Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Henning Jensen

Henning Jensen

Kommentarer

G eller g

Skal der stå G eller g. Jeg gætter på det var 6 g

28. maj 2019 15:57Hård landing overbelastede vinger og brændstofrør i Aeroflot-havari

Dejligt svar

Dejligt når svaret både er fagligt interessant og samtidig sjovt at læse, tak for det

4. okt 2018 17:25Spørg Fagfolket: Er æggehvider ernæringsmæssigt ligegyldige?

Øv

Der kom Bo lige ind fra højre, tænkte netop det samme ..

10. sep 2018 12:16 Boeings nye langdistancefly folder vingerne

Re: Øv

Ved et foredrag om de nye ellokomotiver blev det nævnt, at omkostningerne ved remotorisering var for høje, uanset om det skulle være den nye totakter type EMD 710, en ny firtakter eller powerpacks, som Lasse nævner. Problemet med ME i driften er mere den gamle elektriske udrustning, der var avanc...

17. maj 2017 10:57Nye katalysatorer til storforurenende ME-lokomotiver har spillet fallit

Re: Nyhed?

Ja, Michael, det er jo præcist det jeg skriver, for du er vel enig i, at azipod med elmotor er ret almindelig. Så jeg kan ikke se andet, end at nyheden er at elmotoren er en integreret del af azipod propellen. Færgen Kanhave fra Samsø (der nu hedder Samsø) havde mekanisk overførsel fra dieselmoto...

17. maj 2017 10:47Kæmpe propeller bliver mere miljøvenlige

Nyhed?

Det der beskrives er da ganske traditionelt, en azipod propel med elmotor. Flere danske færger er udstyret sådan. Men hvis dieselmotoren skal køre konstant med den mest energieffektive hastighed, må overskydende energi lagres i batterier, som f.eks. de nye hybridfærger hos Scandlines. Det står de...

17. maj 2017 10:25Kæmpe propeller bliver mere miljøvenlige

spiralrampe

tja, for mig at se er det en skruerampe, men spiral lyder måske bedre

5. maj 2017 9:39Rutsjebane og kuppel på Rundetårn gør konstruktøren rundtosset

Den sidste tværbane?

Der har da mig bekendt ikke været andre

2. mar 2017 11:34CPH udskyder lukning af tværbane efter kritik

Dødvægttonnage

Hvis skibet som er nævnt havde en dødvægttonnage på 170.000 ton, ville den nok have facon som en skotøjsæske. Jeg tror mere på de officielle tal på 117.000 ton. Hvor kommer de 170.000 fra? (ved godt det intet har med artiklens indhold at gøre ...)

26. jun 2016 12:01Så er Panamakanalen igen åben for større skibe - og større problemer

Koloskopi

Koloskopi er rigtigt både ubehageligt og smertefuldt, når slangen føres ind, det er derfor mange klinikker tilbyder undersøgelsen i bedøvelse. Man får et rusmiddel direkte ind i en åre, virkningen kommer indenfor få sekunder, hvorefter man er væk. Når slangen er indført til starten af tyktarmen, ...

17. jun 2016 12:22Kamera-pille finder dobbelt så mange kræftrisici som traditionel undersøgelse