Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jan Heisterberg

Jan Heisterberg

Kommentarer

@Anders Hedelund

Spot on ! Jeg undrer mig over, at vi i vores over-organiserede, bureaukratiske, samfund har autorisationskrav for e.g. Kloakmestre, VVS, elektrikere - men ikke for mekanikere, som reparere livsvigtige dele af biler. Jeg er ikke normalt tilhænger af unødvendig kontrol og autorisation (og HADER e...

18. feb 2019 19:53Efter bremseproblemer: Politiet har »ingen mulighed« for selv at teste biler

Noget rod

Jeg synes fortsat der er for meget rod og pølsesnak i artiklens referater fra politiets talsmand. For mig er det meget simpelt: der er en forskrift fra fabrikanten, og den skal følges - uanset hvilket værksted som foretager en reparation eller lignende. Det modsatte, uanset om der sker ulykker, ...

18. feb 2019 14:12Efter bremseproblemer: Politiet har »ingen mulighed« for selv at teste biler

Gad vist hvad god “Folke-jura” siger om sagen ?

Det er næppe sådan i retssystemet, men det burde det måske være. Hvis jeg henvender til en “autoriseret” reparatør (el, VVS, mekaniker, læge, .......), så synes det at være en berettiget forventning, at der udføres fejlfrit arbejde af sædvanlig, god, kvalitet. Dette gælder især arbejde som er sk...

15. feb 2019 10:36Værkstedsfejl: Politiets biler ramt af bremsesvigt

Kondens

Diskussionen kom forbi spørgsmålet om vand i tanken, og flere indlæg overser komplet både årsag og virkning. Kondens af vand opstår især om vinteren når et stort, tomt, volumen eksisterer i en tank. Variationer i lufttrykket vil bringe fugtig luft ind i tanken, hvor den kan kondensere på siderne....

14. feb 2019 13:16Spørg Fagfolket: Risikerer benzinen i hybridbilen at blive for gammel?

@Morten Christophersen

Kontrol betyder, at en ansvarlig, vidende, person godkender. Det er IKKE det samme som at teste, eller forholde sig til detaljerne. Det er en situation, hvor en leverandør - som har gjort det bedst mulige, herunder eventuelt har uafhængig og/eller myndigheds-godkendelse - siger: “Her er en ny ver...

9. feb 2019 12:58Svenske myndigheder dropper Teslasag: Vil ikke forbyde salg af Model S

Det er nu lidt mærkeligt ......

Af artiklen synes at fremgå, at der produceres i Ringhals med stort overskud. Så virker det noget besynderligt, men det er måske bare politik, at ville sælge (at lukke er en anden sag). Istedet for at lukke kunne Sverige, for overskuddet, etablere linier til baltiske lande, til Polen, til Danmark...

8. feb 2019 16:49Ekspert: Danmark bør overtage Sveriges to lukningstruede atomreaktorer

Jo, jeg bebrejder ......

Jo, det kan man bebrejde kommunerne. Den fortærskede talemåde: “rettidig omhu” finder anvendelse. I det eksempel, som jeg omtaler, var der så simple og så åbenlyse mangler, at det skriger til ....... Jeg taler ikke nødvendigvis om nyt sprinkleranlæg, nye brandtrappen, ny ....... Jeg påpegede en ...

7. feb 2019 18:47Næsten alle kommuner har huller i plejeboligers brandsikkerhed

Den lette løsning

Næsten alle plejehjemsbeboere har pårørende, heraf mange som er meget fornuftige og observante. Hvis nu de gældende regler blev gjort tilgængelige, på en forståelig måde, så er der sikkert mange pårørende som ville lave en selv-kontrol. Hvis ikke en indberetning til kommunen hjælper, så er der j...

7. feb 2019 17:00Næsten alle kommuner har huller i plejeboligers brandsikkerhed

@Bo Leth Andersen

Bo, har du nogle håndregler for energibalancen i e.g. en Norges-færge ? Jeg tænker på: 1. steady-state under sejlads sommer og vinter: hvordan fordeler effektforbruget sig på e.g. fremdrift, el-forbrug ombord, ventilation (køling/opvarmning). - er der overskud af varme, så der samlet set skal kø...

6. feb 2019 12:07Oslofærge får landstrøm i Norge, men pulser videre i København

Agurketid ......

Skulle man tro ..... I almindelig talesprog, og skrivesprog, skelnes ikke mellem strøm og spænding. De anførte 11 kV er umiddelbart forståelig som skrevet; resten er ..... (fjernet pga. debatreglerne). Nu er DFDS jo ikke helt dumme, så der er ganske sikkert en grund til valget af 11 kV. Og det e...

6. feb 2019 10:15Oslofærge får landstrøm i Norge, men pulser videre i København