Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Per Michael Jensen

Per Michael Jensen

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Rettidig omhu...

Arbejdsgruppens indstilling var, at der var for få større civile raketopsendelser til at kunne forsvare en sådan kompetenceopbygning. Det offentlige har været igennem mange sparerunder som følge af beskårne budgetter og omprioriteriongsbidrag. Da jeg var offentlig ansat blev alle opgaver, der...

2. okt 2019 21:23Slut med amatør-astronauter? Regeringen vil forbyde større civile raketopsendelser

Det er gratis at forurene.

Og så var den tørret af på samfundet. Nemmere end at lænse skat.

1. okt 2019 9:40Forbrugerrådet Tænk: Danske forbrugere blev svigtet i dieselskandalen

Re: Det ville have glædet Douglas Adams

Og helt i hans ånd er svaret nummerisk :-)

21. sep 2019 9:07Matematikere løser gåden om 42

Re: For mig virker det underligt

Finn, "Mentour Pilot" svarer på dine spørgsmål her: https://www.youtube.com/watch?v=bwVXnYYRXcs Han har i øvrigt flere videoer om 737 max .

16. aug 2019 18:32Analyse: Derfor presser nogle få linjers hemmeligholdt software Boeing

Re: For mig virker det underligt

Det er vist kun max10 stellet der er forlænget. Interessant artikel om baggrunden for designet af 737 landingsstel: https://wonderfulengineering.com/boeing-73...

16. aug 2019 8:54Analyse: Derfor presser nogle få linjers hemmeligholdt software Boeing

Re: For mig virker det underligt

Boeing har faktisk arbejdet på landingsstellet. Men det var ikke nok. http://www.boeing.com/features/2018/08/737... 737 er oprindeligt designet så hjulene er synlige når landingsstellet er trukket op. Indtil nu har Boeing ikke fundet plads til paneler så hjulene bliver lukket helt inde. Det kan...

16. aug 2019 8:34Analyse: Derfor presser nogle få linjers hemmeligholdt software Boeing

Resultatforskning

Var det ikke Fogh regeringen der ændrede formålet med universiteterne forskning fra grundforskning til resultatforskning - der skal resultere i produkter? Angiveligt for at der kommer et hurtigere afkast af forskningsinvesteringen.

10. maj 2019 20:20Svært at få viden fra universiteter ud til virksomhederne

But wait - there is more

Så altså nu skal piloterne selv flyve flyet - med anderledes aerodynamiske egenskaber end tidligere 737'ere, men "Boeing vurderer, at ændringerne er så små, at piloterne kan lære dem ved at tage et nyt computerkursus, som typisk vil være omkring en halv times tid." Det er vist ikke sidste g...

28. mar 2019 14:41Boeing: Nu får piloterne magten over vores software

Single sensor valg

Boeing valgte at MCAS kun skulle baseres på een AOA sensor, og at der allerede var en etableret sikkerhedsprocedure, hvis MCAS fejler. Hvis Boeing havde lavet MCAS med redundans, havde Boeing så ikke været tvunget til at fortælle om det? Og var yderligere (simulator)træning af piloter ikke der...

21. mar 2019 12:21Analyse: Derfor presser nogle få linjers hemmeligholdt software Boeing

Challengers forlis

Lighederne med årsagerne til Challengers forlis hober sig op. Nej, ikke o-ringe, men sikkerhedskulturen. Feynman er stadig aktuel. Apropos PHK's boganmeldelse i Version2 (Exploding the phone): "I virkeligheden er det mest overraskende ... hvor lidt vi har lært af historien".

18. mar 2019 23:22Boeings "killer-app"