Re: Bygges nu af Brødrene Aa i Hyen. Katamaranbyggerne er blevet kendte for deres spektakulære Vision of the Fjords og Future of the Fjords. Westcon Power & Automation, NTNU og Fosen Namsos Sjø er også med og støtter prototype-projektet.
Disse ovenstående brdr Aa i Hyen er meget kendte indenfor catamaran og hurtiggående lette passagerskibe, så det er ikke hvem som helst.
Hydrofoilbåde bliver gerne lavet i Italien. Liberty Line bruger hydrofoil i Middelhavet med stor succes De har bla en flyvebåd til 350 passagerer. (Gianni M)https://www.google.com/search?biw=1904&bih=1039&sxsrf=ACYBGNS-vJm-jrzEeUwpeY2JnR1cti-6Zw:1576090188327&q=liberty+lines+hydrofoil&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjjn7y-oa7mAhWEjqQKHQ18DxYQsAR6BAgGEAEHvorfor de gik over til Catamaraner i Øresund vil jeg prøve at undersøge. Catamaraner bliver lavet i Norge den gang de skiftede, måske et spørgsmål om pris, størelse af skibet og service. Jeg vil lige undersøge det og komme tilbage
Bornholm har IKKE rejsekortet. De har stadigvæk klippekortet. Bornholmerne vil IKKE ha dette system. Bornholmerne har stadigvæk billige transportpriser.
Force Institutet vil gerne "please" sin kunde, som er Mols-Linien og Sund og Bælt i det her tilfælde for at bibeholde Mols-Liniens monopol. Havneejeren er ikke ansvarlig hvis to skibe støder sammen. Jeg går ud fra navigatøren, styrmanden, Kaptajnen har lært vigereglerne og ansvar på søfartsskolen. Styrbord og bagbord. Det lærer de fleste børn i sejlklubber i optimistjoller landet over i løbet af et par aftener.
I gamle dage, jeg tror det var i 90erne havde Mols-Linien både de konventionelle færger og seajetsfærgerne. Der var op til 32 anløb i døgnet i Odden havn. Mols-Linien planlagde endda flere anløb og afgange. Protektionisme er nærmere svaret her. Mols-Linien vil hellere end gerne ha slettet Ebeltoft havn på landkortet og fjerne all konkurrence væk fra Odden Havn.
Jeg tror at der vil gå årtier måske århundrede før vi MÅSKE får en bro. Bare se Femernforbindelsen.
Her på skibet kalder vi det sølvtape og det kan bruges til næsten alt.
De er være end tyskerne: De kører til syn med et nyt filter og kører hjem og skifter straks, da City-Trafik kun har et nyt filter:https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB4QFjAAahUKEwjn26CY-f7IAhVFFSwKHYCsCac&url=http%3A%2F%2Fekstrabladet.dk%2Fa%2F1607197&usg=AFQjCNFwzS8GH6wHCxPVj4qKeUFiMWIOWQ&sig2=7MNexD_fi-QVJOInZtFy8w
IC4 togene holder ved Kystvejen ved Kastrup Lufthavn ved DSBs Terminal lige ud til Øresund. Her er ofte hårde østenvinde og sydøstenvinde. Dvs masser af saltvand står ind over togene. Togene har ikke godt af det. Der står ikke et tog men op til 20 togstammer direkte ud til Øresund.
- Samfundsmæssige gevinster, fordi man kommer hurtigere frem ? Jeg synes man snart sidder i kø alle mulige steder. Selv på motorvejene med en gennemsnitfarten nede på 60 km. Måske kommer du hurtigere over Storebælt, ØreSund og måske snart også Femernbro. Man nærmer sig København , Odense, Århus og måske snart sydover til Hamburg, men trafikken sander fuldstændig til.
I gamle dage, var der pause på vandet. Man kom frem i ro og mag. Fik en kop kaffe og lidt at spise. Udhvilet og kvalitetstiden på færgen kunne udnyttes til andre ting. Slappe af eller arbejde.
- Politik: Statsministeren oplyste i 2014, at nu skulle tilbagebetaling på Storebælt udskydes, fordi nogen milliarder pludselig skulle bruges til Højhastighedstoge i Danmark. Storebæltsbroen kommer nok i fremtiden til at dække mange kommende underskud. Femern, IC4 togene, Rejsekortet, Metroen i København osv
Storebæltsbroen vil forblive en skatteindtægtsmaskine.
