Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jan Sundvall

Jan Sundvall

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Hvorfor et problem?

Hvis vi mangler en bro, så bygger vi en. Hvis en motorvej er for smal, så udvider vi den. Hvis internettet mangler båndbredde, så graver vi flere fibre ned. Hvorfor bliver det altid fremlagt som et problem, at el-biler bruger strøm, og at det muligvis kræver ekstra investeringer i el-nettet? Den...

14. aug 2019 9:52Nyt DTU-studie: Elnettet kræver ikke voldsomme investeringer til elbiler

Én af vores (menneskers)

Én af vores (menneskers) største udfordringer er forbundet til det faktum, at vi er MEGET uvillige til at vælge et alternativ, hvis ikke det som minimum kan det samme, som det vi giver (eler kan give) afkald på. Hvis ikke vi kan flyve non-stop A->B, på x timer, som vi er vant til, så er det simpl...

24. maj 2019 8:35SAS og Airbus går sammen om at udvikle hybridfly og elfly

Det lyder spændende. Synes

Det lyder spændende. Synes dog at artiklen er en besynderlig blanding af forventninger og krav, kan ikke rigtig finde den røde tråd i den...

19. maj 2019 16:03Se Ingeniørens valgmøde om forskningens rolle i fremtidens Danmark

30.000Dkr for 5kWh

30.000Dkr for 5kWh batterikapacitet forekommer mig helt urimelig dyrt. Tænker i det samme?

14. maj 2019 16:33Hjemmebatteri reducerer elregningen hos Ølstykke-familie: Flere danskere anskaffer batterier

Hvorfor loft på 400Dkr?

Hvorfor pokker vil de have et loft på afgiftsfrihed på 400k Dkr? De dyreste elbiler er også dem der kan køre længst på en opladning og som egner sig særdeles godt til pendlerkørsel. Og netop ved pendlerkørsel med mange km per dag, det er her at de dyrere biler kan betale sig at køre i. Hvorfor sk...

9. okt 2018 15:13Regeringen vil fjerne registreringsafgift på grønne biler de næste to år

Nyttevirkning

Og hvordan er det lige med nyttevirkning på ICE versus elbil? Er det faktum (90% versus 30% best case) gået helt i glemmebogen her?

4. okt 2018 14:03Professor kritiserer Klimarådet: »Bæredygtig diesel er mere miljøvenlig end el«

Er ked af at sige det, men

Er ked af at sige det, men det tyder på, at rene demokratier er håbløse til at løse klimaproblemer. Der er ganske enkelt for mange modsatrettede interesser. Spændende at se, hvordan det ændrer sig på den lange bane...

24. sep 2018 17:15Concito-direktør: »Undskyld, men jeg tror, Kina er bedst til at løse klimakrisen«

Jern versus andre almindelige metaller

Efter min overbevisning, så er jernplader den mest effektive løsning her, da andre metallers magnetiske egenskaber minder mere eller mindre om luft. Hvis man alligevel vælger at anvende aluminium, cobber eller andet, så er primært for at skærme mod højfrekvent indhold i magnetfeltet, da det vil ...

11. sep 2017 13:47Spørg Scientariet: Kan jeg nedbringe stråling i mit anneks med aluminiumsfolie?

Hej

Hej Der bliver nævnt tidligere i diskussionen, at Zoe ikke er udstyret med galvanisk adskillelse i det indbyggede ladekredsløb. Jeg forventer derfor umiddelbart, at nullederen i bilens ladekabel er forbundet direkte til batteripakkens minuspol og dermed også til bilens chassis. Hvis det er tilf...

22. jan 2015 23:26Renaults ladeproblem løst med olieteknologi