Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Keld Simonsen

Keld Simonsen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

App til hastighedsmålinger

Har I nogen forslag til en god app til android, der giver en hastighedsprofil? Altså tegner en graf med hastighed per sekund, og som gemmer data så de kan overføres til en PC, til videre beregninger.

22. mar 2018 17:13Generalprøven på fremtidens tog: Kun én ud af tre leverandører bød på DSB's lokomotiver

Re: 200 km/t

Sten Andersen: Selvfølgelig kan der være forskel på teori og praksis, men så må vi ændre på teorien så den bedre passer på praksis. Ellers kan vi ikke regne på noget som helst, hvilket er det som Sten hævder. En del af mine tal er teoretiske tal fra specs, men en del er da målt i praksis, såsom...

22. mar 2018 17:09Generalprøven på fremtidens tog: Kun én ud af tre leverandører bød på DSB's lokomotiver

Re: 200 km/t

Jeg kan ikke se det er relevant for mit indlæg om det er diesel eller el. Du kan også se bort fra IC3 i indlægget og så får du samme argumentation. Pågatåg er el-tog.

21. mar 2018 23:23Generalprøven på fremtidens tog: Kun én ud af tre leverandører bød på DSB's lokomotiver

200 km/t

I regionaltogene kommer du altså normalt op på 175 km/t i de gamle IC3/IR4 tog - fx bare mellem Valby og Høje Taastrup - og så derudaf. Man kommer i cirka max efter cirka 50 - 60 sekunder, IC3 er lidt hurtigere accellererende end IR4, 1 m/s2 vs 0,78 m/s2. Decellerationen i disse gamle tog er på c...

21. mar 2018 22:36Generalprøven på fremtidens tog: Kun én ud af tre leverandører bød på DSB's lokomotiver

cykler og biler i byen

Jeg tror ikke at vi får fjernet alle biler i København. Det skal vi heller ikke, fordi der er en del ting der gøres bedst i en bil, også i storbyen. Men vi skal arbejde for at der bliver færre biler i København, både fordi bilen er langsom, ifht cyklerne - det er simpelthen spild af tid at køre i...

6. okt 2017 19:05Kronik: Sådan bliver København smart i en fart

Det er smart at cykle

København er allerede smart. Vi cykler! De selvkørende biler er først rigtigt på markedet og markedsdominerende i 2065 iflg Vejdirektoratet. Og så er der problemer med at overhovedet køre i byen, fordi de ikke er gode til at tage hensyn til fodgængere og cyklister. De selvkørende biler er bedst p...

6. okt 2017 0:08Kronik: Sådan bliver København smart i en fart

Brug cyklen i stedet

Hvis du i stedet for at køre i metro brugte cyklen, så ville du som regel komme hurtigere frem, mit estimat er 5 minutter i gennemsnit. Desuden vil du leve 5 til 7 år længere. Så derfor skal vi hellere bruge milliarderne på cykelinfrastruktur end metro, som er hundedyr og langsom. Metro er simpe...

29. sep 2017 13:53Metroselskabet: Derfor sætter vi ikke ’bare’ en ekstra vogn på metroen

Kun København?

Den oprindelige artikel var om mere metro i København. Jeg er helt med på at på landet duer det nærmest kun hvis man har en bil. Og det må da gerne være en el-bil. Men også i mange provinsbyer er det fint at cykle, og det gør folk. En COWI undersøgelse viste at cyklen var det mest brugte transp...

11. sep 2017 13:50Københavns kollektive trafik står over for en massiv udbygning

metro vs cykler

Til dem der taler om deres dejlige biler: Det er jo ikke det som der tales om her. Men skal KK bruge 23 mia kr på metroinfrastruktur eller cykelinfrastruktur? Og der har jeg påvist at per borger i KK har kommunen allerede brugt meget mere på metro end på cykler, og det mener jeg er en politisk f...

10. sep 2017 13:49Københavns kollektive trafik står over for en massiv udbygning

Re: kun cykler?

Hvorfor ikke el-biler? El-biler fylder ligesom fossilbiler, og er lige så langsomme som fossilbiler, cyklerne og el-cyklerne er meget hurtigere og fylder langt mindre end bilerne i byerne. Og ja, cyklerne kører med rugbrødsmotor, og det forurener en del al lave rugbrød. Pointen er her at rugbr...

9. sep 2017 14:59Københavns kollektive trafik står over for en massiv udbygning