Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, tilbud mm via telefon, SMS og email. I nyhedsbreve og mails fra Teknologiens Mediehus kan findes markedsføring fra samarbejdspartnere.

John Messerschmidt Ekstrand

John Messerschmidt Ekstrand

Kommentarer

Re: Det er simpelthen skræmmende

Dér, hvor jeg bliver skræmt, er, at FAA ikke har fanget det, endsige udfordret det. Det er ret åbentlyst, at sikkerhed er blevet ofret for besparelse på efteruddannelse. Hvad er FAA's gevinst ved at acceptere dette? Samtidigt er det påfaldende at den europæiske pendant heller ikke har reag...

13. mar 2019 10:46Boeings "killer-app"

Brudt standard?

Ud fra beskrivelsen af cementens sammensætning, er dette så ikke en cement type CEM II/B-M (Q-L)? - og derfor indeholdt i den gældende cementstandard (EN 197-1) Måske er der så europæiske erfaringer man kan læne sig op ad? Hvis dette bliver godkendt kunne man i samme omgang bruge samme fremgangs...

1. mar 2019 16:00Usynlig revolution skal gøre grå beton grønnere

Problemet er måske nærmere...

Jeg vil ikke direkte modsige ovenstående analyse, men jeg tror ikke, at den kan dække andet, end et meget smalt segment af markedet. Jeg tror i stedet, at kravene til infrastruktur er for store. Dvs. de nødvendige ombygninger af lufthavene har snævret de mulige anvendelser for meget ind. Det er ...

14. feb 2019 10:38Airbus lukker produktionen af A380

Umiddelbart en god idé

Såfremt Lynetteholmen skal gennemføres, vil import af opfyld ikke nødvendigvis være skidt. Udover problemer med hvem, der skal lægge byggekredit til i etableringsfasen, har projektet den store achilleshæl, at eneste adgangsvej til projektet til at starte med (inden havnetunnelen kommer) er over R...

10. jan 2019 10:26Eksperter sår tvivl: Er der jord nok til Københavns ø-projekter?

Re: Nej!

Nu har vi jo til gode at se, hvordan en BRT ville se ud i Danmark. Det er klart, at hvis det bare blev en busservice med ekstra mange afgange, kan jeg også følge argumentet. Hvor jeg til gengæld ikke kan følge argumentet, er dér hvor det kommer til bygherrernes motivation. Med presset på det køb...

9. dec 2018 5:57Analyse: Københavns letbane handler om vækst, ikke tog

Knald i låget!

Det er en udlægning, jeg ikke var opmærksom på tidligere. Jeg forstår bare ikke, hvorfor al det besvær? Vi fyrer en masse penge af på en letbane, pga. et afsnit i en fingerplan, der definere stationsnærhed. Dvs. at man kunne opnå præcis det samme med BRT-løsningen, men til de måske halve omkostn...

8. dec 2018 12:29Analyse: Københavns letbane handler om vækst, ikke tog

Re: Sunk Cost Fallacy

Desuden: Er der ikke et habilitetsproblem i at COWI har vaeret med til baade planlaegning og udfoerelse? ;) Det korte svar er: Nej Større bygnings- og anlægsprojekter bliver gerne delt op i flere faser. Overordnet set minimum i en "skitse"-fase og en detail-projekteringsfase. Det sker ga...

8. dec 2018 5:59Hovedstadens letbane igen kastebold i storpolitisk spil

Re: Ja nu bor vi jo i Danmark og

Nu er artiklen (i linket) desværre ikke dateret, men jeg kan afsløre, at der ikke var ændret meget på Sletten (DTU) i første halvdel af nullerne. I samme periode lukkede man noget overraskende den lokale afdeling for didaktik, under en inplicit antagelse om, at kunne underviser blot sit fag, så v...

2. dec 2018 11:34Ugens debat: Dumt med hvilken faktor?

Øvrige muligheder

For øvrigt kan fint materiale finde vej ind i beton på 4 forskellige måder: 1) Som ingrediens i cementklinkernes "Raw meal"/"raw mix". Dette er "ukontrolleret" (men heftigt overvåget!), da det er den endelige cements egenskaber, der er regulereget. Materialet skal dog med gennem rotérovnen. 2) S...

29. nov 2018 6:25DTU: Mineaffald kan erstatte 10 procent af cementen i beton

Giv los!

Jeg må lige tillade mig at gå i rette med Kristian Holm Nielsens kommentar om, at "mine trailings" skal skrives ind i cement-standarderne. Såfremt mine trailings ret faktisk udviser puzzolane egenskaber (samt overholder EN 197-1 kravet om min 25% reaktiv siliciumdioxid), er der ingen hindring fo...

29. nov 2018 6:05DTU: Mineaffald kan erstatte 10 procent af cementen i beton