Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Mogens Jørgensen

Mogens Jørgensen

Kommentarer

Sladder spalterne på ING.dk

At der blandes gisninger om kastevinde ind i opklaringen af dette uheld er der skam yderst godt belæg for. ING har nemlig under sin research fundet oplysningerne på Berlingskes netavis. Berlingskes journalister har gjort sig den ulejlighed at kopierer opklaringsarbejdet fra EkstraBladets netavis....

23. jul 2012 10:42S-togsledning var skyld i flystyrt

Re: Fatigue - træthed - døgnrytme

Hej Karl Godt indlæg som kommer godt rundt om kernen af dilemmaer og problemer med vore tjenestetider. Sammenligningen med lastbilchauffører er ganske interessant. Reelt set, så er grisene på laddet bag en langturschauffør, i mange henseende langt bedre beskyttet mod chauffør-træthed, end passag...

20. okt 2011 22:11Svenske piloter falder i søvn i cockpittet

Re: Captain Dave

Fantastisk godt indlæg Lars, hvor har du støvet ham op ? ( ikke fordi hans holdninger er så forskellige fra det jeg ellers hører, men meget spontant og godt udtrygt ). Nå det er sengetid .. Om et par dage sidder jeg selv i hydraul-edderkoppen .. det er vist noget med en hyd-fejl eller to, og så ...

13. sep 2011 23:46Ny kommission skal undersøge de menneskelige faktorer ved AF447-ulykken

Re: Passagerhistorier og uldtråde-historier.

Tak for oplysningerne Hr Møller. Jeg tror ikke vi kommer sagen nærmere. Jeg har det fortsat fint med, ikke at adspørge mine passagerer, om hvordan jeg finder min destination, anflyver den og evt udfører en overskydning.. Jeg er også fortsat tryg ved automatikken i moderne fly ( ligesom mange nok ...

6. sep 2011 22:22Eksperter: Autopiloter ødelægger piloters evne til at flyve

Passagerhistorier og uldtråde-historier.

@ Bjarke Du demonstrerer næsten altid god viden og formuleringer, hvorfor jeg afholder mig fra kommenterer diverse passageroplevelser, og forslag om at uldtråde kan redde fly fra at styrte mv. ( snoren er dog god nok for svævefly - er selv gammel svæveflyver..). Men du har ikke helt ret, når du s...

6. sep 2011 18:39Eksperter: Autopiloter ødelægger piloters evne til at flyve

..vi er vist enige

Vi er vist enige omkring dette system. Men lad mig precisere (for andres skyld), at såfremt RATen er ude - af sig selv, eller selected, - så vil blue electrical pump køre. Blue hyd kan så , hvis nødvendigt drive Emergency Generator. Så Emer Gen er afhængig af blue elec pump, som er afhængig af ...

8. apr 2011 22:15Airbus i dramatisk nødlanding: Følg radiokommunikationen her

jo da, Kim den laver altså strøm..

If both the AC BUS 1 and AC BUS 2 buses are lost and the aircraft speed is above 100 knots, the Ram-Air Turbine (RAT) extends automatically. This powers the blue hydraulic system, which drives the emergency generator by means of a hydraulic motor. This generator supplies the AC ESS BUS, and the D...

8. apr 2011 16:43Airbus i dramatisk nødlanding: Følg radiokommunikationen her

ref. Avherald

Hvis Ing.dk vil referere fra avherald, vil det øge troværdigheden en lille bitte kende, om det blev oversat og referetet bare nogenlunde korrekt.. Avherald skriver: ".. smell of smoke was observed in a lavatory. Cabin crew discharged a halon fire extinguisher while the flight crew continued for a...

2. feb 2011 17:49Airbus A380 landede i Singapore med brand i lastrummet

..

Hej Bjørn og Peter Jeg har naturligvis ikke nogen speciel viden om hvad der helt præcist foregik den nat for AF447, og jeg har heller ikke noget behov/ønske i øvrigt, om at vække den diskussion igen. Men som Peter noterer sig, så havde de andre fly i området set uvejret, og navigeret uden om. Me...

24. nov 2010 16:15Indisk flystyrt i maj skyldtes snorkende pilot

..

Flyvninger frem og tilbage over (syd ) atlanten medfører at man har mistet en nats søvn, når man kommer tilbage, hvilket mærkes på kroppens døgn-ur, når man flyver østover - hjem til Europa. Den er svær gal med øjenlågene, når solen kommer op, titter ind af forruden, og kroppen skriger på at sove...

23. nov 2010 16:31Indisk flystyrt i maj skyldtes snorkende pilot