close

Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Mediehuset Ingeniøren og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Mediehuset Ingeniøren kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Klaus Elmquist Nielsen

Klaus Elmquist Nielsen

Kommentarer

Re: Bulkhead

Antag at raketten står på rampen, tryksat og klar til start og elektronikken går ned. Så har I en tryksat raket som bliver varm i solen. På et tidspunkt bliver lattergassen så varm at burst disc'en på tanken går. Så er der lige pludselig 1 bar i ox-tanken og 30 bar i fuel-tanken. Er bulkhe...

10. okt 2018 18:15Brændstoftanke, hovedventiler og andre væskehåndterings-hovedpiner

Re: Gode nyheder!

Det er overhovedet ikke et sidespring, men noget der konkret diskuteres. Udfordringen er - ikke overraskende - massebudgettet. At bringe 1000+ kg til en langsom landing vil tilføje meget vægt i bløde materialer. Vi håber at der bliver plads til det, men lad os se hvad den kommende tid bringer :...

5. okt 2018 18:50T minus 100

Re: Exciting news

You are not the only one who would much prefer a regeneratively cooled engine. However, it have previously been said that ablative cooling may give less extreme failure modes and given that a human will one day fly in a rocket powered by such an engine there may be a point in ablative.

5. okt 2018 17:11T minus 100

Gode nyheder!

Det er lige netop sådan en melding fra CS jeg og sikkert også mange andre har gået og ventet på i lang tid. Og så er meldingen tilmed langt mere ambitiøs end jeg havde turde håbe på. Det er virkeligt godt at høre! Jeg er imponeret over at parallelplade designet tilsyneladende kan strækkes så lan...

5. okt 2018 17:01T minus 100

Re: Fremtiden?

Jeg vil gerne tilslutte mig at det ville være dejligt høre om efterårets og vinterens planer samt hvad fremtiden forventes at indeholde om vejen frem mod Spica rakettens første opsendelse. Selv om der måske ikke er så meget at fortælle endnu kunne det være godt at få nogle delhistorier undervejs...

2. okt 2018 22:59Nexø II Debriefing: Raketkameraer & videosender

Endelig!

Endelig fik vi et billed af modgiftsforskeren der slanger sig! ;-) Tak for en særdeles fin blog. Håber på at I lykkes med at få konkrete produkter på markedet der virker godt og effektivt uden bivirkninger. Men det tager jo nok lidt tid endnu!

2. okt 2018 22:45Indiens fire dræberslanger

Potentiale for skrivebordsøvelser

Meget interessant! Der er tydeligvis nogle indbyggede muligheder i det nye signalsystem som bør henvise Bane Danmarks projektflok til en god omgang skrivebordsgynmastik omkring semantikken af sektioner nu hvor de har fået tilbagemeldinger fra den virkelige verden. Særligt interessant er det at s...

28. aug 2018 15:05To tog var 177 meter fra at støde sammen under test af det nye signalsystem

Re: Ad Astra!

Nu brugte CS jo en del tid i starten på at hapsi-flapsi Madsen lige skulle prøve det ene og det andet frem for en målrettet udviklingsstrategi. Desværre forsvandt den første del af diskussionen fordi bloggen blev slettet ved en fejl. Der skrev jeg lige netop om dette. Nuvel, CS havde gan...

21. aug 2018 22:09Hvem er raketbyggerne fra DTU?

Re: Velkommen til :-)

Vigtigst af alt: husk Nettoposen! ;-)

21. aug 2018 22:04Hvem er raketbyggerne fra DTU?

Re: 9000 meter

Det er godt at høre, Keld. At se raketklubberne samarbejde i Danmark gør mig meget glad for det er jo den måde det bør være på!

17. aug 2018 15:01Ny blog på ing.dk: Raketbyggerne på DTU