Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

John Messerschmidt Ekstrand

John Messerschmidt Ekstrand

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Tunnelelementerne er 7 cm for

Er du en troll? Jeg ved ikke, hvor Celli Shenar har sine oplysninger fra, men han giver ingen referencer i sit tweet, så hvordan du så bygger videre på det, er et godt spørgsmål. (kilder, tak!) Jeg har arbejdet med projektet i gennem 5 år i forskellige roller og konstallationer (dog aldrig dire...

14. okt 2019 15:03Forsker om metrostøj: Miljøstyrelsens regnemetode giver ingen mening

Ukorrekte definitioner

Jeg beklager at måtte gøre opmærksom på det, men der bliver simpelthen videregivet forkerte informationer. Brugen af "samfyringsaske" er klokkeklar forkert! Samfyringsaske har været kendt i gennem en lang årerække og har været fuldt ud tilladt i beton lige siden den sidste revision af standarden...

24. sep 2019 10:24Grøn omstilling gør beton mere klimaskadelig

Kan man se komikken?

"Det bliver dyrere og mere besværligt at rejse med Metroen..." - og det udløser så et "kvalitetstillæg"! Samtidig har man så benyttet lejligheden til at forpeste (undskyld udtrykket) Rejsekort og taktssystemet med et endnu et lag af kompleksitet - det var der vist ikke et stort behov for! Også ...

14. aug 2019 10:45Prisstigning ventes at få fire millioner passagerer til at fravælge metroen

Regler på området... - dem har vi da?!?

Er der noget til hinder for at produktområdet falder under reglerne for "Screed"? Jeg kan i hvert fald ikke umiddelbart se hvad der skulle forhindre det efter EN 13318 "Screed material and floor screeds – Definitions". I så fald er krav til materialerne givet i EN 13813, og produkterne kan fint...

7. aug 2019 14:18Entreprenører skal lære at håndtere problemramt EPS-beton ordentligt

Illustration til artiklen

For en god ordens skyld vil jeg gerne påpege, at billedet i toppen af artiklen er taget under støbning af (en af) bundpladen(erne) til Niels Bohr bygningen. Betonleverandøren er Unicon, men der blev IKKE brugt EPS-beton til bundpladen. Så vidt jeg ved, har Unicon ikke leveret EPS-beton til Niels ...

5. aug 2019 14:49Fugtskader, afgasning og manglende styrke: Ny letvægtsbeton volder problemer

Re: Det er simpelthen skræmmende

Dér, hvor jeg bliver skræmt, er, at FAA ikke har fanget det, endsige udfordret det. Det er ret åbentlyst, at sikkerhed er blevet ofret for besparelse på efteruddannelse. Hvad er FAA's gevinst ved at acceptere dette? Samtidigt er det påfaldende at den europæiske pendant heller ikke har reag...

13. mar 2019 10:46Boeings "killer-app"

Brudt standard?

Ud fra beskrivelsen af cementens sammensætning, er dette så ikke en cement type CEM II/B-M (Q-L)? - og derfor indeholdt i den gældende cementstandard (EN 197-1) Måske er der så europæiske erfaringer man kan læne sig op ad? Hvis dette bliver godkendt kunne man i samme omgang bruge samme fremgangs...

1. mar 2019 16:00Usynlig revolution skal gøre grå beton grønnere

Problemet er måske nærmere...

Jeg vil ikke direkte modsige ovenstående analyse, men jeg tror ikke, at den kan dække andet, end et meget smalt segment af markedet. Jeg tror i stedet, at kravene til infrastruktur er for store. Dvs. de nødvendige ombygninger af lufthavene har snævret de mulige anvendelser for meget ind. Det er ...

14. feb 2019 10:38Airbus lukker produktionen af A380

Umiddelbart en god idé

Såfremt Lynetteholmen skal gennemføres, vil import af opfyld ikke nødvendigvis være skidt. Udover problemer med hvem, der skal lægge byggekredit til i etableringsfasen, har projektet den store achilleshæl, at eneste adgangsvej til projektet til at starte med (inden havnetunnelen kommer) er over R...

10. jan 2019 10:26Eksperter sår tvivl: Er der jord nok til Københavns ø-projekter?

Re: Nej!

Nu har vi jo til gode at se, hvordan en BRT ville se ud i Danmark. Det er klart, at hvis det bare blev en busservice med ekstra mange afgange, kan jeg også følge argumentet. Hvor jeg til gengæld ikke kan følge argumentet, er dér hvor det kommer til bygherrernes motivation. Med presset på det køb...

9. dec 2018 5:57Analyse: Københavns letbane handler om vækst, ikke tog