Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Henning Boje Andersen

Henning Boje Andersen

Kommentarer

Også som bog

Historien er foldet ud i en (ret langtrukken) bog skrevet af kaptajnen himself med hjælp fra en skriverkarl: de Crespigny: QF32 - kan købes direkte fra https://qf32.aero/

20. apr 2018 20:09Flykaptajn fortæller: Svært at nødlande med eksploderet motor og 469 om bord

Parknet (hvis du kan få din

Parknet (hvis du kan få din boligforening / andelsforening med på ideen): internetforbindelse på 200 Mbit* download og 200 Mbit* upload. Kr 65 pr. md. Oftest 250-300 Mbit i praksis. parknet.dk/internet/

25. apr 2016 14:46Konkurrenter opgiver at slås med Yousees superbredbånd

En negativ analyse af F-35 i

En negativ analyse af F-35 i "Air and Space Power Journal (ASPJ)" - som refereret i The Telegraph. Hele artiklen her: http://www.au.af.mil/au/afri/aspj/digital/... Diskussionen her: http://www.au.af.mil/au/afri/aspj/article.... Telegraphs opsummering: http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/def...

25. maj 2014 17:49Verdens mest avancerede kampfly døjer med massive softwareproblemer

Kun en 132kV forbindelse mellem Sjælland og Sverige ?

Journalisten skriver at "Energinet.dk driver en eksisterende forbindelse, 132 kV-forbindelsen mellem Helsingør og Helsingborg, for at understøtte forsyningssikkerheden". Kraftnät skriver: Mellan Kristinelund i Sverige och Skibstrupgård i Danmark, i Öresund, ligger två kabelförbindelser på 400 kV...

22. apr 2014 16:01Svensk nej til nyt søkabel over Øresund

Turbulens

"Hvor meget turbulens er der egentlig i et moderne cockpit?" Der er ligeså meget eller lidt turbulens i et moderne cockpit som i et "gammelt". Den målte og oplevede turbulens afhænger for så vidt angår flyets egenskaber af flyets vægt (jo tungere, jo mere interti), hastighed gennem luften (jo l...

2. maj 2013 18:51DTU tester avanceret cockpit-design i Tivoli-rutsjebane

Re: Re: Navne (ny)

I har ret, normalt oversætter man jo ikke navne på "fartøjer" og den slags genstande (HMS Elephant, Air Force One, Graf Spee osv). De to sonder hed "Ebb" og "Flow. NASA News Release Jan. 17, 2012: Twin NASA spacecraft that achieved orbit around the moon New Year's Eve and New Year's Da...

28. mar 2013 22:02Kratere efter smadrede sonder fundet på Månen

Links til originale kilder?

Interessant opdagelse! Men Ingeniørens journalister / redaktører plejer at være flittige med at vedlægge links til originale kilder og baggrundsmateriale. Nu kan læserne nok google sig frem til kilden for denne interessante histoire, men det vil være en skam, hvis denne gode skik om links til re...

13. feb 2013 19:48Bakteriedræbende polymer kan erstatte resistensfremkaldende sølv

Og en mere direkte forklaring

Al respekt for den rigtige kvantemekaniske forklaring! Men for os der kun har det lille kørekort er det lettere at forstå den omskrivning, der findes på hjemmesiden "Frequently asked questions in Astronomy", hvor forfatterne skriver: What is the temperature in space? Empty space itself cannot hav...

15. nov 2007 14:55Hvordan måler man varmen i rummet?

Water Hammer

Se wikipedia - både om eksplosionen på Manhattan og om fænomenet "water hammer" http://en.wikipedia.org/wiki/Water_hammer http://en.wikipedia.org/wiki/2007_New_York... mvh Henning

26. jul 2007 23:29Vandhammer skyld i New York-eksplosion