Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bent Andersen

Bent Andersen

Kommentarer

Re: Sikkerhed vs profit er altid en afvejning

Men så er Airbus-piloterne vel også trænet i at flyve med dette lag af automatik bygget ind mellem deres styreinput og flyet, sådan at de kan genkende situationer, hvor det ved "manuel" flyvning er automatikken og ikke flyet, der reagerer? Det er to helt forskellige scenarier. Airbus flyen...

22. mar 2019 22:27Leder: Boeing-ulykkerne er en skandale – Derfor skal vi garantere uvildig kontrol

Re: Spm. fra en ikke flykyndig:

Hvorfor kan man ikke benytte gyroen, som kontrol? Fordi flyets absolutte vinkel og bæreplanets angrebsvinkel ikke har noget med hinanden at gøre.

22. mar 2019 11:46Var ikke standardudstyr: Sikkerhedsfunktioner manglede i nedstyrtede Boeing 737 Max

Re: Det bliver en dejlig fredelig rejse gennem Fehmerntunnelen

Hvordan du har fået fra overskriften "Ny prognose: Femerntunnel kaprer op til 1.644 biler om dagen fra Storebælt", at de 1.644 biler er det totalte antal biler, der forventes at benytte tunellen per dag, er mig en gåde. Du har ret. Denne formulering i artiklen snød mig: "Resten af biltraf...

19. mar 2019 15:53Ny prognose: Femerntunnel kaprer op til 1.644 biler om dagen fra Storebælt

Re: Det bliver en dejlig fredelig rejse gennem Fehmerntunnelen

Du glemmer alle dem som nu tager færgen, plus alle dem som vil mene at 15 min er bedre end 45 så indkøb i Tyskland bliver relevante. Jeg glemmer ikke noget. Jeg forholder mig blot til tallet i overskriften, og de 550.000...600.000 biler om året i artiklen.

19. mar 2019 15:30Ny prognose: Femerntunnel kaprer op til 1.644 biler om dagen fra Storebælt

Der er et par billigere løsninger

1: gå til øjenlæge og få tjekket synet. 2: få forlygterne korrekt justeret, så den ene ikke peger mod månen og den anden mod mosegrisene.

17. mar 2019 21:36Spørg Fagfolket: Hvorfor kan man ikke lave mere synlige vejstriber?

Re: Og det er jo ikke fordi vi ikke kender løsningerne...

heldigvis er der også mere velovervejede synspunkter, fx.: Et åbent debatindlæg i SVT? Storslået! Det er naturligvis meget mere værdi- og indsigtsfuldt end alle andre meninger. Videnskabsfolk, Go Home! Et par svenskere ved hvad det drejer sig om. En "Automationsexpert" og en "Energi...

15. mar 2019 23:46Jeres Forbrug - Vores Problem

"Ude af øje, ude af sind"

"Affaldet fra Danmarks samlede energiforbrug, i et år med fx 10 reaktorer a 1600 MWe, kan være i et borehul. Danmark har en del erfaring med borehuller." Hvorfor skal det ned i et borehul? Hvis det er så ufarligt og ukompliceret som du siger, kan det vel bare ligge i en lagerhal i et par hundred...

15. mar 2019 18:28Jeres Forbrug - Vores Problem

Re: Hvorfor skal akkurat EFSA's data være offentlige?

Produktets farlighed kan ikke vurderes af offentligheden. Det kræver en faglig ekspertise at foretage denne vurdering, og den opgave har vi (som samfund) uddelegeret til bestemte myndigheder, i dette tilfælde EFSA. Det er ikke rigtigt. Der er masser af andre institutter som er kompetente ...

8. mar 2019 21:14EU-Domstolen: EU's studier om glyphosat skal være offentligt tilgængelige

Re: You can trust Monsanto

Lad nu være.. Der skal naturligvis være fuld offentlighed i forvaltningen, også i EU.. Helt enig, og særlig EFSA har i flere sager optrådt hemmelighedsfuldt og lukket. At visse virksomheder forsøger at skjule sig bag forretningshemmeligheder når det drejer sig om godkendelse af produkter ...

7. mar 2019 20:27EU-Domstolen: EU's studier om glyphosat skal være offentligt tilgængelige