close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Kristian P Larsen

Kristian P Larsen

Kommentarer

Re: Lad os lige holde os til klasse 4

Det stemmer ikke helt overens med det faktum i de nu i et år har haft en flåde af selvkørende taxier der kører helt autonomt. ved nærlæsning af Early rider FAQ tyder det på, at der faktisk altid er en test driver tilstede. https://waymo.com/apply/faq/ Is the program safe? Our goal is t...

18. aug 2018 9:27Forsøg med førerløse biler er kørt ud på et sidespor

Re: hvad er det modellen kan?

Det kunne være interessant at vide hvor følsom modellen er for små ændringer i startbetingelserne. Med de usikkerheder der findes for den globale temperatur i 1880, ikke mindst sea surface temperature, vil etvhvert kaotisk system, i det her tilfælde vejret, kunne udvikle sig vidt forskelligt.

16. aug 2018 21:16Statistisk analyse: De næste fem år bliver ekstraordinært varme

Re: Nemt at slå ned på plastikposer

Engangsplastposer har en meget vigtig funktion i form af affaldsposer, feks til dagrenovation og papirkurve m.m. hvor de netop holder på al skraldet, og forhindrer at det spredes i naturen.

14. aug 2018 13:32New Zealand forbyder plasticposer

Selvkørende taxi

Jeg har lidt svært ved at se hvilket problem man egentlig prøver at løse med de selvkørende biler. Det ligner meget at man blot er ved at genopfinde taxien eller bussen. Men, at bilen/bussen skulle blive selvkørende, vil det virkelig betyde at langt flere vil benytte dem, feks til at pendle til a...

12. aug 2018 13:07Forsøg med førerløse biler er kørt ud på et sidespor

Re: CO2 optaget i havene er overfladefænomen

Intens debat at følge med i, der bestemt har været en øjenåbner for den mere komplekse og interessante problemstilling bag Ingeniørens sensationsprægede overskrift. Er umiddelbart faldet over følgende resourcer, der illustrerer nyere forskning i udvekslingen af CO2 i havet. On which timescales ...

2. aug 2018 23:24pH-værdien i verdenshavene er den laveste i to millioner år

Re: Gennemsnit og maks.

Det er ændringer i frekvensen af de forskellige vejrtyper, der vil have den største indflydelse på de lokale gennemsnitstemperaturer, i forhold til de små +/- 1C, der tilskrives global opvarming. Men det kan let gå begge veje. Den nuværende vejrsituation, med blokeret vestenvind, kan jeg let fore...

31. jul 2018 13:24Nyt studie: Sandsynlighed for hedebølge i Danmark er firedoblet

Re: Iskerneboringer

Højt CO2 niveau hænger altid sammen med høj temperatur! Så vidt jeg forstår skulle istiderne være styret af Milankovitch cyklene, så hvorfor er CO2 niveauet egentlig højere når det bliver varmere?

28. jul 2018 18:45Nyt studie: Sandsynlighed for hedebølge i Danmark er firedoblet

Tunnel vs. rør

Når nu der tales om hyperloop i en (bjerg)tunnel istedet for et rør, så kunne man jo også forestille sig en boret tunnel i undergrunden. For relativt korte strækninger kunne man feks lave en tilpas dyb tunnel under byen. Hvis ellers luftmodstanden og friktionen er minimal så burde pod'en kun...

23. jul 2018 14:11Norske ingeniørstuderende vil teste hyperloop i ubenyttet tunnel

Re: Jamen brug dog statistikken

Som cyklist bør man altid holde behørig afstand til lastbiler, særligt i højresvingssituationer. Især visse zoner langs siden af lastbilen er virkelig farlige, og dem skal man virkelig helt undgå. Det kan være svært at gennemskue hvor disse zoner er så hellere udgå helt at komme op på siden. Det ...

17. jul 2018 21:36Cykelbokse beskytter ikke mod højresvingsulykker

begrænsninger

Kan en elmotor bremse (decelerere) kraftigere end den kan accelerere? Det vil vel kræve en ganske kraftig elmotor at katastrofeopbremse med en deceleration på op til 1g, hvilket, så vidt jeg kan se, er hvad der kan opnås med almindelige bremser. En acceleration på 1g svarer i øvrigt til 0-100 km/...

1. jul 2018 1:40Spørg Scientariet: Kan en elbil klare sig uden mekaniske bremser?