Endelig nogen der tager fat på dette problem - tak for det - folk fra skibe, olieplatforme, folk fra kyster osv er fuldstændig ligeglade og smider alt muligt platicaffald i vandet. Det er ikke en skraldebøtte. Det går ind i vors fødekæde Endnu engang TAK
Femern tanken er en død sild og spild af penge. Femern broen ell tunnel er en gammel tanke fra dengang Europa var delt i DDR og Vesttyskland. Idag peger pilen ell rettere bro og tunnel mod østeuropa. Her kommer udviklingen, trafikken økonomisk vækst mod Berlin og Polen og resten af Østeuropa. Når eller hvis Femern bliver færdig efter 100 milliarder, er det kun en genvej ned til Hamborgs trafikkaos. Lad os beholde fugleflugtlinien der sejler hver ½time hele døgnet. En udmærket løsning.
Glenn har ret, men jeg tror det bliver 300% dyrere. Trafikprognose ved jeg ikke hvordan de har fået de tal. Den trafik der er der idag er noget Scandlines har skabt. I gennemsnit 1800 køretøjer. Halvdelen af dem, er billister der skal ned til Fleggard og handle. De rejser på en 3 timer billet og den koster 3-400 kr hvor de 200 kr kan bruges tilbage i kiosk og cafeteria. En kørsel over ell under vil koster 1.200,00 per vej og så skal du selv betale benzin, diesel, km-slidtage og måske skal du høre på svigermor hele vejen.
Øh ... godt spørgsmål....Jeg spurgte engang Phil Lorentzen, da jeg mente der slet ikke er den trafik som de tror og håber på, han er trafikordfører for Venstre og han svarede: At de havde vedtaget Femern efter moden overvejelse. Jeg gætter på at dette projekt bliver 100 milliarder. Jeg tror at tunnellen er hundedyr istedet for bro.
Ja, hvis du rejser med tog. Hvis du rejser med bil ingen tidsbesparelse, da trafikken omkring Hamborg ikke bliver mindre. Femern forbindelsen er et gammel koldkrigsprojekt udtænkt før muren faldt. Broen skulle istedet ha været ved Gedser på Falster og broen skulle ha peget været mod Berlin og det gamle østeuropa, hvor udviklingen vil finde sted, østtyskland og Polen.
Fuglene har fået sikkerhedsbælte på. De vil ligge og sove når flyet letter. Der er også forskel på om det er vildfugle ell. tamfugle, det skal man tage højde for. Dog hvis der er tale om kolobrier. De spiser deres vægt flere gange om dagen. Så her, det kunne tænkes, hvis de lige havde spist vil de veje mere, selv om de sidder stille eller basker med vingerne. Kolobrier er fenomenale flyvere. Hvorfor flyver de forresten ikke selv ?
Fuglene har fået sikkerhedsbælte på. De vil ligge og sove når flyet letter. Der er også forskel på om det er vildfugle ell. tamfugle, det skal man tage højde for. Dog hvis der er tale om kolobrier. De spiser deres vægt flere gange om dagen. Så her, det kunne tænkes, hvis de lige havde spist vil de veje mere, selv om de sidder stille eller basker med vingerne. Kolobrier er fenomenale flyvere. Hvorfor flyver de forresten ikke selv ?
Ny Ellebjerg skal være et nyt knudepunkt med Busser, S-tog og Metro. Movia har lige sparet buslinie 133 væk som forbandt på tværs af byen Valby station med Ny Ellebjerg og de Pass. der boede og arbejdede i Sydhavn eller om skulle den anden vej ??? Genialt
Ny Ellebjerg skal være nyt knudepunkt, med busser og tog. Det undrer mig bare at MOVIA's nye køreplan nedlægger busserne fra Ny Ellebjerg til Valby Station og busserne til Sjælør Station og Mozarts Plads ??? Fra April måned står Ny Ellebjerg uden nogen busser overhoved ??? Noget lignende skete for 2 år siden da Ellebjerg Station lukkede for Stog og de nedlagde buslinie 860, som betjente nærområdet. Al trafik kom så over på Ny Ellebjerg som ligger 600 m væk, som det nye knudepunkt i København. ???
Ny Ellebjerg skal være nyt knudepunkt, med busser og tog. Det undrer mig bare at MOVIA's nye køreplan nedlægger busserne fra Ny Ellebjerg til Valby Station og busserne til Sjælør Station og Mozarts Plads ??? Fra April måned står Ny Ellebjerg uden nogen busser overhoved ??? Noget lignende skete for 2 år siden da Ellebjerg Station lukkede for Stog og de nedlagde buslinie 860, som betjente nærområdet. Al trafik kom så over på Ny Ellebjerg som ligger 600 m væk, som det nye knudepunkt i København. ???
Flyveren er sporet i området mellem Pakistan og afganistan
- Forrige side
- Nuværende side
- Side
- Næste side
Henrik Brunstedt