Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Bjarne W. B. Petersen

Bjarne W. B. Petersen

Kommentarer

Drift vs vedligehold

Og hvis DSB så havde prioriteret vedligehold højere havde vi så i stedet kunne læse en "chokerende" rapport om hvor horribel driften er. Er sagen ikke at der har været et politisk og folkeligt pres for at bedre driften nu og her, at vedligehold er blevet nedprioriteret? Og den dårlige drift, pe...

20. jan 2017 8:11Intern rapport: Dårlig ledelse har ført til DSB-tog fulde af fejl

Hvorfor står jeg så op?

Men besparelsen på 5,4 millioner kroner årligt per lokomotiv er overvejende affødt af, at vi har dobbeltdækkervognene i forvejen. Hvorfor står jeg så op i toget om morgenen?

5. okt 2016 16:40DSB sparer 38 millioner om året ved at udskifte syv IC4-tog med lokomotiver

Plan B

Trafikken over Fyn og Vejlefjord er sandet til, Storebæltsbroen er ved at nå kapacitet. Kattegat og Femern skulle have taget noget af presset. Men med Kattegatforbindelsen smidt i graven og med Femern lige i hælene, hvad er så plan B?

11. feb 2016 15:56Forskellige prognoser: Trafikken i Femern-tunnel stiger langt mere end på Kattegat-bro

Re: Et andet problem med Øresundstogene...

de fleste rejsende skal til Kbh.H/Nørreport. Mener du at de fleste har endelig destination på Kbh/Nørreport?

2. dec 2014 12:03Tidligere DSB-ansat: Problemerne begyndte med ‘Plan 90’

Re: Et andet problem med Øresundstogene...

Det er de færreste pendlere på Kystbanen som skal af på Østerport. Størstedelen skal enten til Nørreport eller Hovedbanegården. Størstedelen skal videre fra Nørreport/Hovedbanegården. Ja, de fleste står af på Kbh/Nørreport, men det er mest for at komme videre. Det er i sær tydeligt i morg...

30. nov 2014 20:53Tidligere DSB-ansat: Problemerne begyndte med ‘Plan 90’

Et andet problem med Øresundstogene...

... er at alle Kystbanetog SKAL forceres igennem flaskehalsen Kbh/Nørreport og medvirker til kapacitetsproblemer for resten af landet. Så meget at DSB/Trafikministeriet i 20+ år har forsøgt at sælge S-tog til Roskilde, som fornuftigt nok ikke ønsker dem. Kapacitetsproblemerne på Kbh/Nørreport ku...

30. nov 2014 17:33Tidligere DSB-ansat: Problemerne begyndte med ‘Plan 90’

Re: Rå kød

Men vi spiser da ikke rå kød, eller? En let rosa kotelet/svinekam er en del mere spiselig end en tørstegt (gennemstegt). Som regel er det ikke noget problem da bakterier i reglen sidder på overfladen af kødet. Problemet er når det fx er stiksaltet (hamburgerryg) eller på anden måde smink...

24. sep 2014 11:05Ny undersøgelse: MRSA i hver femte pakke svinekød

Re: dansk gift kød

Derfor har vi ikke råd til at tage samme hellige linie som Sverige og Norge. Har vi råd til at lade være?

24. sep 2014 10:56Ny undersøgelse: MRSA i hver femte pakke svinekød

Re: Prisen for skybrud i KBH

Den gode Jesper Theilgaard siger at prisen for skybruddet i 2011 var "billions of dollars". Men forsikringsselskaberne siger det kostede dem lige under 5 mia. kr. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Billion Jeg ser ingen modsætning i det Jesper Theilgaard siger og det du skriver.

5. sep 2014 23:13Vejrudsigten for 2. juli 2050: 37 grader og tordenstorm

Men det er godt for Væksten

Inficerede svin kan stadig sælges (især hvis man ikke ved det) og dermed pynte på Væksten. Døde børn og ældre bidrager ikke til Væksten.

15. jul 2014 8:15Kun to procent af svinebesætningerne bliver tjekket for MRSA