Få de daglige nyheder fra Version2 og Ingeniøren. Læs mere om nyhedsbrevene her.

close
Ved at tilmelde dig accepterer du vores Brugerbetingelser, og du accepterer, at Teknologiens Mediehus og IDA-gruppen lejlighedsvis kan kontakte dig om arrangementer, analyser, nyheder, job og tilbud m.m. via telefon og e-mail. I nyhedsbreve, e-mails fra Teknologiens Mediehus kan der forefindes markedsføring fra samarbejdspartnere.

Jakob Engbæk

Jakob Engbæk

Rss
Personligt feed med nye kommentarer i tråde, du overvåger:
https://ing.dk/mit/0/kommentarer?token=SdXuNsSCLseZSeg20rnL_IR6pqwN8-SFlqdJgxCzM4Q

Kommentarer

Re: Det er dog utroligt så lang

Jeg er kørt fra Odense kongrescenter og hjem til København (158 km) i østenstorm med lovlighastighed efter gps og det gik fint i en Renault Zoe med 41 kWh batteri og 300 km rækkevide (om sommeren ved lavere hastighed. ) Der var go varme i bilen, der startede iskold. Med en bil med længere rækkev...

14. sep 2019 21:45Sådan ser den folkelige elbil ud

Diesel-varevogne

Jeg synes at jeg bemærker flere og flere varevogne med østeuropæiske nummerplader her i København. De er garanteret billige i løn og afskrivninger, men de er kostbare for os andre i brun røg og stank.

14. sep 2019 21:16Storbyborgmestre: Gamle dieselbiler skal forbydes i bymidterne

Re: Den emissionsfri elbil findes ikke

Det er en noget grov forenkling som ikke tager hensyn til, at emissionen er flyttet fra bilen til kraftværket. Elbilerne understøtter allerede elnettet og levere ydelser der erstatter traditionelle fossilproduktion. Desuden lader vi såvidt muligt ikke når elprisen er høj. Kender du TrueEne...

8. sep 2019 22:44Dieselbil fik samme karakter som elbil i test af luftkvalitet – men helt uden emissioner er den ikke

Hvor skal man begynde

Det er begrænset hvad jeg ved om togdrift, men nogle ting virker yderst besynderligt i logikken i bloggen. Hvorfor skal IC4 virke optimalt for at kunne køre elektriske tog mellem Aalborg/Aarhus og København? (Alle har opgivet at få IC4 til at køre “optimalt”) Ideen med timemodellen var at trans...

8. sep 2019 21:49Glem alt om Timemodellen

Re: Bare det var muligt at stoppe

Bare det var muligt at stoppe arbejdet med Hovedstadens Letbane. Udover formentlig danmarkshistoriens største samfundsøkonomiske underskud kan man her frygte at se problemerne i Aarhus gange 10. BaneDanmark og DSB er meget lidt involverede i ring3 letbanen og Trafikstyrelsen kan vel ikke s...

7. sep 2019 10:37Aarhus letbane kan koste næsten halvdelen af bybusserne

Re: Fjernede sæder?

Da sæderne blev fjernet og pladerne monteret var historien noget mere positiv. Den gang var sporene vedligeholdt og hastigheden blev sat op. https://sn.dk/modules/fsArticle/index.php?...

4. sep 2019 21:14Lokalbanernes skinner nær udløbsdato: Regeringen udskyder investeringer

Re: Mon ikke der om et par år kan

I den del af Nordjyske Jernbaner, der var Hjørring privatbaner, har de tidligere valgt ny og mere effektiv men også uprøvet teknologi. De købte motorvogne på et tidligt tidspunkt (1922), hvilket krævede mindre personale end et damplokomotiv, men som også havde problemer med driftstabiliteten. He...

1. sep 2019 8:29Nordjyske Jernbaner bestiller nye dieseltog fra Alstom for 110 mio. kroner

Re: @Baldur Nordahl

Løsningen er nok at du laver en under-forening for elbilister i grundejerforeningen, som betaler for opstilling af ladestandere. Problemet er at måtte reservere de p-pladser, der kræver den letteste elinstallation. :-) Når I selv betaler kan I selv vælge, jeg ville starte småt og dele 11 kW på t...

13. aug 2019 21:43Minister: Ladestandere skal være obligatoriske ved nye, større byggerier

Re: Er der nogen, der har et link

Måske er det denne: https://videnskab.dk/teknologi-innovation/... Jeg kan heller ikke finde det på DTUs hjemmeside.

13. aug 2019 20:54Nyt DTU-studie: Elnettet kræver ikke voldsomme investeringer til elbiler

Re: Fungerer sikkert fint i tyndt

40% af de københavnske biler der lader samtidig? Glem det. Læg oven i det krydstogtskibene, den kommende Lynetteholmen, el-busser, varmepumper og elpatroner i fjernvarmenettet.. endnu mere glem det. Jeg kan godt se du ved hvad du taler om. I hvilken del af elnettet ligger problemet? I beb...

13. aug 2019 20:50Nyt DTU-studie: Elnettet kræver ikke voldsomme investeringer til elbiler