close

Vores nyhedsbreve

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Kristian P Larsen

Kristian P Larsen

Kommentarer

Re: Bilfirmaer er optimistiske med tal

For PHEVs burde man opgive forbruget for EV delen og ICE delen hver for sig. Det ville give noget reel information. Hvis fabrikanterne ikke vil, må det være op til bilanmelderne at måle sig frem til tallene.

18. jun 2018 13:44 Plugin-hybridbiler lever slet ikke op til lovet brændstofforbrug

Antal personer i bilen

Hvis der absolut skal indføres roadpricing, er det fornuftigt at basere den på hvor og hvornår, der er trængsel. Men man bør også medtage antallet af passagerer i bilen, således at der gives kraftige rabatter jo flere passagerer der findes i bilen. Det vil klart nok give nogle ekstra tekniske udf...

18. jun 2018 11:43 Minister: Roadpricing skal afspejle, hvor der er mest trængsel

Re: Potentiale i kontrol af trafiklys

Men, har modgående retning ikke automatisk grøn bølge også? Ja det er nok rigtigt i mange tilfælde. Hvis man bare forlænger tiden med grønt lys i forhold til rødt, vil det vel give mere flow i begge retninger. Dog vil jeg mene at en optimeret grøn bølge, der giver højt flow i den ene retni...

14. jun 2018 21:35 Transportministeren vil have grøn bølge mod København i myldretrafikken

Potentiale i kontrol af trafiklys

Det er et frisk pust, at der tages initiative til rent faktisk at forbedre fremkommeligheden for bilister i København. Det har ellers altid været no-go, da det kunne tænkes at føre til flere biler. En udfordring er selvfølgelig, at det er svært at optimere flowet for begge retninger ved brug af t...

13. jun 2018 12:18 Transportministeren vil have grøn bølge mod København i myldretrafikken

Re: Musk is crazy...

Det kunne da godt være, at man med luftdyser kan lege lidt med aerodynamikken, og opnå nogle interessante effekter. Altså ikke ligefrem til main propulsion, men i mindre skala f.eks til reduceret drag eller ekstra downforce i sving eller under acceleration m.m.

12. jun 2018 11:46 Tesla sætter raketmotorer på den nye Roadster

Re: Jeg forstår egentlig ikke hvad vi skal med poserne....

Hvori består problemet med xx% fossilt indhold, så længe poserne er nedbrydelige? Er problemet ikke ret symbolsk? Mht CO2 aftryk, kunne jeg godt tænke mig at se tal for hhv biobaseret plast og fossil plast.

31. maj 2018 7:31 Greenwashing? Forbrugere oplyses ikke om fossilt indhold i bioposer

Re: Optankning og kvittering

"Det skyldes, at busserne ikke er online med rejsekortsystemet." Hvordan kan dette være så uoverkommeligt? Og hvor store datamængder er det vi taler om? Samtlige buspassagere bestiller jo ikke andet end at gå på nettet med deres mobiler. At kunne se en kvittering for check ind & ud på en SMS e...

24. maj 2018 13:18 Rejsekortet: Fra stærkt kritiseret til nærmest en succes, men stadig med plads til forbedringer

Re: Gravitricity

Tilsvarende (eller rettere omvendt) kunne man forestille sig noget med en stor flyder, der bliver trukket ned mod havbunden, og dermed lagre energi. Kræver at man har adgang til store vanddybder, feks i de norske fjorde.

15. maj 2018 20:43 Togvogne lagrer sol- og vindenergi på et bjerg

Vejledende maks. hastighed

Danske cykelstier minder lidt den tyske autobahn i form af fri hastighed. Til gengæld stilles der høje krav til den enkelte cyklist om at køre efter forholdene. Det er klart at denne model bliver udfordret med en voksende andel af rigtig hurtige trafikanter. Det er svært at lave rigide fartbegræn...

8. maj 2018 12:21 Speed pedelec-forsøgsordning udskudt: »Det var jo noget bras«

Re: Spændende.

Måske kunne den være nyttig i satelitter til at tage visuelle billeder af natsiden af jorden.

30. apr 2018 11:39 Sensor med ekstremt store pixels kan tage billeder i tæt mørke