det er i min verden utilstedeligt at en lynchmob i indlæg efter indlæg går efter en navngiven person - uanset om man kan ...

17. okt 2018 22:54Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur

Re: Batterier versus flybrændstof

Hvorfor mener du den er unødvendig ressourceforbrugende, Kristian? Jeg mener, der foretages ekstremt mange unødvendige flyrejser men, p.t. kan civile passagerfly vel ikke være meget mindre ressourceforbrugende? Næhh, jeg tror vi er enige. Høj kilometereffektivitet nytter bare ikke særl...

17. okt 2018 22:42Norske elfly-byggere tror ikke, at batterier er nok: Designer ny rækkeviddeforlænger

Re: Batterier versus flybrændstof

Intet tyder på, at batterier vil kunne opnå en tilstrækkelig energitæthed til at kunne konkurrere med flydende brændstoffer - slet ikke til angdistanceflyninger Enig - al den snak om elektriske i fly er i bund og grund greenwash af en transportform der er unødvendig ressourceforbrugende.

17. okt 2018 15:41Norske elfly-byggere tror ikke, at batterier er nok: Designer ny rækkeviddeforlænger

Re: Brian og lastbilen

Når der ikke kommer lys fra midten af en galakse, påstår man, at lys ikke kan undslippe et sort hul; men den simple og logiske forklaring kunne jo også være, at der ganske simpelt ikke er nogen himmellegemer til at udsende det Der er masser af stråling fra galaksens center - bare ikke i d...

17. okt 2018 15:04Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur

Re: Brian og lastbilen

Dermed kan man ikke sætte lighedstegn mellem inertialsystem og min reference, som er æteren omkring og i jorden Well, din teori skal da ikke skille os ad, men hvis æteren er så lokaliseret kan du jo tænke over hvorfor mekanikkens love stadig er opfyldt i transit mellem Jorden og månen. Da...

17. okt 2018 14:27Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur

Re: Brian og lastbilen

Dermed er bevægelse ikke længere relativ, men absolut i forhold til en reference Netop - reference = initialsystem. Jeg tror egentlig at denne diskussion handler mere om semantik end om fysik.

17. okt 2018 13:05Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur

Re: Brian og lastbilen

Vi er dermed alle blevet klogere, og det er formålet med at diskutere (punktum) Nemlig! Hermed opløftet ser jeg frem til næste debattråd fra videnskabens grænseland.

17. okt 2018 12:14Hubble, Universet og Den Kosmiske Censur

Lavvinget amfibiefly ???

Der er da noget galt her. I min bog giver det meget lidt mening (faktisk ingen mening) at have et amfibiefly med lave vinger. Lander/starter man et sted med bølger, hvor en bølge tager fat i den ene vinge ville jeg tro at man næsten sikker på totalhavari. Med vinger tæt på vandet begrænser man ...

17. okt 2018 10:32Norske elfly-byggere tror ikke, at batterier er nok: Designer ny rækkeviddeforlænger