Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Anders Reinhardt Hansen

Anders Reinhardt Hansen

Kommentarer

Re: Den sorte pind/stolpe/pejlemærke

Hvad er det for nogle sorte pinde/stolper/ pejlemærke der farer rundt om "huset" når maskine stabler blokke? Det er sådan en ipad telepresence (robot til at transportere en ipad rundt så det ligner du taler med et menneske), hvis jeg ikke tager meget fejl:

6. feb 2019 9:46Dobbelt så hurtig som almindelig murer: Nu testes murer-robotten Hadrian udendørs

Re: Op med humøret -

der er da lige blevet indsamlet over 70 mio til at støtte alverdens piger, det må da være positivt? Det er et afsindigt flot resultat. Men sammenlagt med besparelserne på ulandsbistanden de senere så er det småpenge, desværre.

5. feb 2019 14:38Har vi ingen skam i livet ?

Den arbejder også med mursten

What type of bricks can Hadrian X lay? Hadrian X is designed to work with the Fastbrick Wall System, which uses blocks that have been specially designed for optimal performance. Hadrian X can also lay standard bricks made of concrete or clay within these parameters: Length: 115mm to 490mm W...

5. feb 2019 12:57Dobbelt så hurtig som almindelig murer: Nu testes murer-robotten Hadrian udendørs

Re: Nedslidning og tidlig pension?

Nedslidning og tidlig pension? Hvis alle huse blev opført således, så ville man ikke skulle tænke så meget over fysisk nedslidning af murere og tilhørende tidlig pension. Men jeg har svært ved lige at lure om den også kan lægge almindelige mursten med mørtel i mellem. Det ser jo umiddelbart ...

5. feb 2019 12:52Dobbelt så hurtig som almindelig murer: Nu testes murer-robotten Hadrian udendørs

Re: Dybt asocialt

Dybt asocialt At lade de lavt lønnede betale for at de højere indkomster kan komme hurtigere på arbejde. Hurra......... eller no'et Kontor og lager arbejdere skal nu bruge mange timer i offentligt transport da man ikke længere har råd til at køre på arbejde i bil. Hvilket betyder at...

14. jan 2019 13:07Mindre trængsel kræver kørselsafgifter.

Re: @Anders reinhardt Hansen

I København er der KAOS ved den mest trafikerede station Nørreport; HVORFOR er der ikke et cykel-hus med robot-betjening ? Ikke enig i at der er kaos, jeg plejer altid at kunne finde en plads til min cykel. Problemet er langt større ved andre metro stationer som f.eks. Amagerbro eller Flin...

14. jan 2019 12:24Mindre trængsel kræver kørselsafgifter.

Re: Der er mange løsninger på

Men også problemerne med parkering ved stationerne er vigtig. Vi har set, at DSB forsøger at sælge de arealer, hvor nu overflødige godsspor har ligget - ikke til parkering, men til boliger! Det er da netop at bygge efter fingerplanen, som handler om at bygge boliger og erhverv stationsnært...

14. jan 2019 12:22Mindre trængsel kræver kørselsafgifter.

Re: Er nødbremsning altid det sikreste?

Her var så læs spændt fast, der var bare ikke taget højde for kinetisk energi. Det kan aldrig være chaufførens eller lokomotivførerens skyld at læsset ikke er spændt ordentligt fast. Med mindre at chaufføren (hvilket ofte er tilfældet) selv er ansvarlig for sikring af gods.

14. jan 2019 11:14Togspecialist til myndigheder efter dødsulykke: Installer nødbremseløsning

Re: Jeg savner ......

DERFOR: ingen bane uden parkering ! Enig, dog tror nogen at parkeringen så skal placeres helt inde ved byen, det skal den ikke, den skal placeres der hvor der er højklasset transport såsom s-tog uden for byen. Og det kræver så at omegns kommunerne investerer i stationsnær parkering, hvilke...

14. jan 2019 11:12Mindre trængsel kræver kørselsafgifter.

Re: Prisfølsomhed

Jeg mener umiddelbart ikke, at det vil være fornuftigt at bygge yderligere et teknisk og bureaukratisk fedtlag på, for at håndtere kørselsafgifter. Vi har behov for transport. Og det skal være billigst muligt. En skat er en skat, uanset om det benævnes "afgift". Der behøves faktisk ikke...

14. jan 2019 10:58Mindre trængsel kræver kørselsafgifter.